Beantwoord

Internetaansluiting voor onze gemeenschappelijke ruimte

  • 9 November 2022
  • 23 reacties
  • 391 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik woon in een woongroep van 51 wooneenheden. Zeker twee-derde van de bewoners heeft een abonnement bij KPN.  Binnen de woongroep is ook een gemeenschappelijke ruimte, voor koffie-bijeenkomsten, presentaties, spelletjes enz. Deze ruimte beschikt over een eigen meterkast (incl. glasvezelaansluiting) maar heeft geen postadres.

Wat nog ontbreekt is een internetaansluiting.  Meeliften met het internet van een van de bewoners levert allerlei praktische problemen op. Alle bewoners zouden het geweldig vinden als KPN een speciaal aanbod zou doen om internet (liefst incl. TV) in deze gemeenschappelijke ruimte te faciliteren. 

icon

Beste antwoord door Ward_ 16 November 2022, 17:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Hallo @Rivellino2022 als er een glasvezelaansluiting zit en een stroom- en een gasmeter, bestaat er ook een adres voor, dus straatnaam/huisnummer (eventueel met toevoeging) en postcode. Probeer dat te achterhalen en via de postcode/huisnummer kan de eigenaar een abonnement aanvragen.

 

Reputatie 2
Badge

Het antwoord van JanD richt zich op het achterhalen van het postadres. Maar mijn vraag is er meer op gericht of de KPN een speciaal abonnement voor dit soort gemeenschappelijke ruimtes kan en wil aanbieden. 

Hoi @Rivellino2022 .  Stap één is kijken of er überhaupt geleverd kan worden.

‘Speciale aanbiedingen’ heb ik niet.  We hebben wel de normale acties.  

Als ik meedenk zou een internet only abo  daar goed passen. 

https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet/

 

(mocht het adres onduidelijk blijven, denk ik graag mee. In dat geval heb ik in ieder geval het adres nodig van het pand. Zou je die dan in je profiel kunnen zetten?)

Reputatie 2
Badge

Hallo Erwin,

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Kun jij zelf eens zoeken in dit programma: https://bagviewer.kadaster.nl/  ? (gewoon je eigen postcode en huisnummer invullen dan krijg je een visuele representatie)

De volgende vraag is dan: Zie jij een adres dat gereserveerd is voor die gemeenschappelijke ruimte?

Reputatie 2
Badge

Hallo Erwin,

Voor de gemeenschappelijke ruimte is geen adres gereserveerd in het BAG.

Zou je eens een foto kunnen maken van dat glasvezelkastje in die gemeenschappelijke ruimte?

Reputatie 2
Badge

Hierbij het glasvezelaansluitpunt in de gemeenschappelijke ruimte

 

Reputatie 7
Badge +24

Het lijkt met dat de gemeenschappelijke ruimte hetzelfde huisnummer heeft als 1 van de aangrenzende panden, maar met een bepaalde code als toevoeging. Een klein stukje verderop bij mij in de straat staat een gemaal. Dat heeft ook geen eigen nummer. Het heeft gewoon het nummer van het aangrenzende huis met toevoeging GML.

Je kunt die codes zien met dat dropdown-menuutje rechts, daar zie je de extra codes op het ingevulde huisnummer.

Dan moet ik je doorverwijzen naar KPNNetwerk.  Ik wil je daar graag bij begeleiden maar de lijntjes zijn helaas niet kort. 

  @Ward_   Wat kunnen we het beste doen?  Is er geen mailadres waar we dit kunnen laten corrigeren/aanmaken. Dat bespaart TS een lange zoektocht aan de voorkant van KPNNetwerk. 

Trouwens.. als we straks een contractant zoeken?  Van wie is het gebouw (en die gemeenschappelijke ruimte) eigenlijk? 

Het lijkt met dat de gemeenschappelijke ruimte hetzelfde huisnummer heeft als 1 van de aangrenzende panden, maar met een bepaalde code als toevoeging. 

Dan zou TS dat in BAG moeten zien.  Maar ik sluit niks uit. Welke huisnummer(s) grenzen aan de ruimte, @Rivellino2022 ? 

Reputatie 2
Badge

Onderstaand een schermprint vanuit het BAG. De gemeenschappelijke ruimte is het uitspringende deel van de rode bebouwing. Het aangrenzende huis heeft als adres Noorderhavenstraat 31.  De VVE is eigenaar van de gemeenschappelijke ruimte.  

 

 

 

Reputatie 7

Zoals ik het zie zitten er in dat complex 7 adressen met oneven nummers. Alle nummers staan iig in het bag register.

Dus is er enkel nog een MK in een ruimte welke geen adres heeft gekregen. Vve zal een adres voor deze ruimte moeten aanvragen/aanmelden bij de gemeente.

Gemeente kan dit dan registreren. Wanneer afgerond kan er door de vve een abonnement worden afgesloten lijkt me. (want kpn kan dan een adres koppelen aan hun product met een contractant, bijv, contactpersoon vve) Vve kan dan zorgen dat iedereen een kleine bijdrage aan de vve gelden bijdraagt elke maand. En dan kan een ieder er gebruik van maken. Hou wel rekening met bijkomende ontroerende zaakbelastingen als er een huisnummer wordt toegekend. 

Reputatie 7
Badge +24

Zoals ik het zie zitten er in dat complex 7 adressen met oneven nummers.

De meeste adressen ook nog eens opgesplitst in A, B, C en D.

