Beantwoord

Internet valt weg of is traag

  • 13 June 2021
  • 25 reacties
  • 123 keer bekeken

Hallo

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe modem gekregen wegens slecht internet. Een week later was het precies hetzelfde. Ik heb de modem 2sec uitgezet, gereset via de achterkant ( heb glasvezel). Heb dan heel even goed internet maar daarna valt het weer weg of wordt traag. Wat kan ik hieraan doen?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 25 June 2021, 19:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7

Hallo @Yvonne24, welkom bij ons op het forum. Het internet blijft niet lang werken begrijp ik. Hoe gebruik je het internet precies, is dat draadloos of met een kabel? En hoe traag is traag precies, wat komt er uit een speedtest als je die doet? Ook ben ik benieuwd welk type modem je nu hebt, en welke je daarvoor had. Zou je me dat kunnen vertellen?

Hallo

We hebben draadloos internet. Traag is zo traag dat we niets kunnen. De tv doet het wel maar een website openen op je telefoon lukt niet. Tv via Google Chromecast lukt ook niet en apps op tv ook niet.

Ook hebben we dat het internet volledig weg valt en ik de wifi aan en uit moet zetten. Maximale meting is op zijn slecht net 25 met de meting en op zijn best rond de 120. Dit is nogal een groot verschil. Het maakt ook niet uit of ik bij de router zit of wat verder er vandaan. Het is ook enorm wisselend. De ene keer hebben we vooral overdag problemen andere keer in de avond. Dit is niet vast te zeggen.

Welke ik had vind ik moeilijk te zeggen. Heb eerlijk gezegt geen idee. Het was een witte kast. Nu heb ik de Experia box ( zwarte kast). 

Reputatie 7

Dank je voor de toelichting @Yvonne24. De Experia Box is een verzamelnaam voor onze modems, daarbinnen heb je nog verschillende modellen, zoals V10, V10a etc. Aan de voorkant van de Experia Box wordt dat nummer vermeld. Als je een helemaal zwarte hebt vermoed ik dat je de 12 hebt, klopt dat? Dat de tv wel blijft werken doet vermoeden dat het signaal wel goed aankomt bij de Experia Box, maar dat het puur de Wifi is. Had je de Wifi Manager ook al eens gedaan sinds het modem werd vervangen? Wat komt daar uit? 

Ja we hebben de 12 idd. Stond aan de achterzijde.

Die hebben we ook al heel vaak gedaan. Hij geeft aan opnieuw in te stellen op afstand. De waarde blijft zo wisselend als eerder aangegeven.

Reputatie 7

25 is geen slecht resultaat uit de speedtest, daarmee zou je nog steeds prima op internet moeten kunnen. Gaf de Wifi Manager alleen aan iets opnieuw in te stellen, of gaf die ook andere suggesties aan het einde?

En heb je ook een computer die met een kabel is aangesloten? Ik ben benieuwd of de snelheid daarop ook veranderd.

Hij gaf aan contact opnemen dus dat heb ik gedaan. Als ik normaal 120 binnen krijg vind ik 25 niet goed.

Ik heb geen pc op de kabel en is ook niet mogelijk. 

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis? 

 

Ja 1 zoon ding om het signaal te versterken.

Badge +19

Kan je het merk en type opgeven? Ik ben bang dat die voor de problemen zorgt. 

Ik weet zeker van niet. Heb hem namelijk een lange tijd niet gehad en toen was het signaal nog zwakker of helemaal weg. Ik heb er 1 van tp link. Met dat kastje kan ik nog iets.

Boven heb Ik een los kastje voor de tv die heb ik van kpn zelf. 

Badge +19

Met los kastje bedoel je de tv ontvanger?

Reputatie 7

Vaak is de melding over contact opnemen uitgebreider dan dat, stond er niet meer bij @Yvonne24? En wat voor los kastje bedoel je precies? Wij weten alleen wat jij ons vertelt, als je iets niet noemt hebben wij geen idee en is het voor ons ook lastig om met je mee te denken. 

