Beantwoord

Internetaansluitng bestaande KPN kabel + woning - maar niet bekend

  • 22 October 2019
  • 10 reacties
  • 122 keer bekeken

Reputatie 2

Op mijn andere woning (naast de bestaande woning) , dus op huisnummer 14 op dezelfde postcode had ik graag een internetaansluiting. Wat mij verbaasde is dat de postcode+huisnummer combi niet bekend is in het systeem van KPN. Dit was vorig jaar nog wel het geval.

 

Heb dus de telefoon gepakt en de klantenservice gebeld. Kreeg doodleuk (not) de mededeling het aan te vragen via de gemeente en/of via mijnaansluiting.nl. Heb weer duidelijk aangegeven dat het een al een bestaande woning betreft met een blauwe KPN kabel en dus al een aansluiting heb. Dit kreeg ik niet tot haar verstand.

Dus probeer ik via deze weg of iemand intern kan zien waar het probleem zit. Ik ben niet van plan om voor een nieuwe aansluiting te gaan betalen , terwijl deze er gewoon al zit (huis is van rond 1900) dus ook geen nieuwbouw.

 

In afwachting van hopelijk goed nieuws. Voordat ik een abonnement afsluit had ik ook graag de verwachte snelheid erbij.

In afwachting van hopelijk goed nieuws.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 October 2019, 21:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 2

Via fourstack komen de volgende meldingen:

 

Geen correct KANVAS adres

WBA Portal / FPI returned errorcode 202: adres onbekend

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat is de geschiedenis van dat huis? Wonen daar gewoon mensen in? Verhuur je het? Of heeft het een tijdlang leeg gestaan? Hoe hadden de vorige bewoners internet?

Reputatie 7
Badge +24

Weet je wel zeker dat de postcode hetzelfde is als bij u huis? Misschien woont u net op een postcodegrens, waardoor de laatste letter misschien anders is bij het huis naast u?

Reputatie 2

Het huis is in het bezit vanaf 1942 (zit lang in de familie). Heeft 20 jaar terug een actieve telefoon aan gehangen. Postcode +huisnummer is de juiste. Tot een paar maanden terug werkte het wel de postcode huisnummer check.

Volgens Volker Wessels is inderdaad de kabel ook aanwezig volgens de tekeningen , maar zit het bij KPN in de administratie ergens niet lekker.

Postcode huisnummer is 100% de juiste. De aansluiting van Enexis zit hier ook op en het betreft een woonhuis met bestemming wonen. Gaat dus niet om een schuur / vakantiewoning.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft het een tijdje leeg gestaan?

Reputatie 2

Nee, geen telefoon gebruikt en mobiel internet. Zitten nu met meer mensen op dat adres. Vandaar de behoefte aan vast internet.

Reputatie 7
Badge +24

Misschien is u kabel in de schakelkast van KPN los gemaakt en uw aansluitpunt in die kast gebruikt voor een ander huis. 

Hoi @nl1mrd . Vervelende situatie.

Voordat ik ga gokken. Kun jij in je profiel (onderin) het exacte adres zetten waar het hier om gaat en mij een hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Ik ga dan voor je onderzoeken hoe de vork in de steel zit. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten. 

Reputatie 2

Ff een reactie terug. Woning is weer zichtbaar in de fourstack en kan dus gelukkig weer gaan kijken welke verbinding er wordt aangevraagd. Fourstack gaf eerst 3mbit aan , maar nu weer 8 mbit.

 

Ik kan ermee vooruit voorlopig.