Vraag

Internet wifi radio vast telkens weg

  • 3 December 2019
  • 16 reacties
  • 510 keer bekeken

Beste allemaal,

Heb thuis 2 Sangean 29c internet-radio’s. Tevens een experiabox v10 modem.

Als ik de radio op internet zet dan doet de radio het soms direct en goed. Echter als je de radio bijv. naar dab+ overzet en daarna, enkele minuten of uren later, weer terug naar een internet kanaal dan kan het zijn dat hij het netwerk niet meer kan vinden. Alleen handmatig het Wifi signaal weer activeren doet het dan. Of de radio helemaal uit/aanzetten wil dan nog wel eens helpen, maar ook niet altijd.

Dit is zo bij beide Sangean’s.

Al mijn andere mobiele apparaten(telefoon, laptop, ipad e.d) hebben geen problemen met de Wifi verbinding. Doen het altijd.

Had tot een jaar geleden een Ziggo abonnement en daar had ik deze problemen nooit en liep alles als een zonnetje.

Tevens heb ik een sangean op een ander wifi signaal (op mijn werk) gekoppeld, met daarbij heel andere modems en na een paar dagen nog geen enkel probleem.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Bvd.
Marcel Kamsteeg


16 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Een lastig probleem. Want je hebt al veel oplossingen uitgesloten. Aangezien andere apparaten wel goed werken ligt het dus niet aan het KPN-netwerk.  

 

Kun je niet één Sangean alleen voor DAB+ gebruiken en die andere alleen voor internet-radio? Dus niet steeds switchen….. 

 

 

Beste Noordzee,

Dank voor  de reactie.

Ik heb thuis 2 (sangean) internet/dab radio’s. En beide hebben hetzelfde probleem. Beide hebben problemen met de internet connectie. Dus switchen in geen optie.

Zelf denk ik heel voorzichtig dat het iets met de experiabox is, omdat als ik de sangean verplaats naar een ander netwerk/modem (op mijn werk) het probleem er niet is. Ook een jaar geleden, toen ik nog ziggo had was er geen probleem. Het probleem heb ik pas sinds de kpn-verbinding. Soms maakt hij connectie en soms is verbinding weer weg.

Reputatie 7
Badge +17

@Marcel22 Welkom op ons Forum! Kijk, dit zijn de vragen die we graag uitzoeken. Toevallig was er een poosje terug ook iemand met hetzelfde probleem. Om erachter te komen of jullie in het zelfde hokje passen. Zou je je gegevens willen invullen op je profiel? Dan kan ik even het e.e.a uitsluiten. 

Reputatie 7
Badge +17

@Marcel22 Helaas heb ik niets meer van je gehoord, kan ik je nog ergens bij helpen of heb je het via een andere weg geregeld? Ik hoor graag van je:grin:

Lisa,

In een privé bericht heb je vorige week me gemeld dat je nog even zou kijken wat je nog zou kunnen doen omdat jullie veel kennis in huis hebben met mbt de v10.

Ik heb dus nog even afgewacht. Mocht je nog verdere informatie willen dan hoor ik het wel.

Dank alvast voor eea.

Reputatie 7
Badge +17

Lisa,

In een privé bericht heb je vorige week me gemeld dat je nog even zou kijken wat je nog zou kunnen doen omdat jullie veel kennis in huis hebben met mbt de v10.

Ik heb dus nog even afgewacht. Mocht je nog verdere informatie willen dan hoor ik het wel.

Dank alvast voor eea.

Dat is waar ook, excuus! Normaal gesproken bij KPN Klanten kan ik makkelijk even meekijken hoe de apparaten verbonden zijn. Omdat jij zelf niet bij ons zit kan dit dus helaas niet. Ik ga nu even kijken welke kennis we in huis hebben betreft de combinatie internetradio +V10. Volgens mij hebben wij hier wel eerder een topic over gehad. 

Beste allemaal,

Bijgaand probleem is er nog steeds. 
Heb een sangean uitgetest bij een familielid met ook de dezelfde V10 en dezelfde provider.
Voorlopig resultaat is dat ik geen onderbrekingen heb met de verbinding.

Vraag: kan ik de V10 (simpel) wisselen met het familielid om het eens uit te proberen. Of kan je niet wisselen omdat er specifiek gebonden instellingen in staan oid, die je bijv. niet kan wissen/aanpassen.

Bvd Marcel

Reputatie 7
Badge +28

Welkom terug Marcel, 

Je zou ze kunnen omwisselen, maar dat levert veel gedoe op. Denk bv aan alle Wifi-wachtwoorden van apparaten die in de twee huizen ingesteld staan. 

Reputatie 7
Badge +28

@Marcel22 

Heb je de modems nog omgewisseld? 

