Beantwoord

Internet word instabieler tegen de avond!

  • 12 August 2019
  • 35 reacties
  • 724 keer bekeken

Ik gerbuik een experiabox v10A en het is op DSL

ik heb een raar probleem met mij internet. 5 dagen hiervoor was er niks miss mee.

Maar nu heb ik last rubberbanding en packetloss. het probleem begint zich langzaam optebouwen tegen 12:00 uur en is het ergste tegen 19:00 uur waarbij alles wat maken heeft met internet gewoon elke keer random "laggged" youtube buffert super erg en discord worden sommige woorden klinken gewoon als een robot

ik heb all wat dingen geprobeert
DNS cache removed
router herstart/reset
andere slot gebruikt in the router
Driver update voor internet
---------------------------------------------
hier is een tracert ping naar google


dat is zo beetje alles
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 September 2019, 10:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Heeft iemend enig idee wat ik moet doen? want blijk baar kpn will der niks aan doen
Reputatie 1
I feel ya. Ik weet ook niet wat er aan de hand is. Als ik meetingen doe haal ik makkelijk 85-90 mbit, maar youtube kan nog niet eens normaal een video afspelen. Het lagt enorm. Als ik de wifi uit en aan doe laadt de video opeens wel in een keer.

Iemand anders een idee??
I feel ya. Ik weet ook niet wat er aan de hand is. Als ik meetingen doe haal ik makkelijk 85-90 mbit, maar youtube kan nog niet eens normaal een video afspelen. Het lagt enorm. Als ik de wifi uit en aan doe laadt de video opeens wel in een keer.

Iemand anders een idee??


mijn probleem is meer met kabel dan met wifi maar goed te weten dat er andre mense zijn met problemen
Hoi @Nic Hofman . Fijn dat je al zoveel geprobeerd hebt. Ik heb er (nog) geen verklaring voor.
Kan het nog zijn dat er elders in de woning iemand (Of een geautomatiseerd systeem) gebruik maakt van het internet en dat dit de verbinding 'om zeep' helpt?
Heb je trouwens ook getest met een andere laptop/pc ? Zit er nog andere hardware in je netwerk? Zou je zo 'sober' mogelijk kunnen testen? Dus alleen met één pc/laptop aangesloten op de experiabox?
Hoi @Nic Hofman . Fijn dat je al zoveel geprobeerd hebt. Ik heb er (nog) geen verklaring voor.
Kan het nog zijn dat er elders in de woning iemand (Of een geautomatiseerd systeem) gebruik maakt van het internet en dat dit de verbinding 'om zeep' helpt?
Heb je trouwens ook getest met een andere laptop/pc ? Zit er nog andere hardware in je netwerk? Zou je zo 'sober' mogelijk kunnen testen? Dus alleen met één pc/laptop aangesloten op de experiabox?

Hallo, erwin! niemand zit op het netwerk. enige ding dat aangesloten is op mij router, is mij pc. en het wifi is so slecht op dat ding ik gebruik het niet. maar het probleem ligt niet bij mij. ik ben ook heel zeker dat ik "sober" ben zeker toen ik deze post ook maakte

Ik weet niet, of u weet wat rubber banding is maar ik leg het uit. rubberbanding is een soort van in-game "lag" waar the server en client niet in sync zijn, jij loopt naar voren maar de server haalt je weer terug op het punt waar het denkt waar je moet zijn. en je schiet dus heen en weer, dat is waar de naam: rubber banding van komt. en dit gebeurt heel vaak. mij ping schiet niet omhoog als dit gebeurt.
Reputatie 7
Badge +24
Heb je een dvs-set in gebruik?
Heb je een dvs-set in gebruik?
kun uit leggen wat dat is? want ik heb hier niet erg veel verstand van. als je een decoder bedoelt waar voor je een kaartje moet gebruiken dan is het een nee, dat ding gebruikt satelliet, geen internet
Reputatie 7
Badge +24

Heb je een dvs-set in gebruik?kun uit leggen wat dat is? want ik heb hier niet erg veel verstand van




Ziet er ongeveer zo uit. Die kastjes gaan in het stopcontact, het netwerkkabeltje word aan de onderkant aangesloten. Het netwerksignaal word dan over het stroomnetwerk naar het andere kastje gezonden. Werkt soms wel, soms niet. Vandaar mij vraag.
Heb je een dvs-set in gebruik?
kun uit leggen wat dat is? want ik heb hier niet erg veel verstand van

Ziet er ongeveer zo uit. Die kastjes gaan in het stopcontact, het netwerkkabeltje word aan de onderkant aangesloten. Het netwerksignaal word dan over het stroomnetwerk naar het andere kastje gezonden. Werkt soms wel, soms niet. Vandaar mij vraag.

nee die heb ik niet,want we gebruiken satelliet voor onze tv 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Dat je tv kijkt via satelliet heeft hier niks mee te maken 😉
Heb je nog een andere pc of laptop? Puur om te testen of het daar ook op gebeurt?
Heb je nog een andere pc of laptop? Puur om te testen of het daar ook op gebeurt?
ja, kon mij broers pc gebruiken en heb em ingeplugt op the router. en het is precies het zelfde.
Dank voor het testen! Dus als ik het goed begrijp blijft de ping stabiel en als je rond die tijdstippen een snelheidstest doet, is die ook goed? Op jouw tracert zie ik eigenlijk niks ongebruikelijks.
Ik vermoed dat je dit al geprobeerd hebt, maar ik moet het even zeker weten: Kun je de experiabox sowieso een harde reset geven? (paperclip in het reset gaatje)
Welke game of games speel je? En wat gebeurt er als je die servers pingt?
Het lijkt een probleem te zijn met Team Fortress 2, en op discord maakt ie de voice net als een robot. ,wat waarschijnlijk packet drop is.

