Vraag

Internetproblemen (DDos-aanvallen)

  • 12 July 2019
  • 25 reacties
  • 548 keer bekeken

Beste KPN medewerker,

Recentelijk hebben wij veel te maken gehad met DDos-aanvallen. Hierdoor kunnen wij als klanten van KPN zo goed als geen gebruik maken van de internetservice.
Wij hebben verschillende keren contact gehad met de KPN klantenservice (via de telefoon) en zij wisten ons te vertellen dat er geen oplossing geboden kan worden voor dit probleem.

Echter betalen wij nu een abonnement waar we niks aan hebben, omdat het internet het door de DDos aanvallen nóóit doet. Wij zijn om deze reden vanuit de KPN klantenservice doorverwezen naar de KPN website, om een klacht in te dienen. Wij zijn op dit moment zeer ontevreden klanten, en wij zouden graag een mogelijke oplossing willen krijgen.

Indien er vanuit KPN vermeld wordt dat er geen oplossing mogelijk is: die is er wel.
Er zou een nieuw contract voor het komende half jaar kunnen worden afgesloten, waardoor er automatisch een nieuw ip-adres verkregen wordt. Dit zou alle problemen oplossen, en ons weer tevreden KPN-klanten maken. Wij zijn op dit moment namelijk alles behalve tevreden met hoe het verlopen is.

Een eventuele tweede optie om het probleem te verhelpen, zou kunnen zijn om ons toestemming te geven tot een dynamic ip. Hierdoor is het onmogelijk om DDos aanvallen binnen te krijgen.

Graag hoor ik een reactie van de betreffende medewerker die dit bericht leest.

M.v.g.
J D

25 reacties

Hallo @J D , een dynamisch ip adres heb je al, dat krijgen particuliere klanten standaard.
Hoe weet je dat je te maken hebt met die aanvallen, staan die aanvallen gelogd in je modem?
Als ze jou al een ander ip adres zouden kunnen geven, wordt het weer toegekend aan een andere klant die er dan weer last van zou kunnen krijgen.
De oorzaak moet bij de bron gezocht worden.
Reputatie 7
Wat moet er dan met jouw oude IP adres gebeuren, moet die maar samen met met de DDoS aanval aan jouw buurman toegekend worden.
Het is heel eenvoudig om te zeggen dat je dan maar een nieuw IP adres moet krijgen en voor jou is dan het probleem inderdaad (tijdelijk) verholpen. Maar weet dat IPv4 adressen vandaag de dag zo schaars zijn dat jouw oude IP adres te snel weer uitgegeven moet worden aan een ander waardoor de kans veroorzaakt is dat die ander er gratis en voor niets een nog lopende DDoS aanval bij cadeau krijgt.

Ik sluit mij dan ook volledig bij @Jan-D aan, je moet dit bij de bron aanpakken en nergens anders.
Hallo @J D , een dynamisch ip adres heb je al, dat krijgen particuliere klanten standaard.
Hoe weet je dat je te maken hebt met die aanvallen, staan die aanvallen gelogd in je modem?
Als ze jou al een ander ip adres zouden kunnen geven, wordt het weer toegekend aan een andere klant die er dan weer last van zou kunnen krijgen.
De oorzaak moet bij de bron gezocht worden.

Ik weet dat ik met de aanvallen te maken heb, doordat ik elke keer als ik op een bepaalde game inlog een DDos aanval op mijn dak krijg. Deze aanvallen controleer ik via het programma Wireshark. Hierdoor kan ik zien dat de aanvallen via een VPN in San Fransisco uitgevoerd worden. Dit betekent inderdaad dus ook dat de aanvallen gelogd staan in mijn modem.

Ook klopt het niet dat particulieren standaard een dynamic ip hebben: het is mij namelijk via de klantenservice vermeld, dat dit alleen gebeurt bij bedrijven. Dit is ook algemeen bekend.

Voor de rest maakt het mij niet uit dat ze mijn 'aangetaste' ip aan een andere klant geven. Natuurlijk is het vervelend voor de klant, maar zodra de DDossers merken dat ze mijn internet er niet meer uit kunnen leggen via het IP dat ze al hebben, zal het ook automatisch stoppen.

