Internet werkt zeer slecht

• 1 april 2016
  • 6 reacties
  • 291 keer bekeken

Ik ben een voorstander van degelijke goede bedrijven waaronder ook KPN zou moeten vallen maar....

Ik heb een totaalpakket van KPN wat betreft Telefoon, TV en Internet.

Maar alles werkt prima behalve het internet.

Het internet is zo slecht in mijn woonplaats Almelo dat ik mij iedere keer weer verbaas dat ik een abonnement heb van KPN.

Ik heb hier een snelheid van wel 38 mbit maar dat is zo slecht dat ik helemaal niet kan werken met onze webeditor of iets anders wat bandbreedte vraagt.

Ik snap niet dat "DE GROTE KPN" niet in staat is om in 2016 geen goede internetverbinding kan leveren op ons adres.

Wie kan mij een beter advies geven.

Ik moet internationaal veel bellen en heb daarvoor mijn abo bij KPN nodig.

Ik heb hiervoor bij Fiber gezeten maar dat was qua internet 100 keer beter alleen daar was de rets weer slecht dus wie o wie? 

Admin: titel aangevuld, bericht verplaatst naar juiste board

6 reacties

Reputatie 7
Vervelend dat je te kort komt aan je internetsnelheid. En zo slecht... dat kan ik niet met je eens zijn. Er zijn nog steeds ook hele dorpen waar vaak maar tot 5 MB en soms zelfs minder beschikbaar is.

Dan je mogelijkheden voor een andere provider.

Tja, er zijn feitelijk maar 3 mogelijkheden, indien geschikbaar. Op deze dragers zijn wel diverse providers actief, behalve op Coax.

• Coaxkabel
  • Glasvezel
  • Koper (DSL)
Welke provider je op een van deze dragers neemt maakt qua internetsnelheid niet uit. Gezien je snelheid nu via KPN neem ik aan dat er geen glas beschikbaar is óf een glasnet waarop KPN niet levert. Er zijn wel bedrijven die minder leveren dan feitelijk op een bep. drager mogelijk is, maar dat is ook terug te zien in de prijs. Zo zijn er op glas ISP's actief die niet meer dan 100 MB leveren terwijl bijv. 500 of soms zelfs 1000 mogelijk is.

Coax, als er geen glas ligt, is vaak (veel) sneller dan via koper (DSL) in het grote delen. Coax is vaak 'gewoon' al 100 MB down bijvoorbeeld.

Mijn advies:

Neem de voor jouw omstandigheden en mogelijkheden (op je adres) beste provider of combinatie daarvan. Let op: via genoemde dragers kan één provider tegelijk leveren. Internet is voor jouw belangrijk dus dat is ook je voornaamste insteek.

Het bevreemd mij dat je webeditor zóveel bandbreedte (dus meer dan 38 MB) nodig heeft. Maar ik moet er wel bij zeggen van dát soort dingen niet zoveel te weten. Voor het laden van websites maakt het vaak niet uit of je 10 of 100 of 500 hebt. Het hangt er maar net vanaf hoe snel de server de informatie naar je verzendt.

Reputatie 7
Badge +30
Maar wat is er nu slecht dan?
Hallo Peter,

dank voor je reactie.

Wat ik hier duidelijk wil maken dat wij in Almelo wel een glasvezel netwerk hebben liggen maar dat de KPN daar geen gebruik van mag maken.

Hierdoor zijn wij veroordeeld om bij de providers die hierop zitten een abo af te sluiten maar die voldoen niet aan de tegenwoordige eisen.

Wij willen gewoon van KPN alles in één en dan op de glasvezel en niet via coax of welke andere verbinding dan ook.

Leven we in de 21e eeuw of zijn wij hier nog in 1980?

Ik vind het belacheljk dat een Cogas deze monopolie heeft en zou hier dan ook graag actie tegen ondernemen.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Alhoewel het voor KPN niet erg interessant is om hun netwerk te gaan upgraden (immers een andere partij al glasvezel heeft liggen) staan er wel enkele upgrades gepland voor de regio Almelo
Ik wil je daarom vragen hier even je adres op te zoeken: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Verder, welke webeditor heeft 40Mbit/s nodig!?

Robin
Reputatie 7
Fiber maakt gebruik van KPN Wholesale voor TV en daarmee zou het product vergelijkbaar moeten kunnen zijn met dat van KPN zelf.

Vaste telefonie kan je natuurlijk bij vele VoIP providers onderbrengen en dan ben je waarschijnlijk ook nog veel goedkoper uit.

Wat was er zo slecht bij Fiber waardoor je geen abonnement bij hun wilt onderbrengen?

Reputatie 7
Badge +8
Fiber kan alleen maar gebruik maken van KPN Wholesale als KPN Wholesale ook levert. En dat doen ze niet op Cogas/CIF netwerken. Ze willen wel maar kunnen geen bevredigende deal sluiten.

Fiber levert in dit geval via Caiway Wholesale.

Ik snap de frustratie wel een beetje. Ik zou Caiway glas 250 of zoiets nemen voor Internet en TV. Telefonie direct omzetten naar een VOIP provider en een Cisco SPA112 kopen voor 50 euro waar je 2 telefoons op aan kan sluiten. Of direct een VOIP telefoon kopen, kan ook.

Als je veel naar het buitenland belt is het zeeeer de moeite waard om eens te kijken naar Cheap Connect, Budgetphone etc..

De namen klinken niet al te best, geef ik toe, maar het zijn goeie bedrijven met een goed product. Namelijk zeer goedkoop bellen met goede kwaliteit.

Reageer