De snelheidstest blijft hetzelfde over de hele dag. en als ik op een server jump is eerst gewoon helemaal normaal voorr een half uurtje ofzo en de langer ik op wat van server ook zit hoe harder ik dus ook (rubber band) of "lag" ping is stabiel als het maar kan. de connectie van ISP naar server en van server naar client werkt er gewoon iets niet.. maar ik zal proberen om hem nog een keer te resetten.
Het is de moeite om het ook even met andere online games te proberen. Als je daar hetzelfde merkt, hebben we een aanknopingspunt. Als het alleen met team fortress 2 is, is het verstandig om ook de servers als boosdoener uit te sluiten.
Het is de moeite om het ook even met andere online games te proberen. Als je daar hetzelfde merkt, hebben we een aanknopingspunt. Als het alleen met team fortress 2 is, is het verstandig om ook de servers als boosdoener uit te sluiten.
Yup het is ook met een andere game die ik probeerde. garry's mod.
Wat je kunt doen is het programma https://www.pingplotter.com/ gebruiken. Hiermee kun je je verbindingen met de buitenwereld in kaart brengen.
Het vergt wel het nodig uitzoekwerk. Maar misschien krijg je hiermee boven water wat er mis gaat. Ik neem aan dat je ook op forums van TF2 etc. zit? Mocht je het idee hebben dat de issues voorkomen uit je KPN verbinding, gaan we uiteraard verder kijken. Maar dan heb ik wel wat meer aanknopingspunten nodig.
Wat je kunt doen is het programma https://www.pingplotter.com/ gebruiken. Hiermee kun je je verbindingen met de buitenwereld in kaart brengen.
Het vergt wel het nodig uitzoekwerk. Maar misschien krijg je hiermee boven water wat er mis gaat. Ik neem aan dat je ook op forums van TF2 etc. zit? Mocht je het idee hebben dat de issues voorkomen uit je KPN verbinding, gaan we uiteraard verder kijken. Maar dan heb ik wel wat meer aanknopingspunt


oke, heb met een valve server een ping gedaan van ongeveer 8-10 minuten op een actieve server. maar heb nou geen idee hoe je dit noteblok bestand moet uploaden dus ik doe een normale foto + een foto van mij discord die de hele tijd dit doet. het ligt bij de 3rde hop dat je kunt zien dat ik elke keer problemen heb met packetloss

oke, heb iets gevonden waar ik het hele bestand kan sturen, https://www.mediafire.com/file/8d4dc24afnihh7z/146.66.158.167.csv/file

en dat IP met de lag komt van KPN. zo ver als ik dat zie.

Hoi @Nic Hofman . Dank voor de uitvoerige info. Die packetloss is niet direct het probleem maar ik erken wel dat er hier iets niet lijkt te kloppen. Ik ben nu met een collega bezig om het verder te analyseren en we hebben je gegevens nodig.. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Hoi @Nic Hofman . Dank voor de uitvoerige info. Die packetloss is niet direct het probleem maar ik erken wel dat er hier iets niet lijkt te kloppen. Ik ben nu met een collega bezig om het verder te analyseren en we hebben je gegevens nodig.. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
heb alles zo ver alles een beetje ingevuld, was vergeten aan te geven dat de modem die we hadden, de V10a experiabox. is verplaatst met een v10, die gisteravond is geïnstalleerd, maar dat maakt volgens mij niet echt uit.
Dankjewel! Ik wil graag zeker weten of die v10 nog een verschil maakt. Kun je dat tzt aangeven?
Ik stuur in ieder geval je technische gegevens door voor verdere analyse en houdt je uiteraard op de hoogte!
de v10 is meer stabiel dan de V10a, had altijd last van buffering met twitch streams te bekijken met de vorige modem, en de download snellheid ging van 700kb/s naar 100-200kb/s dus ja niet erg fijn.. maar mij vader en ik zijn echt blij met de v10
Dat is in ieder geval fijn om te lezen! :-0 Maar ik begrijp dat de 'lag' en het 'instorten' van je verbinding in de middag, nog wel aan de orde is als je aan het gamen bent?
Dat is in ieder geval fijn om te lezen! :-0 Maar ik begrijp dat de 'lag' en het 'instorten' van je verbinding in de middag, nog wel aan de orde is als je aan het gamen bent?
klopt + in de morgen ook, even 1 match spelen tegen 11 uur en heb ik hetzelfde wat ik tegen de middag en de avond heb.. gaat nie goed 😃 Ahahaha!

maar vraagje hoe lang duurt die analyse dan? 1 of 2 week? of is dat klaar binnen een paar dagen.