Beantwoord

Internet werkt pas na herstart

  • 24 July 2019
  • 6 reacties
  • 402 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem. Het is ineens begonnen zonder dat ik iets heb aangepast.

s ochtends na opstarten PC (HP Paviljon) heb ik wel verbinding (dus geen foutmelding, Icoontje zegt "verbonden") , maar geen internet. Kan geen sites of bijv Gmail openen. Dan sluit ik weer af en start meteen weer op. Dan werkt alles wel en heb ik wel internet verbinding en ook voor de rest van de dag.

Als ik s'avonds ga testen kan ik de PC een paar keer aan en uit zetten en heb ik geen probleem.
Cache etc geleegd
Modem herstart (power eruit)
-->geen oplossing: (dus 's avonds met testen geen probleem, maar volgende ochtend wel weer probleem)

Gisteravond (na herstart modem) eerst 1x wel zelfde probleem (wel verbonden, geen inet) en toen ineens na een tijdje (zonder herstart) wel weer internet.(?)

Wat kan dit zijn? Traag uitdelen van IP adres door DHCP?
Ik heb een experiabox op glasvezel sinds een paar jaar.

De Realtek netwerkkaart? Driver update? (Maar de rest van de dag werkt het prima zonder uitvallen)

Hopelijk herkent iemand dit en heeft een tip.

Bedankt alvast
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 29 July 2019, 15:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Dag @H-E. Van harte welkom hier. Vreemd dat je sinds een paar dagen, zonder dat er iets is veranderd, verbindingsproblemen hebt. Ik ben even benieuwd naar een aantal zaken. Speelt het probleem alleen op je PC? En hoe is je PC precies verbonden met je modem? Als dit draadloos is, wil je dan eens testen of je wel een goede verbinding hebt als je de PC met een kabel aansluit op je modem? Zou je verder je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode/huisnummer en je klantnummer? Dan kan ik je verbinding ook doormeten.
De PC is bedraad rechtstreeks vanaf de modem en daar is al lang niets aan veranderd.
Toevallig 2 dagen geleden een update van Windows gedraaid en nu lijkt het weer beter te gaan gelukkig. Ik zal het de komende dagen in de gaten houden. Vreemd dat het daar mee te maken zou hebben trouwens.
Een keer mijn verbinding doormeten kan geen kwaad denk ik overigens. Mijn wifi valt vrij regelmatig uit. En dan na een aantal seconden gaat ie weer.
Gisteravond wel 10 keer even stilgestaan. Dat hoor ik ook van mijn kinderen.
Ik heb mijn profiel aangevuld met de gegevens.
Ik ben benieuwd naar de doormeet resultaten.
Reputatie 7
Badge +24
Hi H-E,

Ik neem het even over van Natasja, die meid is aan het genieten van haar vakantie.

De meting geeft van onze kant geen gekke dingen aan. Werkt televisiekijken wel naar behoren? Inkoppertje, maar heb je je modem ook eens gereset en heb je ook de WiFi tool gedraaid?

Zou je ook voor de zekerheid het glasvezelkastje naast je modem 10 seconden stroomloos willen maken?
Reputatie 7
Badge +24
H-E, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Dag Alex,
Het is niet zozeer de sterkte van het WIFI signaal. Dat is goed genoeg.(behalve op zolder is het minder maar daar heb ik dan ook geen wifiversterker staan) Het is dat het af en toe hapert, even een paar seconden stil staat en dan doorgaat. Modem vorige week al eens gereset (spanningsloos gemaakt dus niet met resetknop). TV kijken werkt prima. Geen haperingen.
Wifi tool gedaan afgelopen weekend waarbij werd onderkend dat het, ook na het wisselen van kanaal, onder de maat was en ik een gratis monteur kon laten komen. Ik denk dat ik dat nog even niet doe en het nog even aankijk. Als je nog een tip hebt mbt de haperingen dan is dat zeer welkom en anders mag je voor nu het topic sluiten.
Reputatie 7
Badge +24
Hi H-E, meer tips kan ik zo niet bedenken. Ik zou echter wel gebruik maken van de optie om een gratis monteur in te plannen. Die optie wordt namelijk alleen aangeboden als het nodig is. 🙂 Uiteraard kun je het ook nog aankijken of in een eigen WiFi router aansluiten op de Experiabox.