Vraag

Internet via 4G modem

  • 13 September 2019
  • 12 reacties
  • 240 keer bekeken

Ik ben vanwege het zeer trage internet op mijn zakelijk adres (ca 15Mb/s !) overgestapt naar internet via een 4g-modem.
Conect telecom uit Roermond heeft me dit geadviseerd.

Mede omdat KPN geen beter signaal kan leveren en Ziggo ed. geen glasvezel wil aanleggen vanwege het feit dat er op dit industrieterrein te weinig aansluitingen zouden zijn ben ik overstag gegaan.

De snelheid gemeten op mijn mobiele telefoon haalt meer dan 250 Mb/s (Nb. ik zit nog geen 500 meter van de zendmast af) echter op het moment dat het signaal via mijn 4G-modem binnenkomt blijft er nog 15 Mb/s over net als voor de aanschaf van het 4G modem.
Conect weet niet hoe dat komt en komt verder niet met een oplossing.

Wie heeft daar een verklaring voor en hoe kan ik dit oplossen?
De gouden tip wordt beloond!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @MJDBVV ,
Ziggo is een kabelboer en levert dus coax en géén glasvezel.
Kan Ziggo geen coax leveren, dat gaat tot 500Mbps?
via onderstaande link kun je zien wat KPN op jouw adres (in de naaste toekomst) kan leveren:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Verder kan menig zakelijk glasvezelleverancier een zakelijke glasvezelaansluiting leveren, maar daar hangt wel een prijskaartje aan, een voorbeeld:

https://www.dataweb.nl/verbindingen/zakelijk-glasvezel/?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Zakelijk%20-%20Patrick&utm_term=zakelijk%20glasvezel&utm_content=Zakelijk%20glasvezel

Kijk hier eens voor een uitleg inzake de 4G-snelheid:
https://www.4g.nl/wat-is-4g/4g-snelheid/

Succes
Reputatie 7
Badge +24
Wat voor abonement heb je afgesloten voor die simkaart die je in dat 4G modem stopt?

Ze zeggen wel eens: over een paar jaar hebben we helemaal geen glasvezel meer nodig, dan gaat alles via het mobiele netwerk. Het is de grootste bullshit die er bestaat.
Wat voor abonement heb je afgesloten voor die simkaart die je in dat 4G modem stopt?

Ze zeggen wel eens: over een paar jaar hebben we helemaal geen glasvezel meer nodig, dan gaat alles via het mobiele netwerk. Het is de grootste bullshit die er bestaat.

Hallo @Nick83 en @MJDBVV , inderdaad, juiste vraag, dat mag alléén een data-sim zijn die met 097 begint en géén spraak/data-sim die met 06 begint.
Reputatie 7
Badge +24
Ik snap alleen niet hoe de provider kan zien of de sim in een mobiele foon zit, of in een modem. Kun je dat uitleggen?
Ik snap alleen niet hoe de provider kan zien of de sim in een mobiele foon zit, of in een modem. Kun je dat uitleggen?
Hallo @Nick83 i.v.m. tekort aan mobiele nummers is het bij wet geregeld dat voor data toepassingen uitsluitend 097 Sims uitgeleverd mogen worden.
Reputatie 7
Badge +24

Ik snap alleen niet hoe de provider kan zien of de sim in een mobiele foon zit, of in een modem. Kun je dat uitleggen?Hallo @Nick83 i.v.m. tekort aan mobiele nummers is het bij wet geregeld dat voor data toepassingen uitsluitend 097 Sims uitgeleverd mogen worden.

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Hoe weet de provider dat iemand de sim verkeerd gebruikt? Kennelijk weet die provider dat, want de snelheid is veel lager.
Hallo @Nick83 , een SIM-leverancier behoort naar het beoogde gebruik te vragen, mobiel/internet of voor IoT-toepassingen en het abo daar op aan te passen, zo weet de provider dus het soort gebruik.
Reputatie 7
Badge +24
Natuurlijk nog steeds geen antwoord. Een simkaart in een telefoon doet 250 mb. Die zelfde sim in een router doet vervolgens maar 15 mb. Welke techniek zorgt ervoor dat ie in die router maar 15 mb doet en niet gewoon 250 mb?
Hallo @Nick83 , laten we beiden een reactie van KPN afwachten.
Reputatie 7
Wat is het merk en type 4G modem dat je gebruikt?
Is die snelheid van dat 4G modem op dezelfde locatie (ruimte) gemeten als 4G via de telefoon?
Ik ben vanwege het zeer trage internet op mijn zakelijk adres (ca 15Mb/s !)
Is dit getal juist ?
Voor normaal kantoorgebruik is dit toch genoeg, niet wetende wat voor zaak het over gaat, maar men zal daar toch niet allemaal naar een 4k TV zitten te kijken.

Niet verkeerd opvatten ayb, maar met een goedwerkende verbinding op deze snelheid moet er toch veel kunnen. Maar als er een paar computers de hele dag grote e-mail aanhangsels staan te synchroniseren dan . . .
Maw, wat is je gebruik, waar loop je tegenaan, gewoon uit interesse.
Reputatie 7
Hoi @MJDBVV, welkom op het forum! Zo te zien heb je al een aantal tips en vragen gekregen, heb je al kans gehad om daar naar te kijken?