Beantwoord

Internet verbinding naar schuurtje in tuin leggen

  • 29 March 2019
  • 2 reacties
  • 2056 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een KPN Glasvezel verbinding in huis en wil vanaf de modem / router in de meterkast z'n 30 meter UTP kabel trekken naar een schuurtje in onze tuin. Daar wil ik de UTP kabel ergens (maar wat?) op aan sluiten zodat er hetzelfde Wifi signaal als in huis wordt verspreid.

Ik hoor van de ene dat ik een Wifi Acces point moet ophangen, de ander zegt weer dat het met een Experia Wifi (bedraad) kan van KPN zelf.

Vanuit het schuurtje wil ik weer een UTP kabel doorlussen vanaf dit apparaat naar een stopcontact (UTP aansluiting voor bijv. TV).

Welk product heb ik nodig om dezelfde Wifi als in huis opnieuw te verspreiden (in huis doet dit de modem / router) zodat ik in het schuurtje ook Wifi heb?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr Thijs
icon

Beste antwoord door Ward_ 29 March 2019, 16:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Optie 1:
https://www.kpnwebshop.com/modems-routers/producten/experia-wifi/2

Deze kan je kopen mits je een Experia Box V10A in je meterkast hebt hangen. Heb je een andere Experia Box, dan zou je er twee moeten kopen. Dit omdat de Wifi van de Experia Box zelf dan wordt uitgeschakeld (gebeurt niet bij de V10A).

Optie 2:
Goedkoper is het om de vorige versie hiervan (KPN wifi versterker) op Marktplaats te kopen. Deze heeft het voordeel dat je er maar eentje van nodig hebt, hij neemt automatisch de wifigegevens van je bestaande experia box over, en je kan er ongestraft een TV in de schuur op aan sluiten. Zie het plaatje dat ik hieronder heb geplaatst.

De genoemde dingen kunnen dus ook allemaal met optie 1 maar alleen als je op dit moment de nieuwste Experia Box V10A in je meterkast hebt. Zo niet, dan moet je er twee kopen en dan ben je 100 euro verder. Dus de hieronder getoonde Wifi versterker is in jouw geval misschien wel de beste en goedkoopste oplossing. Rond de 25 euro op Marktplaats.

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Thijs Alofs, welkom! Ik heb niets toe te voegen aan de uitgebreide uitleg van Ward. Mocht je nog vragen hebben, laat je het me weten?