Vraag

Internet (WiFi + bekabeld) valt vaak weg

  • 9 January 2021
  • 15 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik heb ditzelfde probleem ook sinds een aantal weken. Internet én TV vallen meerdere keren per week weg. Herstart helpt dan. 
kunnen jullie aub dit probleem zsm verhelpen, omdat wij hiervan afhankelijk zijn ivm thuiswerken?!

*admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @SIC! Excuses dat we nu pas reageren. Het is hier erg druk. Speelt het probleem nog steeds? Ik hoor graag van je:blush:

Hallo Lisa,

 

Ja, het neemt alleen maar toe helaas. Hopelijk kan je ons snel helpen. Het thuiswerken/online vergaderen en online les worden erg gehinderd.

Badge +19

Tegen welke problemen loop je?

Een paar keer per dag valt internet uit. Minimaal een paar minuten, maar meestal langer.

soms werkt het herstarten vd Experiabox, maar dat is uiteraard geen blijvende oplossing..

Badge +19

Nee dat wil je inderdaad niet. Welke experiabox heb je? Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur? Heb je glasvezel of koper? Gebruik je draadloze verbindingsets?

We hebben de Experiabox v10. Heeft een jaar probleemloos gewerkt..

Randapparatuur: Sonos.

we hebben sinds een jaar glasvezel. Alles is door jullie monteur aangelegd en werkte dus goed.

Badge +19

Hier op het forum helpen klanten elkaar en als we er niet uit komen springt een moderator bij. Ik ben zo,n klant:wink:  Heeft u het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?

Hi Joep, dat had ik idd niet in de gaten ;)

Fijn dat klanten elkaar zo proberen te helpen!

Het glasvezelkastje heb ik ook al tijd van stroom af gehad..

Badge +19

Heb je verder niets aangesloten op het modem??

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel voor de info @SIC en @Joep1965 bedankt voor het doorvragen. Ik ga even kijken wat ik voor jullie kan betekenen. 
Als het internet wegvalt, is dit de wifi of de bekabelde verbinding? 
Verdwijnt jullie wifinetwerk uit de lijst met netwerknamen of krijg je de melding ‘verbonden, maar geen internet’. 

Ik hoor graag:blush:

Hoi Lisa,

alles valt dan weg: Wifi, bekabeld internet en ook de TV. Er is dan ook niets te zien in de lijst.

Reputatie 7
Badge +17

Dat is waar ook @SIC! op 9 januari is het modem handmatig offline geweest. Op 13 januari is de verbinding en keer verbroken (lost) midden in de nacht. Dit lijkt toen vrij snel hersteld te zijn. Kan zijn dat je het modem in de ochtend even moest herstarten. 
Ik zien geen loggingen van de afgelopen weken, dat is gek want die zouden er wel tussen moeten staan. 

Naast de V10, zie ik twee Experia Wifi versterkers, één tv-ontvanger en twee switches? (Sonos en eigen devices zoals pc's daargelaten)

Kun je uitleggen hoe alles bekabeld is aangesloten in het netwerk? De apparaten die met de wifi verbinding mag je buiten beschouwing laten. 
Wil je ook controleren of de wifi (WLAN) uitstaat op het modem? De Experia Wifi's zouden dit volledig moeten overnemen namelijk.

Hoor graag van je! Hopelijk kunnen de we crux snel vinden:blush:

Wat raar dat logginnen niet te zien zijn. De afgelopen weken doen we dit meerdere keren per week. Vaak digitaal via de kpn-site herstarten we de Experiabox. Maar misschien is dat niet zichtbaar?

De bekabeling is als volgt:

  • 1 met de glasvezelbox
  • 1 naar een computer
  • 1 naar een telefoon
Reputatie 6
Badge +7

Koppel de Sonos apparatuur eens af en kijk hoe het dan gaat.

Reputatie 7
Badge +17

@SIC Als jullie geen internet hebben, dan kun je ook het modem niet resetten via de site. Althans, de site zou het modem niet kunnen bereiken en de handeling niet kunnen uitvoeren. Waarschijnlijk is het modem dus nooit echt offline geweest of nooit gereset/opnieuw opgestart via de site op die momenten. Dit zou betekenen dat er een andere stoorzender is voor het ‘verliezen’ van de internetverbinding. 
Heb je de vraag van @Macabeus gelezen? Ik ben benieuwd wat het effect hiervan is!