Beantwoord

Internet werkt niet op mijn telefoon

• 22 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 64 keer bekeken

Ik heb een nieuwe Samsung J.6 gekocht bij kpnshop is er een basisabonnement er opgezet met nummerbehoud. Ik scheen te kunnen internetten zonder afhankelijk te zijn van mijn wifi. Ik zit nu in Frankrijk en kan niet op internet komen. Mogelijk een instelling is het een instellingsfout.
Kunt u aangeven hoe en wat
Bvb vriendelijk groeten Jan Schulng
icon

Beste antwoord door Joran 23 augustus 2018, 16:06

Welkom op het forum Jan! Bij een nieuw toestel staat roaming standaard uitgeschakeld, dat geeft aan of je telefoon verbinding maakt met andere netwerken. De plek waar je roaming aanzet verschilt een beetje per telefoon. Bij de J6 zou het moeten staan onder Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken. Daar zie je een vinkje met Roaming. Als het daar niet staat kan het onder Instellingen > Netwerk&Internet > Mobiele Netwerken staan, of Instellingen > ... (drie puntjes).

Als roaming al aanstond, controleer dan deze opties nog even:
- Start het toestel opnieuw op
- Kies handmatig een mobiel netwerk ("Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken" )
- Test of het zonder 4G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
- Controleer of de APN staat ingesteld op internet (APN instellingen voor 4G KPN)

Ik hoor graag of het zo werkt 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Jan! Bij een nieuw toestel staat roaming standaard uitgeschakeld, dat geeft aan of je telefoon verbinding maakt met andere netwerken. De plek waar je roaming aanzet verschilt een beetje per telefoon. Bij de J6 zou het moeten staan onder Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken. Daar zie je een vinkje met Roaming. Als het daar niet staat kan het onder Instellingen > Netwerk&Internet > Mobiele Netwerken staan, of Instellingen > ... (drie puntjes).

Als roaming al aanstond, controleer dan deze opties nog even:
- Start het toestel opnieuw op
- Kies handmatig een mobiel netwerk ("Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken" )
- Test of het zonder 4G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
- Controleer of de APN staat ingesteld op internet (APN instellingen voor 4G KPN)

Ik hoor graag of het zo werkt 🙂
Door de slechte verbinding van de hotspot duurde het even voor ik kon antwoorden.
Via de roaming heb ik inderdaad internet. Ook heb ik de 4G knop aagezet.
Nog een paar beginnersvraagjes:
- De roaming schijn een besmette naam te zijn en het schijnt ongevraagd veel geld te kosten. Doch nu blijkt dat ik het wel nodig heb. Hoe kan ik dit omzeilen met mijn kleine basis bundel? Moet ik na elke internet activiteit de roaming uitzetten in buiten- en/of binnenland?
- Als ik op internet ben geweest, hoe zet ik internet uit. Zodat de teller niet door blijft lopen.
- Is op mijn tel. Ook te zien hoeveel data ik heb gebruikt en wanneer de beschikbare data op is.
Ik hoor graag van u
Vr.gr. ?
Reputatie 7
Badge +28
Roaming kost binnen de EU exact hetzelfde als in Nederland. Sinds vorig jaar zijn de roamingregels afgeschaft en kun je zonder extra kosten in het buitenland bellen en internetten. Buiten de EU is dat een ander verhaal, daar kunnen wel kosten vandaan komen. In Frankrijk krijg je geen onverwachte kosten. Als de bundel op is kun je nog steeds internetten zonder extra kosten, maar wel met een zeer lage snelheid.

Internet is in het buitenland uit te schakelen door het vinkje bij Mobiele Data weg te halen. In het buitenland is het vinkje bij Roaming ook genoeg. Beide staan onder Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken.

In hetzelfde menu staat ook "Dataverbruik" , daar zie je een grafiek met hoeveel dat je hebt verbruikt en wanneer. Je kunt hier ook keen waarschuwing en een limiet instellen (via het menu in dat schermpje).

Hopelijk beantwoord dit alle vragen, laat het anders vooral weten 🙂

Reageer