Voor de goede orde: Nee, wij wonen niet in 1 van 6 de gebieden waar KPN gestart is om met een pilot om het kopernetwerk uit te zetten.
Al jaren klant van KPN, en veel zaken werken over het algemeen goed. Nu dreigt onze internetverbinding zonder opdracht van ons, dus ongevraagd door KPN over te worden gezet op glasvezel. We worden echt ‘bestookt’ met verontrustende correspondentie hierover (email, brief, sms) en iedere keer neem ik weer contact op met KPN servicedesk en zou na onze uitleg het probleem volgens de servicedesk uit de wereld moeten zijn. Totdat we weer een nieuwe email van KPN ontvangen, met o.a. de volgende tekst:
Overzetten aansluiting op glasvezel
U bent eerder geïnformeerd dat wij uw aansluiting overzetten op het glasvezelnetwerk. Maak daarom zo snel mogelijk een afspraak met de monteur. Zo bent u ervan verzekerd dat de afspraak plaatsvindt op het door u gewenste tijdstip. Tijdens deze afspraak zet de monteur uw aansluiting over naar het glasvezelnetwerk. De monteur zorgt ervoor dat uw huidige televisie-, internet- en/of telefoonaansluiting blijft werken.
Wat is de situatie:
Het betreft hier glasvezel in buitengebied. In onze gemeente is in 2018 gestart met aanleg glasvezelnetwerk. Dit netwerk wordt einde deze maand opgeleverd en is klaar voor gebruik. Aanleg glasvezel in buitengebied gaat gepaard met hoge kosten. Voorafgaand aan de aanleg hebben inwoners zich actief moeten aanmelden bij ‘[naam gemeente ] op Glas’. Door aanmelding ontstonden er 2 verplichtingen: nl. a. de betalingsplicht voor de aanmelder van de aanlegkosten (1600 euro) en b. de verplichting om binnen 2 maanden na oplevering netwerk een abt. Glasvezel af te sluiten. De voorwaarden bij aanmelding zijn hierover heel duidelijk: Deze verplichtingen zijn gekoppeld aan een persoon (=aanmelder) en niet aan een adres. Deze verplichtingen blijven onverminderd bestaan, ook na verkoop van de woning.
Wij hebben ons NIET aangemeld, want we hebben het huis pas dit jaar gekocht en komen uit een andere gemeente.. De vorige eigenaar heeft zicht aangemeld en op hem rusten de verplichtingen van betaling aanlegkosten en abt. afsluiten.
Alleen wij worden steeds benaderd door KPN met de mededeling dat wij een overeenkomst hebben afgesloten met ‘[naam gemeente ] op Glas'; en dus zondermeer over worden gezet naar glasvezel. Meerdere keren al gebeld met KPN, om te melden dat dit niet klopt, dat wij geen overeenkomst afgesloten hebben met ‘[naam gemeente ] op Glas’ en om die reden ook geen verplichtingen hebben.
Ik neem steeds weer contact op met de KPN servicedesk, de servicedesk kan niet achterhalen door welke afd. bij KPN deze brief/emails/sms-jes worden verstuurd of waar de foutieve opdracht vandaan komt dat wij verplicht MOETEN worden overgezet op glasvezel.
Wij willen KPN duidelijk maken dat wij geen (aanleg van) glasvezel hebben aangevraagd, geen overeenkomst hebben met ‘[naam gemeente ] op Glas’ en ook niet verplicht zijn om dit af te nemen.
Wij hebben net een nieuw adsl abt. afgesloten, deze aansluiting bevalt ons prima en we willen net als het overgrote deel van de gemeente (slechts 35% heeft zicht aangemeld voor glasvezel) onze adsl aansluiting blijven houden.
Er zijn sterke signalen dat dit mis dreigt te gaan en dat 23-09 a.s. onze adsl aansluiting geblokkkeerd gaat worden door KPN en wij zonder I-net zitten.
Oplossing:
1) Wij willen graag de bevestiging dat onze abt. ongewijzigd blijft & onze adsl aansluiting gewoon blijft werken.
2) Wij willen graag de bevestiging dat duidelijk is dat wij nooit glasvezel hebben aangevraagd en dit ook niet willen.
3) Wij willen graag dat de brieven/sms-jes/emails van KPN met erge vervelende inhoud, waarop je niet kunt reageren omdat niemand bij KPN hiervan lijkt te weten(!) worden stopgezet.
En nogmaals: Wij wonen NIET in 1 van 6 de gebieden waar KPN gestart is om met een pilot om het kopernetwerk uit te zetten. In deze regio blijf koper gewoon werken.
Graag hulp!
*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
Beste antwoord door Vikash van KPN
Bekijk origineel