Hi all,
ik zit met een uitdaging.
Sinds kort ben ik verhuisd. Lokatie is een klein dorp. Mijn oude aansluiting zat in een stad, dus het ging puur om verhuizen van de aansluiting. Verhuizing aangevraagd, geen topsnelheid mogelijk (buitengebied, dus 4g steunmodem erbij), maar verder geen problemen in zicht.
Het nieuwe huis is prima, ISRA punt in de meterkast gevonden, what could possibly go wrong?
Nou, geen vast internet/tv dus.
Wat is het probleem? De locatie gaat binnen 2 jaar gesloopt worden. Had eigenlijk al gesloopt moeten zijn, maar vleermuizen (yup, echt) hebben de boel nu flink vertraagd.
Mijn huis, en alle huizen aan mijn kant van de straat, hebben ooit bij een instelling gehoord, die instelling ligt letterlijk achter de achtertuin.
De koperaansluiting van het huis blijkt dus ooit verplaatst/omgelegd te zijn naar de instelling. Dat verklaart de meting van de monteur. De wijkcentrale zou op ongeveer 1.2 km staan, maar metingen lopen maar tot 580 meter.
De huizen zijn nu verkocht aan een projectontwikkelaar. De KPN monteur mocht niet bij de installatie op het terrein van de instelling, en verwees mee door naar de projectontwikkelaar. Die hebben weer contact opgenomen met de instelling, en de instelling zegt dat heraansluiten niet meer mogelijk is (technisch onzin waarschijnlijk, omdat dat zal betekenen dat mijn aansluiting via een van hun pachtpanelen moet lopen vermoed ik, wat ze waarschijnlijk niet willen, en kan ik me iets bij voorstellen).
Echter, op mijn adres staat geen andere aansluiting geregistreerd.
Heel verhaal dus.
Mijn vragen:
-Mag dit überhaupt?
-Bij gebrek aan glas/koper (ook geen idee wanneer hier glas komt, wss pas nadat alles plat is), wat zijn de alternatieven? Ik heb een ongelimiteerd data mobiel abbo (in praktijk 8 + 2 Gb dus), maar ben tussen 2200 en 2300 uur meestal door mijn data heen (overdag radio stream/internet, avond wat tv/Netflix).
-Dit heeft dus blijkbaar ook gevolgen voor mijn kortingen (internet/tv/mobiel), is daar iets aan te doen?
Ik heb contact gehad met de helpdesk, maar die persoon was vooral heel erg gericht op het vertellen wat allemaal niet kan, en kwam letterlijk met geen enkel voorstel, of ook maar iets constructiefs. Ik heb dat contact na 10 minuten maar beëindigd.
Ik ben best technisch, maar nu ben ik echt afhankelijk van de andere partij wat betreft de mogelijkheden.
NB: Mocht dit het verkeerde forum zijn, feel free om het naar het juiste forum te verplaatsen :)
Alvast thx voor jullie tijd!
Beste antwoord door Noordzee
Bekijk origineel