Beantwoord

Internet werkt niet wanneer verbonden met 5Ghz via Experia v10

  • 11 October 2019
  • 1 reactie
  • 36 keer bekeken

Hoi,

Ik ontdek sinds korte tijd het volgende probleem. Wanneer mijn Wifi signaal overschakelt op 5Ghz (ipv 2,4Ghz) dan laden internetpagina's niet meer. Wanneer de band weer terugspringt op 2,4Ghz laden de pagina's wel weer. Ik heb daarom het vermoeden dat dit gerelateerd is aan de 5Ghz band in combinatie met een instelling in de Experia box. Ik weet echter niet wat precies en zoek daarom hulp.

Ik gebruik de volgende instellingen. Zelfde SSID voor zowel 2,4 als 5Ghz. Dit doe ik met de reden om niet handmatig de SSID te hoeven omschakelen. Ik gebruik een Mac op macOS Mojave (10.14.6). Door middel van de option toets heb ik bovenstaande relatie met 5Ghz weten vast te stellen.

Weet niet zeker of het volgende relevant is maar ik had enige tijd BandSteering aan staan. Omdat ik het vermoeden had dat het hiermee van doen had heb ik dit uitgezet. Dat heeft het echter niet verholpen en daarom denk ik dat het er los van staat.
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 15 October 2019, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +25

Hi @mh88, welkom. Sinds de laatste update van de V10 is bandsteering er. Echt bij de implementatie daarvan is iets niet helemaal lekker gegaan. Zou je de V10 een keer een harde reset willen geven? 

Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje 'Reset' aan de achterzijde van het modem. Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.

Let wel op dat eventuele eigen instellingen verloren zullen gaan. Indien het daar niets mee te maken heeft, lijkt het alsnog geen slecht idee namelijk.