Internet verbeteren?

• 13 mei 2015
  • 4 reacties
  • 264 keer bekeken

Hallo,

Ik heb thuis KPN alles in een, we hebben een maandje geleden ongeveer een nieuwe router gekregen, deze heeft ons internet naar 19  mbps laten stijgen (we zaten op 14) maar ik zie maar een stijging van 0,6 mpbs in ons internet zelf (dit allemaal gaat om de downloadsnelheid) En er staat toch dat we 50 mbps zouden moeten krijgen, ik ben benieuwd hoe we ons internet gaan laten stijgen, we wonen in Uithuizen, in het topje van Groningen, ik weet niet of dat wat uitmaakt.

MVG

Gijs

4 reacties

Reputatie 7
Hoi Gijsvdv, welkom op het forum.

Heb je al op deze site gekeken wat de maximaal haalbare snelheid op jouw adres is en of er wellicht een upgrade gepland staat.

Overigens zijn de vermelde snelheden tot snelheden en geen gegarandeerde snelheden.

Reputatie 2
Badge
Beste gijs doet u het met wifi of bekabeling? Wat wifi kan nooit 50 mbps halen bekabeling wel mits u een 100 mbps internet aansluiting hebt in uw computer

Groeten Tim
Reputatie 4
Badge +9
Hallo Gijsvdv, 

Welkom op het forum! Heb je nog gekeken op de pagina die wjb stuurde? Voor een meting van de snelheid die op het modem binnenkomt is het inderdaad handig om, zoals Tim aangeeft, een bekabeld aangesloten computer te gebruiken. Het liefst meten op meerdere momenten op een dag en bij voorkeur met alle andere apparaten die van het internet gebruik maken uit. 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Leuk dat je ook in Groningen woont! Minder leuk is je snelheid. Heb je de experiabox rechtstreeks op het IS/RA aangesloten, zonder splitter, met een korte ronde kabel?

Welke experiabox heb je overigens?

Robin

Reageer