Beantwoord

Internet verbinding V8 valt regelmatig uit

  • 8 April 2021
  • 13 reacties
  • 78 keer bekeken

Modem: Experia Box V8.
Abo: Internet Only van Telfort.
 

Sinds zo'n half jaartje valt mijn internet verbinding regelmatig uit
en probeert het modem zichzelf te resetten.
Dit lukt niet altijd en blijft het hangen. De eerste 3 lampjes knipperen dan, maar het gaat niet verder.
Ik schakel het dan uit (aan de achterzijde), wacht even en schakel het weer in.
Meestal gaat het dan wel goed en heb ik weer verbinding,
In het begin kwam dit vooral 's-nachts voor.
Sinds kort gebeurt dit ook soms overdag.
Erg lastig en vervelend.
Doe ik iets verkeerd?
Ligt het aan de lijn?
Wat kan ik ondernemen? 
 

icon

Beste antwoord door Huub Laarmans 20 April 2021, 00:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @Huub Laarmans . Welkom op het forum.

Dat klinkt niet goed en ik wil graag je lijn doormeten. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt? 

Hoi Erwin,

Bedankt voor je bericht.
Heb zojuist mijn profiel ingevuld.
Mocht je evt. nog meer gegevens willen hebben, laat me weten.

vr. gr. Huub Laarmans

Hoi @Huub Laarmans . De lijn meet momenteel stabiel. Klopt het dat je al een paar weken geen last meer hebt gehad?

Nog even over de aansluiting. Hoe is de v8 aangesloten en waar zit bij jou het aansluitpunt van KPN? Kun je dat voor mij beschrijven? Desnoods met een foto erbij?

Hoi Edwin.
De laatste dagen heb ik niet gemerkt dat de verbinding is weggevallen.
Weken zou ik het niet willen noemen.

De V8 is met 'n kabeltje van 1,20 meter aangesloten meteen daar waar de KPN-lijn het huis binnen komt in de woonkamer.

Kan ik jou binnenkort even bellen? Zo ja, kun je een bereikbaarheidsnummer in je profiel zetten?

Ik ga het aanpassen in mijn profiel.
Liefst later in de middag bellen als dat mogelijk is.

Huub.

Ik kan je vrijdagavond wel even bellen, als dat uitkomt. 

Okee Erwin.
Is prima.
Ik noteer het voor het geval je met 'n afgeschermd nummer belt.
Alvast mijn dan voor de moeite.

Huub.

@Huub Laarmans  ik heb hier een nummer van jou dat eindigt op: 587  Als ik die bel verbreekt de lijn direct.

Heb jij een ander bereikbaarheidsnummer? Zo ja, kun je die in je forumprofiel zetten en mij een seintje geven?

Het nummer wat er stond in mijn profiel was juist.
Heb het nu opnieuw ingevoerd en ontving ook 'n bevestigingscode.
Het zou kunnen dat de telefoon op “niet storen” heeft gestaan.
Dat gebeurt automatisch tijdens 'n autorit.
Het wil nog wel eens gebeuren dat ik dat vergeet terug te zetten.
Geen idee af dat de reden zou kunnen zijn.

Ik meet trouwens al lange tijd geen verbrekingen meer. Hoe is het de afgelopen met je verbinding gegaan? Zijn  er nog problemen?

Hoi Erwin,

So far so good.
Het is me al 'n poos niet meer opgevallen.
Wat mij betreft, mag je dit draadje sluiten.

Huub.

Prima maar ik doe hem niet op slot. Mocht het toch weer de kop opsteken volstaat het om hier even een reactie te plaatsen.