 

Wifi snelheid is nu helenaal bagger. Bovenstaande krijg ik dan in beeld. Ik krijg niks als ik jullie vraag. Ben al zo lang lid maar contact krijgen is alleen via een form te doen. Ik zou graag bellen of gewoon versterkers krijgen zodat ik krijg waar ik voor betaal. Ik snap dat ik de info moet geven maar zoals je ziet in de foto's kom ik niet verder.

 

Reputatie 7

Die snelheid is nog beperkter inderdaad! En die melding laat de Wifi Manager niet zoveel doen lijkt het, ik wil kijken of ik misschien wel iets van de resultaten kan zien. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Reputatie 7

Ik heb geen seintje van je gehad @Yvonne24, maar ik zie wel gegevens op je profiel staan. Ik heb de verbinding daarmee nagekeken en rond de datum dat je het topic had aangemaakt verloor het modem de verbinding ook vaak met ons netwerk. Niet alleen het internet viel toen weg dus, maar alles viel weg. Dat lijkt sindsdien wel beter geworden te zijn gelukkig, maar dat was dus ook nog nadat je het nieuwe modem had gekregen. 

Dat maakt me toch weer benieuwder of dit met een kabel ook gebeurt, als dat zo is kan het ook aan de verbinding zelf liggen, maar op dit moment hebben we nog te weinig informatie om het zeker te weten.

Hoi ik heb alles ingevuld behalve het modem nummer dacht dat u die ook nodig had. Die wilde ik vandaag toevoegen. Klopt inderdaad. Dit gebeurt een enkele keer. Meeste problemen ondervinden we met internet. 

Ik snap dat u daar benieuwd naar bent maar ik kan hem niet aansluiten op een kabel. Ik.wil graag een oplossing. Wat kan er aan gedaan worden dat we krijgen waar we recht op hebben?

Reputatie 7

Ik snap dat je graag een oplossing wilt @Yvonne24, dat wil ik ook. Maar op dit moment is nog niet duidelijk wat de oorzaak precies is, daardoor is een oplossing ook moeilijk te noemen. Daarom stel ik je vragen, om meer informatie te krijgen zodat we kunnen kijken wat de vervolgstappen zijn. Zonder informatie loop ik ook vast, ik heb jouw hulp nodig om je te kunnen helpen.

Snap ik. Maar wat nu? Kabel heb ik niet dus kan ik niet testen. Hoe nu verder?

Reputatie 7

Zou je de Wifi Manager nog eens kunnen doorlopen? Ik kan de resultaten zien van de vorige keer dat die helemaal is doorgelopen (op de 17e), als je 'm nog een keer doet kan ik die gegevens met elkaar vergelijken en gebruiken we dat om samen verder te kijken.

Hoi. Ik heb het de meting uitgevoerd. Nu is hij goed maar kan best zijn dat hij morgen weer slechter is.

Reputatie 7

Hoi. Ik heb het de meting uitgevoerd. Nu is hij goed maar kan best zijn dat hij morgen weer slechter is.

Het ziet er nu heel goed uit inderdaad, maar op lange termijn is het dus super wisselvallig. Ik heb beide resultaten naast elkaar gehouden en het liefst hebben we natuurlijk het resultaat zoals in de meting van gisteren. De Wifi Manager gaf het in dit geval niet aan, maar ik denk dat jouw verbinding geholpen kan zijn met een setje Experia Wifi's. Daarom heb ik zo'n setje naar een servicepunt voor je opgestuurd, in een privébericht stuur ik je de details daarvan ook nog. Deze Experia Wifi's worden met een kabel aan de Experia Box aangesloten en op gunstige plekken staan om het Wifi netwerk te helpen. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat.

Reputatie 7

Hoi @Yvonne24, heb je het setje inmiddels op kunnen halen? Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat? :slight_smile:

Hoi.

Ik heb alles ontvangen en geïnstalleerd. Tot nu toe doet hij het goed gelukkig.  Bedankt!

Reputatie 7

Dat klinkt goed inderdaad @Yvonne24, graag gedaan! Mocht het terugkomen of als je andere vragen voor ons hebt weet je ons te vinden.