Voor het geval u met het argument komt 'Ze komen toch wel weer snel aan je nieuwe ip': Nee, dit klopt niet. Als ik een nieuw ip zou krijgen, zou ik namelijk meteen een VPN aanschaffen om van al het gezeik af te zijn.

De oorzaak moet inderdaad bij de bron gezocht worden, en de bron van mijn internet is KPN.
Wat moet er dan met jouw oude IP adres gebeuren, moet die maar samen met met de DDoS aanval aan jouw buurman toegekend worden.
Het is heel eenvoudig om te zeggen dat je dan maar een nieuw IP adres moet krijgen en voor jou is dan het probleem inderdaad (tijdelijk) verholpen. Maar weet dat IPv4 adressen vandaag de dag zo schaars zijn dat jouw oude IP adres te snel weer uitgegeven moet worden aan een ander waardoor de kans veroorzaakt is dat die ander er gratis en voor niets een nog lopende DDoS aanval bij cadeau krijgt.

Zie a.u.b. mijn reactie op @Jan-D
Reputatie 7
Badge +24
Misschien moet je dan maar eens gewoon stoppen met dat spelletjes spelen. Dan houden op eens geven moment ook vanzelf wel een keer op...
Misschien moet je dan maar eens gewoon stoppen met dat spelletjes spelen. Dan houden op eens geven moment ook vanzelf wel een keer op...
Ik kan niet stoppen met het spelen van de game, omdat ik er mijn brood mee verdien. Dit is dus onmogelijk.
Reputatie 7
Voor de rest maakt het mij niet uit dat ze mijn 'aangetaste' ip aan een andere klant geven. Natuurlijk is het vervelend voor de klant, maar zodra de DDossers merken dat ze mijn internet er niet meer uit kunnen leggen via het IP dat ze al hebben, zal het ook automatisch stoppen.
Brrr, dat is wel een heel egoïstische gedachte waar ik zeer grote bedenkingen bij heb.

Ook klopt het niet dat particulieren standaard een dynamic ip hebben: het is mij namelijk via de klantenservice vermeld, dat dit alleen gebeurt bij bedrijven. Dit is ook algemeen bekend.
Wat een onzin. Bedrijven hebben uiteraard statische IP adressen, ik heb er met mijn bedrijf ook een stuk of wat, terwijl particulieren bij vrijwel alle providers een dynamisch IP adres hebben. Bij providers die IP adressen op basis van DHCP aan aansluitingen toekennen (zoals bij Ziggo) kan je forceren dat je een ander IP adres krijgt door het MAC adres van de router te wijzigen.
Bij providers waarbij een PPPOE verbinding opgezet wordt (zoals bij KPN) is dit niet het geval.
Het is policy van KPN om het (dynamische) IP adres van particulieren alleen in absolute uitzonderingssituaties te wijzigen. Ik kan mij volledig vinden in deze policy.
Reputatie 7
Misschien moet je dan maar eens gewoon stoppen met dat spelletjes spelen. Dan houden op eens geven moment ook vanzelf wel een keer op...Ik kan niet stoppen met het spelen van de game, omdat ik er mijn brood mee verdien. Dit is dus onmogelijk.
En daar zit 'm nu precies ook de crux. De DDoS aanval zit vandaag de dag gewoon in de gereedschapskist van jouw tegenstander die ook zijn brood probeert te verdienen met gamen.
Je kunt er dan ook vergif op innemen dat ze je snel weer gevonden zullen hebben als je een nieuw IP adres gekregen hebt.
DDoS aanvallen zijn in de gamerswereld schering en inslag aan het worden.
Hallo @J D , je zou ook nu een goede VPN kunnen nemen of overstappen naar een andere provider, dat zijn de 2 opties die je eventueel hebt.

Voor de rest maakt het mij niet uit dat ze mijn 'aangetaste' ip aan een andere klant geven. Natuurlijk is het vervelend voor de klant, maar zodra de DDossers merken dat ze mijn internet er niet meer uit kunnen leggen via het IP dat ze al hebben, zal het ook automatisch stoppen.Brrr, dat is wel een heel egoïstische gedachte waar is zeer grote bedenkingen bij heb.