Nee nog niet. Ik zit een beetje met het probleem dat het familielid de vaste telefoon veel gebruikt. Ik zelf helemaal niet.

Ik krijg het nummer niet veranderd en ben bang dat als ik het modem bij de familie verplaatst er dan niet meer gebeld kan worden.

Reputatie 7
Badge +28

Ik zou er zelf ook nooit aan gaan beginnen. Het is vragen om nog meer ellende. 

 

Misschien wil Lisa jouw modem omwisselen voor een ander exemplaar? Je krijgt dan waarschijnlijk een ander type modem. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Noordzee ik kan natuurlijk geen modem omwisselen van iemand die geen klant bij ons is.:smile:  Daarvoor moet de eigen provider benaderd worden. :blush:

Reputatie 7
Badge +28

Oh @Lisa ,

Tsjaa, dan ga ik voor gaas. Maar ik kan natuurlijk geen klantgegevens inzien. 

Ik moest me dus baseren op "Had tot een jaar geleden een Ziggo abonnement" en "Het probleem heb ik pas sinds de kpn-verbinding". 

Dank voor de reacties.

Hierbij het verdere verloop:
Sorry als ik niet helemaal duidelijk ben geweest.

Zit nu bijna 2 jaar bij budgetthuis. En eigenlijk doet alles het tot behoren. Geen storingen gehad. Gewoon prima allemaal.

Alleen dat mijn internetradio’s het bij de internet verbinding af en toe laten af laten weten is lastig.

Heb gister gebeld met budgetthuis en het probleem uitgelegd en gemeld, dat voor zover ik het zie, alleen nog een nieuw modem eventueel de oplossing zou kunnen zijn. Vandaag het nieuwe V10 modem ontvangen. Heel netjes van Budgetthuis.

Direct aangesloten en uiteindelijk heb ik nu nog steeds hetzelfde probleem. Alles doet het prima, alleen laten de sangean’s het weer af en toe afweten.!

Ik ben nu nog wel bezig met het volgende. Ik heb een WiFi-versterker (ooit ontvangen van NLE, de voorloper van budgetthuis) en die heb ik aangesloten en de sangean’s werken nu daarop. Een eerste test was veel belovend. Internet bleef werken op de sangean. Maar moet nog een paar dagen uitproberen. WiFi-versterker heb ik eigenlijk voor normaal WiFi in huis niet nodig, omdat alleen het signaal van het modem goed genoeg is.

Mocht eea toch niet werken dan ga ik over naar KPN of T-mobile. De enige reden daarvoor is dat deze een ander modem dan de V10 hebben en dan maar hopen dat het probleem is verholpen. Echter dat weet ik pas als het abonnement is afgesloten.

Het blijft voor mij een groot raadsel.

m.v.g. Marcel

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Marcel22 

We zijn nu drie dagen verder. Werkt het nog steeds zonder problemen? 

De nieuw ontvangen V10 doet het precies hetzelfde als de ‘oude’. Niet beter of slechter.
Met 1 wifi-repeater lukt het om met 1 internet-radio een constante verbinding te hebben. Heb de repeater verplaatst naar de andere radio en ook die blijft in constante verbinding. De verbinding valt niet meer weg. Heb nog geprobeerd om beide radio’s te verbinden op 1 repeater, maar dat is niet gelukt.

De repeater moet wel binnen 1 of 2 meter van het apparaat blijven.

Zal dus nog een repeater er bij kopen. En dan het moeten lukken.

Mijn idee is het volgende. Heb te weinig technische kennis maar doe toch een gooi…….

Voorheen had ik ziggo en heb daar nooit een probleem gehad met de verbinding naar beide radio’s. Heb het vermoeden dat het ziggo-modem een sterker signaal afgeeft dan de V10. Waarschijnlijk hebben de radio’s ook niet zo’n sterke wifi-ontvanger. En die combinatie is vermoedelijk het probleem.

Beide modems staan in de hoek van het huis (appartement 10 bij 8 meter). Met alle andere apparaten heb ik geen enkel probleem met de verbinding. Sterker nog: mijn laptop geeft altijd en overal in huis met Wifi de maximale 100mb download. Het is wel zo dat als ik het huis verlaat de V10-wifi al bijna direct niet meer bruikbaar is. En bij de ziggo-wifi reikte dat veel verder.

In een eerder bericht heb ik ook gemeld dat ik eea ook getest heb op 2 andere lokaties, waarvan eentje ook met exacte dezelfde internet-verbinding van Budgetthuis. Daar ondervond ik geen problemen. In die situaties zijn er bijna geen concurrerende wifi-signalen op de 2,4 ghz. Hooguit 3 ofzo. In mijn huis komen de wifi-signalen van alle kanten op je af. Heel veel. Zou dit ook een probleem kunnen zijn?

m.v.g. Marcel

Reageer