Beantwoord

Internet verbruik

  • 28 December 2019
  • 10 reacties
  • 1220 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Is mogelijk om bij thuis gebruik het verbruik van modem in te zien ben wel benieuwd wat ik thuis  verbruik😉aan MB’s 

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 5 January 2020, 13:10

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +5

?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MachielAtsma , jouw Experia Box v10 (volgens profiel) heeft daarvoor beperkte mogelijkheden. Via Status → Geavanceerd → Lan en Wifi kan je de bytes verzonden/ontvangen per poort en Wifi zien. Even :grin: optellen en evt. delen door de uptime en je hebt een indruk. Succes :nerd::stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MachielAtsma. Ik zie dat @RBxx al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Is jouw vraag hiermee beantwoord. Dit is, zover ik weet, de enige manier om te bekijken hoeveel bytes er verzonden en ontvangen zijn. 

Reputatie 4
Badge +5

Heb v10a kan nergens vinden 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MachielAtsma, volgens je forum profiel heb je nog een v10 (zonder A), pas dat dan aub even aan :nerd:.  Dan krijg je geen foute suggesties meer.  Heb je alle menu's en schermen al doorgelopen?   Ik heb zelf wel een v10, dus ik kan niet verder meekijken.

Hallo @MachielAtsma , als je een Windows pc gebruikt kun je daar een zogenaamde datalimiet op instellen, dan gaat er een teller lopen en kun je precies zien hoeveel je verbruikt tijdens een bepaalde periode.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @MachielAtsma , als je een Windows pc gebruikt kun je daar een zogenaamde datalimiet op instellen, dan gaat er een teller lopen en kun je precies zien hoeveel je verbruikt tijdens een bepaalde periode.

Succes.

Het gaat niet om de hoeveelheid data, maar om de snelheid waarmee de data binnen komt. Hoe vaak gebeurt het nou dat de data sneller dan 50 mbit per seconde binnen komt? Bijvoorbeeld. Dat is de vraag.

Reputatie 4
Badge +5

Hallo @MachielAtsma , als je een Windows pc gebruikt kun je daar een zogenaamde datalimiet op instellen, dan gaat er een teller lopen en kun je precies zien hoeveel je verbruikt tijdens een bepaalde periode.

Succes.

 

Dat is het wil juist van alle apparaten totaal verbruik dat wou inzien maar is niet mogelijk

 

@Nick83  nee snelheid heeft niets te maken met dit. Als met 100 mbit binnen komt of miljoenen mbit verbruik blijft zelfde een bestand van 50 mb blijft zelfde hoe snel je internet verbinding ook is je hebt alleen eerder binnen. Dus niet de vraag 😉 de vraag is verbruik en niet snelheid. 
 

Reputatie 7
Badge +21

Ik denk zelf dat je het beste gebruik kan maken van een Netwerk monitor. Op deze manier krijg je veel meer informatie over jouw verbruik dan op de ExperiaBox zelf. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik denk zelf dat je het beste gebruik kan maken van een Netwerk monitor. Op deze manier krijg je veel meer informatie over jouw verbruik dan op de ExperiaBox zelf. 

We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat jouw vraag hiermee is beantwoord. Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer