Internet wijkkast

  • 2 April 2019
  • 12 reacties
  • 807 keer bekeken

Dit slaat nergens op heel mijn wijk zit aangesloten op de wijkkast ik met koper naar wijkcentrale 2.2km verder heb gebeld naar kpn ze zeggen ja jij heb 1 kabel normaal hebben mensen 2 kabels slaat echt nergens op

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Nasa ,
met die 2 kabels bedoel jij 'pairbonding'.
Dat biedt KPN inderdaad aan voor een snellere verbinding, maar of jij dat ook kunt krijgen kun je nazien via onderstaande link, vul daarin je postcode en je huisnummer in en dan zie je linksonderaan wat voor mogelijkheden er zijn voor jouw aansluiting:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Succes.
( ik typte een langer bericht maar dat is nu verdwenen, grrrr.)

Maar dit waren de linkjes :
https://forum.kpn.com/internet-9/aansluitingen-voor-de-straatkast-447002
https://vvdsl.robinflikkema.nl/index.php
Enigste oplossing is graven ,
Hallo
idd pairbonding daar staat niets achter , blijkbaar heb ik 1 koperen bedrading naar de wijk centrale
wil aan gesloten worden naar de wijkkast waardoor ik minder problemen heb met internet.
vele keren is er een monteur geweest niemand begreep het probleem totdat de laatste monteur zei dat de aansluiting op de wijkcentrale het probleem is.
wat kan ik doen om een 2 e kabel te krijgen voor pairbonding en naar de straat centrale aangesloten te worden???
ik denk dat ik eens bij andere providers ga uitzoeken wie dat dan wel kan!!!
ik denk dat ik eens bij andere providers ga uitzoeken wie dat dan wel kan!!!
Je bedoelt pair bonding ?
Is de "telefoonlijn" de enige mogelijkheid ?
Wat is je snelheid nu ?
Hallo @Nasa
wat kan ik doen om een 2 e kabel te krijgen voor pairbonding en naar de straat centrale aangesloten te worden???

Je kunt dus (nog) niets doen omdat bij jou thuis (nog) geen pairbonding aangeboden wordt zoals je zelf schrijft:
idd pairbonding daar staat niets achter , blijkbaar heb ik 1 koperen bedrading
@KeesYagi 14mb sec upload 2mb sec
Het is gewoon jammer , heel me straat / wijk zit aangesloten op de wijkkast en onze huis aan de wijkcentrale 2.5 km verder er was ook monteur geweest hij zee het moet gewoon lukken etc hij had geBelt dus ik moest afwachten tot vandaag kreeg ik telefoontje ja het is alleen u huis dat u bekabeling anders is, maat de buren heb wel 2 bekabels dus mij vraag is kan ik die niet van hun pakken ?

Het is gewoon jammer , heel me straat / wijk zit aangesloten op de wijkkast en onze huis aan de wijkcentrale 2.5 km verder er was ook monteur geweest hij zee het moet gewoon lukken etc hij had geBelt dus ik moest afwachten tot vandaag kreeg ik telefoontje ja het is alleen u huis dat u bekabeling anders is, maat de buren heb wel 2 bekabels dus mij vraag is kan ik die niet van hun pakken ?
Hallo @Nasa ,
Nee, zo werkt het helaas niet.
Hoi @Nasa . Wat jammer dat je geen snellere lijn kunt krijgen. Zeker als er bij andere woningen wel pairbonding geleverd is.
Pairbonding wil zeggen dat er een extra draadje vanuit de wijkcentrale naar jouw woning actief is. Bij sommige huishoudens is dit ooit aangelegd en bij andere niet. Het heeft tevens te maken met de ruimte in de wijkcentrale. Daar is beperkt plek voor pairbonding aansluitingen.
Helaas doet KPN particulier geen graafwerkzaamheden voor pairbonding. Sommige andere providers soms wel. XS4ALL bijvoorbeeld. Of dat bij jou ook het geval is kun je bij hun navragen. Uiteraard zul je dan ook de overstap naar de andere provider moeten maken. Deze informatie wil ik je uiteraard niet onthouden.
Ik hoop dat je iets gehad hebt aan de antwoorden. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!