Reputatie 7
Badge +10

Dan moet ik je doorverwijzen naar KPNNetwerk.  Ik wil je daar graag bij begeleiden maar de lijntjes zijn helaas niet kort. 

  @Ward_   Wat kunnen we het beste doen?  Is er geen mailadres waar we dit kunnen laten corrigeren/aanmaken. Dat bespaart TS een lange zoektocht aan de voorkant van KPNNetwerk. 

Trouwens.. als we straks een contractant zoeken?  Van wie is het gebouw (en die gemeenschappelijke ruimte) eigenlijk? 

De WBA Glas leveringsdesk bij FAN kan voor je nagaan hoe deze aansluiting geregistreerd staat.

Reputatie 7
Badge +10

Dan moet ik je doorverwijzen naar KPNNetwerk.  Ik wil je daar graag bij begeleiden maar de lijntjes zijn helaas niet kort. 

  @Ward_   Wat kunnen we het beste doen?  Is er geen mailadres waar we dit kunnen laten corrigeren/aanmaken. Dat bespaart TS een lange zoektocht aan de voorkant van KPNNetwerk. 

Trouwens.. als we straks een contractant zoeken?  Van wie is het gebouw (en die gemeenschappelijke ruimte) eigenlijk? 

De WBA Glas leveringsdesk bij FAN kan voor je nagaan hoe deze aansluiting geregistreerd staat.

@allen: er is niks nodig bij een gemeente, of met de BAG of wat dan ook. Er zit al een FTU en we nemen vooralsnog aan dat deze ook aangesloten en geregistreerd is. De vraag is alleen hoe. En dat kan de provider navragen bij KPN Netwerk zodat de klant weet waar hij op kan bestellen.

 

@Rivellino2022 Dankzij je screenprint en adres heb ik hem al gevonden: huisnummer 31 , kamer CVZ.

Dit kan je beter telefonisch bestellen want dat kamerveld is geen officiële toevoeging die je op de website kan invullen. Dus bellen, abonnement bestellen voor huisnummer 31 en aangeven dat het gaat om kamerveld CVZ en niet om het normale huisnummer 31.

Reputatie 7
Badge +12

Dan moet ik je doorverwijzen naar KPNNetwerk.  Ik wil je daar graag bij begeleiden maar de lijntjes zijn helaas niet kort. 

  @Ward_   Wat kunnen we het beste doen?  Is er geen mailadres waar we dit kunnen laten corrigeren/aanmaken. Dat bespaart TS een lange zoektocht aan de voorkant van KPNNetwerk. 

Trouwens.. als we straks een contractant zoeken?  Van wie is het gebouw (en die gemeenschappelijke ruimte) eigenlijk? 

De WBA Glas leveringsdesk bij FAN kan voor je nagaan hoe deze aansluiting geregistreerd staat.

@allen: er is niks nodig bij een gemeente, of met de BAG of wat dan ook. Er zit al een FTU en we nemen vooralsnog aan dat deze ook aangesloten en geregistreerd is. De vraag is alleen hoe. En dat kan de provider navragen bij KPN Netwerk zodat de klant weet waar hij op kan bestellen.

 

@Rivellino2022 Dankzij je screenprint en adres heb ik hem al gevonden: huisnummer 31 , kamer CVZ.

Dit kan je beter telefonisch bestellen want dat kamerveld is geen officiële toevoeging die je op de website kan invullen. Dus bellen, abonnement bestellen voor huisnummer 31 en aangeven dat het gaat om kamerveld CVZ en niet om het normale huisnummer 31.

Dit zie ik nu pas, had het ook opgezocht en kom ook uit op kamernummer CVZ welke op dit moment nog niet in gebruik is. 

Dank u zeer, @Ward_ . Dat schiet op zo.

@Rivellino2022 Mochten jullie willen bestellen, kan dat ook via mij.  Ik lees het wel. 

Reputatie 2
Badge

Dank aan allen voor het speurwerk. Het is me nu duidelijk wat er moet gebeuren.

Ik beschik zelf niet over de kas van de VVE, dus ik moet dit aan de VVE voorleggen.

Ik ben nog wel benieuwd of de KPN voor dergelijke gemeenschappelijke ruimtes een speciaal abonnement kan aanbieden. Het grootste deel van de 51 woningen hebben nu al een KPN glasvezel abonnement.

Dank aan allen voor het speurwerk. Het is me nu duidelijk wat er moet gebeuren.

Ik beschik zelf niet over de kas van de VVE, dus ik moet dit aan de VVE voorleggen.

Ik ben nog wel benieuwd of de KPN voor dergelijke gemeenschappelijke ruimtes een speciaal abonnement kan aanbieden. Het grootste deel van de 51 woningen hebben nu al een KPN glasvezel abonnement.

Alléén voor zorginstellingen zijn er aparte proposities. 

Dit is een ‘normale’ particuliere aansluiting. Daar gelden alleen de acties die op moment van bestellen actief zijn voor al onze particuliere klanten.

 

Reputatie 2
Badge

De VVE is akkoord gegaan met de aanvraag van een internetaansluiting bij de KPN. De aansluiting is inmiddels probleemloos geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren. Met dank voor de ondersteuning op dit forum.

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor het laten weten, fijn dat het is gelukt!

De VVE is akkoord gegaan met de aanvraag van een internetaansluiting bij de KPN. De aansluiting is inmiddels probleemloos geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren. Met dank voor de ondersteuning op dit forum.

💪🏻