Vraag

Internet verbinding valt regelmatig weg

  • 10 November 2020
  • 6 reacties
  • 58 keer bekeken

Badge

Hallo,

 

Sinds ruim een week valt het mij op dat ik met enige regelmaat de verbinding verlies met het internet. Het is vaak kortstondig en na een minuut of wat is de verbinding er weer. Hoewel dit niet lang is stoort dit behoorlijk tijdens het streamen (netflix, youtube) of online gamen.

 

Even wat informatie:

  • Ik heb een oud Telfort klant
  • Ik heb ADSL
  • Mijn modem/router is een Experia Box v10A
  • Merendeel van mijn apparaten zijn aangesloten met ethernet kabels
  • Wanneer de verbinding wegvalt viel mij op dat het lampje op de modem rood wordt en daarna vanzelf weer groen
  • Ik heb de modem meerdere malen gereset (powerknop uit en de stekker eruit, even wachten en weer terug)
  • De analyse pagina (weet even de officiele benaming niet meer, excuses) heeft mijn verbinding gecontroleerd en kwam niet op problemen uit.

 

Mijn eerste ingeving is dat er iets met de modem aan de hand is. Wat kunnen we hieraan doen?


6 reacties

Badge

Vandaag heb ik via de chat mijn probleem uitgelegd en op afstond kon de medewerker al zien dat er iets niet goed gaat tussen de modem en de aansluiten. Vrijdag komt er een onderhoudsmonteur. Mogelijk dat het vrijdag opgelost is.

Reputatie 2
Badge +5

Hoi @Mr.Fusion. Welkom op ons forum. Sorry voor mijn late reactie. Het is momenteel ontzettend druk waardoor ik je topic nu pas lees. Goed dat je ondertussen even contact hebt opgenomen via onze chat! Heeft de monteur alles kunnen oplossen voor je, of loop je toch nog tegen problemen aan?

Badge

Hallo Danny. Dank je wel voor je berichtje. Geen probleem, ik las al hier en daar dat jullie het druk hebben. 

 

De monteur heeft vrijdag de verbinding gemeten en is naar de kast geweest waar mijn lijn op zit. In de kast zelf kon ie denk ik niet veel doen maar hij kon wel meten dat er in de grond ergens een “kink in de kabel” zit. In de omgeving zijn ze bezig met glasvezel aanleggen dus de kans is groot dat er tijdens de graafwerkzaamheden wat licht geraakt is. De monteur heeft daarna meteen gebeld voor een afspraak met een volgende ploeg welke de kink kan gaan opzoeken. Deze staan komende maandag voor de deur dus dat is lekker snel.

 

Het vreemde is wel dat sinds de monteur is geweest mijn verbinding niet meer uit is gevallen en gisteren heb ik de gehele dag online gegamed dus dan had ik dat wel gemerkt. Ik wacht morgen even af en hopelijk gaat dit het probleem 100% oplossen. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 2
Badge +5

Fijn om te horen dat de monteur gelijk verdere actie ondernomen is, en al helemaal dat jouw verbinding nu toch stabieler is geworden! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Mocht ik nog wel iets voor je kunnen doen, dan weet je mij te vinden! 

Badge

Hee Danny,

Even dit topic afronden. Vorige week maandag was de tweede monteur er en hij had het probleem gelokaliseerd. Helaas had ie niet de benodigde materieel bij dus zou hij dinsdag terug komen. Dinsdag en woensdag is hij met een ploeg bezig geweest met de kabel opgraven en repareren. Het had even wat meer werk nodig omdat er gas en elektra bij lag en het was een rommel zoals hij mij kon vertellen.

 

Woensdagmiddag kreeg ik een bericht van KPN dat zij een melding hadden gehad dat het probleem zou zijn opgelost. Ondertussen zijn we een week verder en heb ik 0 problemen meer. 

 

Wat mij betreft kan je dit topic sluiten. Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 2
Badge +5

Kijk, dat zijn positieve berichten. Ik ben blij dat alles is opgelost en dat  je geen problemen meer ervaart! Mochten we in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen, dan weet je ons te vinden.

Reageer