Internet (wifi) instabiel

• 21 december 2014
  • 9 reacties
  • 819 keer bekeken

Sinds een week heb ik last van 'problemen' met mijn internet. Helaas lukt het mij niet om het op te lossen.

Het internet is instabiel en heel vaak erg traag. De snelheid schommelt enorm. Nu bijvoorbeeld (en vaker later op de avond) werkt het prima. Overdag is het echter veel trager. Soms normaal, dan weer heel traag. Alles op de Experiabox ziet er normaal uit.

Ik ben zelf oplossingsgericht, dus heb alle standaard oplossingen al geprobeerd: verschillende wifikanalen uitproberen, Experiabox opnieuw opstarten, Experiabox resetten, wifi opnieuw instellen, alle kabels verwijderen en opnieuw plaatsen. Niets heeft geholpen.

Helaas heb ik eerder gedoe gehad met KPN en ik ben er een klein beetje klaar mee. Ik zit er dan ook aan te denken om over te stappen, omdat het ook duurder is dan sommige andere aanbieders.

Misschien is er nog een oplossing of kan iemand mij helpen (en dan bedoel ik niet: herstart je box, verander je wifikanaal).

9 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik weet niet welk type experiabox je hebt, maar van enkele types is wifi een bekende zwakke plek. Misschien kan KPN hem voor je omruilen voor een nieuwer/ander type?

Natuurlijk kunnen wij hier niet uitsluiten dat er iets in je huis de storing veroorzaakt, daar zul je zelf al naar gekeken hebben natuurlijk maar omdat je zegt dat het op bepaalde momenten erger wordt zou er een externe factor mee kunnen spelen. Dat kan ook een wasmachine bij de buren zijn overigens.

Wat altijd kan is dat je een eigen wifi accespoint aanschaft en deze op een betere plek ophangt dan je experiabox. Wat het probleem ook is, het zal dan vrijwel zeker opgelost zijn. Maar dat kost je een paar tientjes. 

Het is trouwens niet gezegd dat dit technische stuk bij een andere provider beter zal zijn, hou daar rekening mee voor je aan de overstap begint.

Bij mij, omgeving Utrecht is de Wifi ook erg instabiel en traag.
Ik kan zelfs geen Netflix meer kijken omdat het beeld blijft stilstaan of steeds blijft laden.Heel irritant.
Dit probleem heb ik een aantal jaar geleden ook gehad.

Gewoon de helpdesk blijven bellen, zeggen dat er niks met het internet te beginnen is.

En ons hebben ze toen netjes een nieuwe experiabox gebracht, het bleek ook gewoon dat de oude het begeven had.

Welk model heb je als ik vragen mag?

Ik heb een Experia V8.

Ik heb een witte Experiabox zxv10 h220n.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Eelke,

Welkom op het forum! Is je snelheid bekabeld wel goed? Zo ja, zou je me je postcode, huisnummer en naam contractant willen sturen in privébericht, dan kijk ik het na.

Groet,

Erik
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Onweersbuitje,

Heb je de tips op deze pagina al eens geprobeerd? Mocht dat geen verchil maken, hoe is jouw bekabelde snelheid?

Met vriendelijke groet,

Erik
Waarom toch altijd van die standaard antwoorden?:@

Ja, ik heb die tips gelezen en uitgeprobeerd, ik ga niet zo maar roepen dat iets niet werkt.

Ik heb maanden geen problemen gehad, het is nu pas een paar weken, zomaar ineens.

Tijdens het internetten valt de wifi om de haverklap uit.

Ook haal ik mijn internetsnelheid niet.

Ik heb een abonnement voor 40, meer is niet haalbaar in mijn appartementencomplex is mij verteld door KPN.

In het begin haalde ik dat ook, tegenwoordig tussen 5 en 20.

Ook bekabeld is het rond de 15-20.

Ook als ik zap op itv krijg ik eerst  zwart beeld, als ik dan verder zap heb ik wel beeld.

Ook is het beeld slechter en blokkeriger.

Het allerergste vind ik dat ik mijn favoriete series op netflix niet kan kijken wegens het maar blijven laden en 

dat spotify zomaar stopt of blijft hangen.

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Onweersbuitje,

Dank je voor je toelichting. Ik kon uit jouw originele bericht niet opmaken wat je wel en niet geprobeerd had. Vandaar dat ik dan eerst naar het standaardantwoord verwijs omdat niet iedereen die tips en werkwijzen al kent of geprobeerd heeft, en ze in veel gevallen helpen.

Je geeft aan dat je bekabeld de snelheid ook niet haalt, en dat de wifi regelmatig helemaal uitvalt. Valt op dat moment ook het bekabelde internet uit? Hoe branden dan de lampjes op de Experiabox?

Groet,

Erik

Reageer