Ook klopt het niet dat particulieren standaard een dynamic ip hebben: het is mij namelijk via de klantenservice vermeld, dat dit alleen gebeurt bij bedrijven. Dit is ook algemeen bekend.Wat een onzin. Bedrijven hebben uiteraard statische IP adressen, ik heb er met mijn bedrijf ook een stuk of wat, terwijl particulieren bij vrijwel alle providers een dynamisch IP adres hebben. Bij providers die IP adressen op basis van DHCP aan aansluitingen toekennen (zoals bij Ziggo) kan je forceren dat je een ander IP adres krijgt door het MAC adres van de router te wijzigen.
Bij providers waarbij een PPPOE verbinding opgezet wordt (zoals bij KPN) is dit niet het geval.
Het is policy van KPN om het (dynamische) IP adres van particulieren alleen in absolute uitzonderingssituaties te wijzigen.

Een egoïstische gedachte? Grote bedenkingen? Doe niet mal!
Ik betaal me rood aan een abonnement waar ik niks aan heb; daar heb ik mijn bedenkingen bij.


Misschien moet je dan maar eens gewoon stoppen met dat spelletjes spelen. Dan houden op eens geven moment ook vanzelf wel een keer op...Ik kan niet stoppen met het spelen van de game, omdat ik er mijn brood mee verdien. Dit is dus onmogelijk.
En daar zit 'm nu precies ook de crux. De DDoS aanval zit vandaag de dag gewoon in de gereedschapskist van jouw tegenstander die ook zijn brood probeert te verdienen met gamen.
Je kunt er dan ook vergif op innemen dat ze je snel weer gevonden zullen hebben als je een nieuw IP adres gekregen hebt.
DDoS aanvallen zijn in de gamerswereld schering en inslag aan het worden.

Ik vind het vreemd dat u denkt mijn situatie te kennen? De mensen die mij DDossen verdienen hun brood absoluut niet met gamen. Het zijn over het algemeen namelijk 12-16-jarige jochies die denken de internetheld uit te kunnen hangen.

Verder ben ik het er wel mee eens dat DDoS aanvallen in de gamerswereld inderdaad steeds vaker voorkomen.
Hallo @J D , je zou ook nu een goede VPN kunnen nemen of overstappen naar een andere provider, dat zijn de 2 opties die je eventueel hebt.
Dit zijn beide geen opties in mijn geval. 1: we zijn net overgestapt van Ziggo naar KPN, omdat Ziggo te duur voor ons is. Het is dus geen optie om terug te vallen op Ziggo. Daarbuiten werkt Ziggo in mijn omgeving ook uitzonderlijk slecht.

Een goede VPN aanschaffen heeft verder totáál geen zin als de aanvallers het main IP van de aangevallen persoon (in dit geval dus ik) al hebben. De VPN wordt vanuit mijn IP verbonden op een andere server ergens op de wereld, wat betekent dat wanneer ze mijn main ip aanvallen met een DDoS aanval, mijn VPN het dus ook automatisch zal begeven.
Reputatie 7
Badge +24

Misschien moet je dan maar eens gewoon stoppen met dat spelletjes spelen. Dan houden op eens geven moment ook vanzelf wel een keer op...Ik kan niet stoppen met het spelen van de game, omdat ik er mijn brood mee verdien. Dit is dus onmogelijk.

En dan kom je dr nu pas achter dat je eigenlijk een VPN had moeten gebruiken. Ben je behoorlijk stom bezig geweest. Wie zn billen brand moet op de blaren zitten...


Misschien moet je dan maar eens gewoon stoppen met dat spelletjes spelen. Dan houden op eens geven moment ook vanzelf wel een keer op...Ik kan niet stoppen met het spelen van de game, omdat ik er mijn brood mee verdien. Dit is dus onmogelijk.
En dan kom je dr nu pas achter dat je eigenlijk een VPN had moeten gebruiken. Ben je behoorlijk stom bezig geweest. Wie zn billen brand moet op de blaren zitten...

