Internet verbinding valt weg

• 10 juni 2012
  • 5 reacties
  • 7825 keer bekeken

Mijn Experia box is vervangen vanwege een defect. De nieuwe is een KPN Experia Box Arcadyan die op alle bedrade en draadloos verbonden PC's goed werkt maar niet op mijn beide laptops (windows 7).

De beide laptops gebruik ik op een andere verdieping wat verder weg van de Ebox. Ondanks dat de verbinding voldoende signaal heeft en status "verbonden" krijg ik regelmatig als melding "geen internet verbinding". Met de vorige speedtouch modem gebeurde dit nooit.

Ik heb inmiddels het kanaal gewijzigd zonder resultaat. Enig idee waarom het met de oude modem vlekkeloos werkte en nu niet meer, wat kan ik hier aan doen?

5 reacties

Reputatie 3
Badge
Beste dejong125,

Jammer om te lezen dat u problemen ondervindt met het draadloze netwerk. Hier kunnen echter meerdere redenen voor zijn.

Gebruikt u bijvoorbeeld een programma zoals inSSIDer om in te kunnen schatten welke kanalen de minste interferentie veroorzaken? Geldt overigens voor de genoemde laptops met windows 7 dat ze nooit tegelijkertijd verbonden (kunnen)zijn?

Met vriendelijke groet,

Jorn

Beste Jon,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inSSIDer gebruikt om te zien welke kanalen door andere netwerken gebruikt worden. Vervolgens heb ik een kanaal gekozen dat niet gebruikt wordt door een ander netwerk. Kun je andere interferentie bronnen ook vinden met InSSIDer?

OOk als er maar1 van de laptops aan het netwerk hangt treedt het probleem op.  Ik heb beide laptops gelijk aan het netwerk gekoppeld, dat werkt, maar ook dan valt af en toe de verbinding weg.

Zou het zin hebben een repeater te plaatsen en zo ja welk type?

groeten,

Reputatie 3
Badge
Een repeater kan een uitkomst zijn. Al dien ik er ook expliciet bij te melden dat KPN telefonisch noch per e-mail ondersteuning biedt bij het gebruik ervan. Echter wordt normaliter netwerkapparatuur van o.a. Netgear en LinkSys warm aanbevolen.

inSSIDer geeft u een overzicht van de netwerken en de gebruikte kanalen in uw directe omgeving. Het zal echter storingsbronnen zoals een zendmast of schotel niet kunnen identificeren. Veelal loont het om kanalen 1 t/m 3, 6 en 11 te mijden wanneer u slechte ontvangst heeft. Kanalen zoals 4 en 9 kunnen dan een uitkomst bieden. Ik raad ook aan om eerst te kijken of- en in hoeverre dit soelaas biedt in uw situatie.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Misschien zo kpn eens moeten luisteren naar de klachten, oa van mij, over het bovengenoemde modem. Heb er nu inmiddels 4 getest, alle 4 zelfde resultaat. Uiteindelijk zelf een modem aangeschaft en het probleem is opgelost. Alles wat niet werkte werkt nu.

Ineke

Beste Jorn,

Ik zal een aantal andere kanalen proberen, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat daar het probleem zit. Immers de verbinding is slechter geworden direct nadat het modem is vervangen. Het lijkt me logisch de oorzaak dan ook in het modem te zoeken.

Wat denk je, heeft Ineke gelijk en zijn deze Arcadyan modems niet zo best? Wat zou het alternatief zijn?

Vriendelijke groeten

Reageer