Beantwoord

Internetaansluiting bij een vereniging

  • 5 May 2021
  • 10 reacties
  • 255 keer bekeken

Reputatie 3

Onze vereniging heeft al jaren enkel een PSTN lijn, geen internet. De Internetverbinding werd (via wifi) in gevallen van wedstrijden gedeeld met de buurvereniging. Nu hebben deze een MESH-netwerk aangelegd en kunnen wij als vereniging het signaal niet meer versterken via ons access point. Ofwel, het zit eraan te komen dat wij nu een eigen internetabonnement moeten gaan afsluiten.

Echter komt het adres niet voor in het adressentabel, (ik vermoed dat het een afgeleide lijn is) dus is het lastig te achterhalen welk adres we moeten invoeren bij de eventuele aanvraag.  Kan een van de moderatoren mij via een PB helpen bij deze? Ook ten aanzien van het verzenden van een installatiepakket, we hebben immers geen gebouw waar pakjes kunnen worden ontvangen.

 

dank alvast!

icon

Beste antwoord door ginkelvanmichiel 6 May 2021, 12:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Van die PSTN lijn krijgt u natuurlijk een factuur. Elke 2 maanden dacht ik? Daar staat toch een adres op?

Reputatie 3

dat klopt, maar dat is het postadres… En niet het adres van de aansluiting. Dat probleem heb ik ook bij mij thuis gehad en er moet dus iemand van de backoffice kijken welk adres de aansluiting heeft die bij het postadres hoort.

Reputatie 7
Badge +24

Onze vereniging heeft al jaren enkel een PSTN lijn, geen internet. De Internetverbinding werd (via wifi) in gevallen van wedstrijden gedeeld met de buurvereniging. Nu hebben deze een MESH-netwerk aangelegd en kunnen wij als vereniging het signaal niet meer versterken via ons access point.

Dat is onzin. Misschien een smoesje om van u af te komen…

Welk accespoint heeft u? Hoe is die aangesloten? Waar staat die?

Reputatie 3

Onze vereniging heeft al jaren enkel een PSTN lijn, geen internet. De Internetverbinding werd (via wifi) in gevallen van wedstrijden gedeeld met de buurvereniging. Nu hebben deze een MESH-netwerk aangelegd en kunnen wij als vereniging het signaal niet meer versterken via ons access point.

Dat is onzin. Misschien een smoesje om van u af te komen...

Ze hebben geen bedraad netwerk meer, en ons Accesspoint was via POE aangesloten. Dat kan niet meer. Maar het is m.i. sowieso een onwenselijke situatie om mee te liften op een ander netwerk. Maar dat terzijde.

Reputatie 7
Badge +24

Onze vereniging heeft al jaren enkel een PSTN lijn, geen internet. De Internetverbinding werd (via wifi) in gevallen van wedstrijden gedeeld met de buurvereniging. Nu hebben deze een MESH-netwerk aangelegd en kunnen wij als vereniging het signaal niet meer versterken via ons access point.

Dat is onzin. Misschien een smoesje om van u af te komen...

Ze hebben geen bedraad netwerk meer, en ons Accesspoint was via POE aangesloten. Dat kan niet meer. Maar het is m.i. sowieso een onwenselijke situatie om mee te liften op een ander netwerk. Maar dat terzijde.

Dat kan wel. Maar ze willen niet, ze hebben gewoon de kabel weggehaald/los gekoppeld. Hun goed recht waarschijnlijk. Zoals je zelf al zegt: een onwenselijke situatie om van een ander zn WiFi te gebruiken. Tenzij u de ruimte die u gebruikt van hun huurt. Dan lijkt het me heel fair dat hun voor internet zorgen. Waarvan de kosten wellicht meegerekend zijn in de huurprijs.

Reputatie 3

Onze vereniging heeft al jaren enkel een PSTN lijn, geen internet. De Internetverbinding werd (via wifi) in gevallen van wedstrijden gedeeld met de buurvereniging. Nu hebben deze een MESH-netwerk aangelegd en kunnen wij als vereniging het signaal niet meer versterken via ons access point.

Dat is onzin. Misschien een smoesje om van u af te komen...

Ze hebben geen bedraad netwerk meer, en ons Accesspoint was via POE aangesloten. Dat kan niet meer. Maar het is m.i. sowieso een onwenselijke situatie om mee te liften op een ander netwerk. Maar dat terzijde.

Dat kan wel. Maar ze willen niet, ze hebben gewoon de kabel weggehaald/los gekoppeld. Hun goed recht waarschijnlijk. Zoals je zelf al zegt: een onwenselijke situatie om van een ander zn WiFi te gebruiken. Tenzij u de ruimte die u gebruikt van hun huurt. Dan lijkt het me heel fair dat hun voor internet zorgen.

Dat is ook nog heel ingewikkeld. Deels van de gemeente, deels van de vereniging en deels van een beheermaatschappij. Dus inderdaad, ik wil graag achterhalen hoe de aansluiting zit, dan kan ik het bestuur overhalen en gaan we het zelf regelen. Veel beter.

@ginkelvanmichiel Die PSTN lijn heeft dus wel een fysiek adres. Wellicht kunt u via KPN Netwerk NL opvragen wat zij voor die PSTN lijn als adres hebben ?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @ginkelvanmichiel, heb je het advies van @HansaanZet ter harte kunnen nemen? Normaliter kunnen mijn collega's van de klantenservice (0800-0402) ook je vragen omtrent PSTN beantwoorden. Heb je contact met hen gehad? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. Voor wat betreft de aflevering van het installatiepakket: als er niemand bij het betreffende gebouw aanwezig is, dan gaat het installatiepakket naar een PostNL punt bij jullie in de buurt. 

Reputatie 3

@Marcia_ 

Ik heb zowel met KPN Netwerk NL als KPN zakelijk gesproken. KPN Netwerk NL kan helaas geen gegevens verstrekken, maar ik ben door KPN Zakelijk erg goed geholpen. Het blijkt dat er een interessante registratie achter zit die eerst moet worden uitgezocht voordat het abonnement kan worden uitgebreid. We hebben weer wat te doen dus.

 

Voor zover bedankt!

Reputatie 7
Badge +30

Graag gedaan! Hopelijk komen jullie eruit. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten. Je kunt je vraag ook bij de collega's van het zakelijke forum neerleggen (met een linkje naar dit topic?). We staan je graag te woord :-).