Beantwoord

Internetaansluiting

  • 13 June 2019
  • 7 reacties
  • 167 keer bekeken

Badge
Hallo,
Ik ga binnenkort verhuizen naar een antikraakwoning waar mijn vriend al woont. Nu heeft hij op dit moment een 4G router. Hij woont in het gebouw met 4 andere. 2 daarvan hebben internet bij een provider en via de kabel. Nu hebben we geprobeerd verbinding te maken met hun internet omdat mijn vriend ( ik zelf ook) fanatieke gamers zijn en 4G router is vervelend daarbij, mijn vriend moet namelijk na 100GB steeds bijvullen.

Nu hebben wij geen verbinding kunnen maken met de wifi van de huisgenoten doordat het gebouw te groot is. We zouden dan 2 extenders ertussen moeten zetten al zouden wij verbinding kunnen maken.

Nu willen wij dus samen onze eigen internet bij een provider, nu willen we KPN doordat ikzelf hier dan korting bij krijg door KPN Compleet. Nu zitten we alleen met het probleem dat wij niet weten of er een extra internetaansluiting zit in het gebouw. De kast waar alle internetkabels naartoe gaan is een groot stoffige bende. Zijn er ook KPN medewerkers die langs kunnen komen om te kijken? Indien er namelijk WEL nog een aansluiting zit, willen we direct een internetabbonement aansluiten. Maar wij beide, en onze familie/vrienden snappen allemaal niet hoe alles zit in dit gebouw. Ook de verhuurder weet het niet.

Zouden KPN medewerkers bereid zijn om te kijken? Zo niet. Hoe kan ik een internetaansluiting herkennen? Er liggen namelijk 100en kabels in de kast, waarbij wij geen flauw idee hebben hoe en wat.

Het gebouw zelf is een oud psychiatrische opvang, door de muren naar de kamers liggen de kabels al. Het gaat dus puur om de aansluiting!

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 14 June 2019, 16:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Melissa Koesemans. Welkom op het KPN Forum. Wat goed dat je deze vraag hier stelt en dat je overweegt om een abonnement af te nemen bij KPN. Als ik het goed lees zijn er 2 andere abonnementen op hetzelfde adres. De eerste loopt via een coaxkabel en de tweede via een telefoonkabel. Klopt dat? Zou je je postcode en huisnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel. Ik zal voor je uitzoeken of er meerdere aderparen zijn op dit adres. Zou je alvast aan jouw huisgenoot, die gebruik maakt van een telefoonkabel, willen vragen of hij/zij weet of de verbinding wordt geleverd d.m.v. pairbonding? Als dit het geval is, dan is het niet mogelijk om nog een abonnement aan te vragen op dit adres. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
. . .of de verbinding wordt geleverd d.m.v. pairbonding? Als dit het geval is, dan is het niet mogelijk om nog een abonnement aan te vragen op dit adres
Als ik het openingsbericht bekijk dan lijkt het me aannemelijk dat er in het verleden meerdere lijnen zijn geweest, dus dan gaat deze logica niet op toch, of . . ?
Badge
Beste,
Niemand van de huisgenoten weet wat er precies ligt dus weten ze ook niet of er verbinding word geleverd d.m.v pairbonding. Op dit moment is er 1 provider op het adres, de 2e zouden wij worden indien mogelijk. Ze hebben bij het aansluiten maar wat kabels geprobeerd in een router te pluggen en kijken wanneer iets werkt, dit heeft hun ook 4 dagen gekost om te zoeken welke kabels ze moesten hebben. Zelfs de verhuurder weet niks over de kabels die er liggen dus wij staan er alleen voor om het uit te zoeken. Ik heb het adres toegevoegd aan mijn Forum Profiel. De communicatie met de verhuurder en ook de andere huisgenoten is erg traag omdat ze niet reageren op SMS/Whatsapp en als wij thuis zijn, zijn hun er ook niet.

Vriendelijke Groet,
Melissa Koesemans
@Vikash
Als dit ooit een kantoor was, waar het wel naar uitziet als ik de 'centrale' zo zie, dan zijn er mogelijk wel (ooit) 100 analoge buitenlijnen gebruikt. Met wat doorprikken moet het signaal op de kamer van TS te krijgen zijn.

Zo ging, en gaat (!), het ook in het vml belastingkantoor in Haarlem waar nu 10-tallen kleine bedrijven zijn gevestigd en ook verhuur voor bewoning is.
Badge
Het gebouw is een oud psychiatrische opvang die is verhuisd naar een andere locatie. De "spreekkamers" van artsen e.d hebben allemaal een internetaansluiting. Telefoonaansluitingen heb ik tot nu toe niet gezien in de kamers. De oude slaapkamers van patienten worden hier niet verhuurd. Alleen een aantal spreekkamers omdat deze dus een internetaansluiting heeft. Maar helaas is de verhuurder niet heel behulpzaam omdat hij zelf er ook niks vanaf weet. Daarom zoeken wij dus hulp.
Reputatie 7
Badge +21
@Melissa Koesemans Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb het voor je nagekeken en er is een vrije aderpaar waar KPN zijn diensten over kan gaan leveren. Je kan in dit geval het beste gebruik maken van de gratis installatiemonteur. De monteur zorgt er voor dat je verbindingen werken en zal voor jou uitzoeken waar het aansluitpunt zit. Het zou kunnen dat de monteur het niet in één keer werkend achter kan laten omdat hij een paar keer heen-en-weer moet naar de centrale. Het is in ieder geval mogelijk om gebruik te gaan maken van onze diensten. Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben bij het aanvragen van een abonnement, dan hoor ik dat graag van je!
Badge
Hardstikke bedankt! Dan gaan wij dit zeker even bespreken en uitzoeken. Eerst even afwachten of ik daar officieel heen kan dan gaan we een abbonement nemen!

Reageer