Internet veel te langzaam

• 28 juni 2012
  • 1 reactie
  • 7607 keer bekeken

Hallo,

Ik heb al jaren Internet plus bellen Premium. Vanaf het begin is de download snelheid nauwelijk boven en 8MB geweest, een stuk lager dan de beloofde 20MB. Ik de loop der jaren is de snelheid van het Premium abonnement omhoog gegaan tot 80MB.

Bij mij is de download snelheid nog steeds rond de 8MB.

Waarschijnlijk heb ik door laksheid jaren veel teveel betaald (had waarschijnlijk met het standaard abonnement dezelfde snelheid gehad) maar ben toch benieuwd of er toch niet iets met de lijn is (of oude modem?) Bovendien vind ik het vreemd dat KPN zelf nooit contact heeft opgenomen, ik neem aan dat ze op hun netwerk kunnen zien dat ik maar een lage snelheid heb en wellcht beter een ander abonnement kon nemen.

Ik heb een ziveren Expedia box en met "speedtest.net" kom ik op 8MB uit, veel te langzaam vind ik zelf.

Zit er eigenlijk over te denken om over te stappen naar Ziggo, omdat de lijn van KPN wellicht niet sneller kan? Zit volgens mij minder dan 1km van de centrale.

Zijn er bepaalde checks die KPN kan doen om uit te sluiten dat er niet iets mis is met de lijn? Heb namelijk ook het idee als ik een webpage aanklik hij soms te lang wacht voordat de page laad.

Alvast bedankt voor jullie advies

1 reactie

Reputatie 5
Badge +7
Beste kim1973,

Uit uw verhaal blijkt dat u de snelheid inderdaad niet haalt. Dit kan allerlei oorzaken hebben. Graag zou ik dit voor u na willen kijken. Kunt u in een privébericht uw postcode, huisnummer en telefoonnummer sturen?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reageer