Nee, natuurlijk wist ik al dat ik een VPN moest gebruiken. Ooit gehoord van er geen geld voor hebben? Wij redden het thuis elke maand al niet qua geld, dus een VPN is al een grote extra kost die het nog verder de diepte in zou werken. Echter ben ik bereid om (indien mijn IP veranderd kan worden) extra te werken om een VPN te kunnen betalen.
Reputatie 7
Een egoïstische gedachte? Grote bedenkingen? Doe niet mal!
Jazeker, mijn haren gaan echt rechtovereind staan van
Voor de rest maakt het mij niet uit dat ze mijn 'aangetaste' ip aan een andere klant geven. Natuurlijk is het vervelend voor de klant, ...

Ik betaal me rood aan een abonnement waar ik niks aan heb; daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Dan moet je misschien toch een overstap maken naar Ziggo en een router gebruiken waarvan je het MAC adres kunt aanpassen.

Een egoïstische gedachte? Grote bedenkingen? Doe niet mal!Jazeker, mijn haren gaan echt rechtovereind staan van

Voor de rest maakt het mij niet uit dat ze mijn 'aangetaste' ip aan een andere klant geven. Natuurlijk is het vervelend voor de klant, ...
Ik betaal me rood aan een abonnement waar ik niks aan heb; daar heb ik mijn bedenkingen bij.Dan moet je misschien toch een overstap maken naar Ziggo en een router gebruiken waarvan je het MAC adres kunt aanpassen.

@wjb zie a.u.b. mijn antwoord op @Nick83


Een egoïstische gedachte? Grote bedenkingen? Doe niet mal!Jazeker, mijn haren gaan echt rechtovereind staan van


Voor de rest maakt het mij niet uit dat ze mijn 'aangetaste' ip aan een andere klant geven. Natuurlijk is het vervelend voor de klant, ...
Ik betaal me rood aan een abonnement waar ik niks aan heb; daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Dan moet je misschien toch een overstap maken naar Ziggo en een router gebruiken waarvan je het MAC adres kunt aanpassen.
@wjb zie a.u.b. mijn antwoord op @Nick83

excuses, ik bedoelde @Jan-D
Reputatie 7
Badge +24



Misschien moet je dan maar eens gewoon stoppen met dat spelletjes spelen. Dan houden op eens geven moment ook vanzelf wel een keer op...Ik kan niet stoppen met het spelen van de game, omdat ik er mijn brood mee verdien. Dit is dus onmogelijk.
En dan kom je dr nu pas achter dat je eigenlijk een VPN had moeten gebruiken. Ben je behoorlijk stom bezig geweest. Wie zn billen brand moet op de blaren zitten...
Nee, natuurlijk wist ik al dat ik een VPN moest gebruiken. Ooit gehoord van er geen geld voor hebben? Wij redden het thuis elke maand al niet qua geld, dus een VPN is al een grote extra kost die het nog verder de diepte in zou werken. Echter ben ik bereid om (indien mijn IP veranderd kan worden) extra te werken om een VPN te kunnen betalen.

Misschien moet je dan eens een baan gaan zoeken. Levert vast meer op dan spelletjes spelen.
Reputatie 7
Een egoïstische gedachte? Grote bedenkingen? Doe niet mal!Jazeker, mijn haren gaan echt rechtovereind staan vanVoor de rest maakt het mij niet uit dat ze mijn 'aangetaste' ip aan een andere klant geven. Natuurlijk is het vervelend voor de klant, ...
Ik betaal me rood aan een abonnement waar ik niks aan heb; daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Dan moet je misschien toch een overstap maken naar Ziggo en een router gebruiken waarvan je het MAC adres kunt aanpassen.
@wjb zie a.u.b. mijn antwoord op @Nick83

Ik heb genoeg gezegd in dit topic. Blijkbaar weet je de aanstichters aan te wijzen immers dat zijn toch die 12-16 jarige jochies die denken de Internetheld uit te kunnen hangen. Welnu dan, spreek de provider aan van die jochies en zorg voor bewijs dat zij daar achter zitten. Het is de politie en/of de provider van die jochies die actie tegen ze zal moeten ondernemen. Van de politie hoef je niets te verwachten dus ...




