Beantwoord

Internet (WIFI) valt weg op de laptop

Hallo,

Ik heb al een lange periode wegvallende wifi op mijn laptop, Alle telefoons in het huis hebben hier geen last van wegvallend signaal als je op dezelfde plaats staat.
Meestal heb ik gewoon goed internet, maar na een tijd valt dit dan weg. De laatste keren moest ik de stroom van de Experiabox afhalen, om weer wifi te kunnen ontvangen. Met probleemoplossing van Windows word het probleem ook niet opgelost. Tevens heb ik ook al meerdere malen geprobeerd om via de servicetool van kpn het juiste kanaal in te stellen. Dit heeft niet geholpen.

Echter heb ik wel gewoon goed internet via de kabel.
Ook op andere locaties heb ik gewoon goede wifi verbinding, zonder dat deze weg valt. Het probleem komt alleen thuis voor.

PS: ik heb de Experia box V10.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Met vriendelijke groet,

Calvin
icon

Beste antwoord door Bart_ 5 december 2018, 11:52

Ha Calvin! Op basis van je eerste bericht geef je eigenlijk al heel duidelijk aan wat het probleem is. Je hebt volgens mij een uitstekende internetverbinding, maar de wifi is niet overal in je huis even goed. Dat kan meerdere oorzaken hebben; denk aan instellingen, de constructie van je huis en andere apparaten die het signaal verstoren. De wifi tuner brengt dit in kaart en daar komt vervolgens een advies uit. Eigenlijk precies wat er bij jou ook is gebeurd. Jij krijgt nu twee Experia Wifi's van ons. Die gaan je zeker helpen. Hier lees je er alvast iets meer over. Ik lees graag je bevindingen!
Bekijk origineel

2 reacties

Update:
Net via de telefoon de signalen op verschillende plaatsen in het huis getest met de wifi tuner van kpn. Het kanaal werd aan de hand hiervan opnieuw aangepast. Toen opnieuw een meting verricht. Nu was het signaal op de bovenverdieping iets slechter en beneden vele malen slechter. Beneden vond een daling van ruim 65 mbits plaats. Aan de hand hiervan moest ik 3 vragen beantwoorden. Na deze beantwoord te hebben, kreeg ik 2 experia wifi´s opgestuurd.

Ik ben benieuwd of dit ook de oplossing zal zijn voor het probleem met mijn laptop.
Reputatie 7
Badge +18
Ha Calvin! Op basis van je eerste bericht geef je eigenlijk al heel duidelijk aan wat het probleem is. Je hebt volgens mij een uitstekende internetverbinding, maar de wifi is niet overal in je huis even goed. Dat kan meerdere oorzaken hebben; denk aan instellingen, de constructie van je huis en andere apparaten die het signaal verstoren. De wifi tuner brengt dit in kaart en daar komt vervolgens een advies uit. Eigenlijk precies wat er bij jou ook is gebeurd. Jij krijgt nu twee Experia Wifi's van ons. Die gaan je zeker helpen. Hier lees je er alvast iets meer over. Ik lees graag je bevindingen!

Reageer