Misschien moet je dan maar eens gewoon stoppen met dat spelletjes spelen. Dan houden op eens geven moment ook vanzelf wel een keer op...Ik kan niet stoppen met het spelen van de game, omdat ik er mijn brood mee verdien. Dit is dus onmogelijk.
En dan kom je dr nu pas achter dat je eigenlijk een VPN had moeten gebruiken. Ben je behoorlijk stom bezig geweest. Wie zn billen brand moet op de blaren zitten...
Nee, natuurlijk wist ik al dat ik een VPN moest gebruiken. Ooit gehoord van er geen geld voor hebben? Wij redden het thuis elke maand al niet qua geld, dus een VPN is al een grote extra kost die het nog verder de diepte in zou werken. Echter ben ik bereid om (indien mijn IP veranderd kan worden) extra te werken om een VPN te kunnen betalen.
Misschien moet je dan eens een baan gaan zoeken. Levert vast meer op dan spelletjes spelen.

Ik ga niet eens meer met je in discussie. Totaal blind voor de realiteit. Spijtig om dit te zien.
Reputatie 7
Badge +28
@Nick83: Je reacties in dit topic dragen helemaal niets bij aan het probleem dat de topicstarter heeft. Het is jammer dat we er zo laat bij zijn maar in het vervolg mag je ervan uit gaan dat dit soort reacties worden verwijderd. Als je geen constructieve bijdrage kunt leveren, blijf dan weg van een topic.

@J D: Ik snap goed hoe uitermate irritant dit probleem kan zijn, zeker als je je geld verdient met online gamen. Vervelend genoeg kan ik me alleen aansluiten bij wat de helpdesk aangeeft. We kunnen geen ander IP-adres toewijzen. Ook onze abuseafdeling kan dit niet. Een nieuw contract zorgt verder niet voor een nieuw ip-adres. Hoewel IP-adressen bij consumentenaansluitingen dynamisch zijn veranderen ze in de praktijk nooit.

Als je weet vanuit welke VPN provider de aanvallen komen, neem dan contact op met deze provider. Dat iemand gebruik maakt van een VPN betekent niet dat er geen regels meer zijn. Als er misbruik wordt gemaakt van een VPN kan de provider de toegang ontzeggen. Ook als er geen logs worden bijgehouden zal alsnog bekend zijn welke gebruikers met welk IP-adres verbonden waren. En zorg er verder voor dat je IP-adres tijdens het streamen niet zichtbaar is.
J D TOPPER zie deze link voor hetzelfde probleem:https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/problemen-met-ddos-ik-wil-een-ander-ip-474587
ze willen niks voor je doen,triest !
Reputatie 6
Badge +8
Er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen.
Voor een wijziging van het IP adres bij jouw thuis zouden ze behoorlijke aanpassingen in hun netwerk moeten doen. En dat zou ook direct gevolgen hebben voor alle abonnees die in hetzelfde netwerksegment zitten. En ik denk dat 99% van die abonnees niet blij zou zijn als hun IP opeens gewijzigd werd.
Reputatie 7
Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat het IP adres dan ook naar een ander subnet (netwerksegment) verplaatst zou moeten worden, het kan natuurlijk ook een ander vrij IP adres binnen hetzelfde subnet kunnen zijn.
Er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen.
Voor een wijziging van het IP adres bij jouw thuis zouden ze behoorlijke aanpassingen in hun netwerk moeten doen. En dat zou ook direct gevolgen hebben voor alle abonnees die in hetzelfde netwerksegment zitten. En ik denk dat 99% van die abonnees niet blij zou zijn als hun IP opeens gewijzigd werd.

KPN: Technisch gezien is het prima mogelijk, maar administratief is het minder prettig en eigenlijk worden IP adres wijzigingen zo weinig mogelijk doorgevoerd. Alleen bij aanhoudende DDoS aanvallen zal KPN wel overgaan op het wijzigen van een IP adres.

Reageer