Vraag

Internetsnelheid

  • 14 August 2019
  • 20 reacties
  • 267 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik heb een abonnement van €72 en mijn snelheid zou 37mb zijn maar de test geeft hooguit 13mb aan, de kpn geeft als advies om de snelheid te verhogen en vragen daar €4,99 voor, nou vraag ik je ; waar slaat dat op?
Doordat de snelheid zo traag is kan ik geen film kijken vanaf de ipad met de iptvsmarter app, via Appletv naar mijn smarttv, de film blijft haperen.
graag een reaktie.

20 reacties

Reputatie 3
Badge
Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik geen films kan streamen vanaf de ipad, iptvsmarter app, via Apple tv naar de smart tv.
de film draait maar vervolgens staat hij stil en blijft naar de film zoeken en om de 60 sec staat hij stil, niet te doen!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Hoi @Puckie, waarom dat advies is gegeven is mij in alle eerlijkheid ook een raadsel. De maximaal haalbare snelheid op jouw adres is inderdaad 37 Mbit/s, dat is niet te verhogen door extra snelheid toe te voegen. Ik heb gekeken of ik dat gesprek kan vinden zodat ik de collega kan vertellen dat het niet klopt, maar helaas is er niets van dat gesprek terug te vinden.
Ik heb jouw verbinding ook meteen nagekeken en daarin zie ik wel een verschil ten opzichte van de 37 Mbit/s, momenteel ontvangt de modem namelijk 18 Mbit/s. Hoe is de Experia Box aangesloten op het aansluitpunt? Is dat met een directe kabel, is deze plat of rond en hoe lang is deze? Ik ben ook benieuwd of je voorheen andere snelheden hebt gemeten dan dit, was het eerder wel hoger? Ik hoor het graag van je.
Reputatie 3
Badge
Ha Jasper,
de bekabeling van de Experia box is een platte en ong 1 meter lang en aangesloten op een wandstekker aan de muur.
ik heb nooit zo opgelet hoeveel mb,s ik had omdat alles het altijd deed, behalve toen ik een film wilde streamen van iptvsmarter app.
dat gesprek met de kpn was telefonisch.
graag hoor ik van je.
vr gr Nel
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Puckie, Als ik het goed begrijp wil je graag streams casten naar je tv via Apple tv, maar lukt dit niet met onze apps. Lukt het wel met YouTube en Netflix? Of met geen enkele streamingsdienst?

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 3
Badge
Ha Marina,
ik heb het er al over gehad met Jasper een andere moderator, het ligt wrsch aan de streamingsnelheid, ik krijg van de Kpn 37 mb maar ik heb nog nooit hoger gemeten dan 15 mb en Jasper 18 mb.
alle streamingsdiensten gaan perfect, behalve de iptvsmarter app, daar krijg ik 10 sec film en dan gaat ie zoeken.
dus ik heb een iptvsmarterapp met films, die wil ik via de Apple tv streamen naar mijn Panasonic tv en dat wil niet.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +19
@Puckie, Ik zie nu dat je twee topics hebt gestart en inderdaad al in gesprek bent met Jasper. Om verwarring en dubbel werk te voorkomen heb ik de reacties samengevoegd. Met 37Mbit/s moet je nog wel kunnen casten naar je Apple TV. Dat lukt dus ook, behalve met de iptvsmarter app. Heb je de app al eens getest via een ander apparaat en gekoppeld aan Apple tv? Misschien lukt het dan? Aan de hand van je gegevens meet ik ook dat je een slechte verbinding hebt, dit kunnen we verbeteren. Daarvoor kan ik gratis een monteur langs laten komen. De afspraak heb ik vast gepland(dinsdagmiddag 20 augustus tussen 12 en 2), maar dit kan ik herplannen als het niet uitkomt. Kun je dan een aantal dagen en tijdstippen doorgeven wanneer het wel uitkomt?
Reputatie 3
Badge
Ha Marina,
ja bij mijn zus werkt het prima , de planning voor dinsdag is prima maar wat kan een monteur doen?
bedankt maar weer voor alle goeie dingen die je voor me doet.
vr groet Nel en een fijne dag🌈
Hallo @Puckie , een monteur kan een heleboel doen, het IS/RA-punten testen en waar nodig aanpassen.
In de straatkast en/of de centrale wat aanpassen enz. enz.
Reputatie 7
Badge +19
Geen dank hoor @Puckie. Hij gaat kijken hoe we de snelheid kunnen verbeteren. Als er aanpassingen nodig zijn, zal hij dit van te voren met je doornemen. Houd je mij op de hoogte? Ik wens je voor nu ook nog een fijn weekend!
Reputatie 3
Badge
Ok, doe ik.
Reputatie 3
Badge
Hallo,
de monteur is geweest maar het probleem is niet helemaal opgelost, ik heb nu wel beeld maar niet vloeiend, jammer!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Puckie, Heeft hij nog wel naar de tv verbinding gekeken of alleen naar de internetsnelheid?
Reputatie 3
Badge
Goedemorgen Marina,
nee alleen naar de internetsnelheid en die was volgens hem 181/2, maar zou het kunnen dat ik vanaf de ipad met de iptvsmartersapp via het appletv kastje naar de tv stream dat dat te zwaar is, ik bedoel dat het over te veel schijven gaat, begrijp je wat ik bedoel?
vr groet Nel.
Reputatie 3
Badge
Grappig, ik krijg steeds 2 mailtjes van je met hetzelfde onderwerp!
Reputatie 7
Badge +19
Dat komt omdat ik je naam noem in een topic(denk ik). Als het goed is ontvang je nu maar 1 mail.🤓 Je hebt het over de iptv smarter app, de iTV online app van ons werkt wel gewoon goed? Of bedoel je hiermee de iTV online app van KPN(om verwarring te voorkomen) Ik vind wel iets anders via google, maar IPTV Smarters app is iets anders en een dienst die we niet ondersteunen. Aangezien alle andere streamingsapps wel werken en je internetverbinding ook optimaal is, is het aannemelijk dat het te maken heeft met de IPTV Smartes app zelf.
Reputatie 3
Badge
Ja klopt!

Maar dat is toch raar, bij mijn zus werkt het wel en als ik vanaf mijn ipad Netflix stream naar de tv of npostart dan werkt het wel ,niet dat dat hoeft want ik heb een app van Netflix en npostart op m,n smart tv.
Reputatie 7
Badge +19
@Puckie, De snelheid is wel wat hoger geworden sinds het monteursbezoek maar mogelijk is het nog niet genoeg om deze app vloeiend te laten werken. Bij jouw zus is misschien een hogere internetsnelheid aanwezig. Ik kan hier helaas geen ondersteuning op bieden omdat wij die app niet hebben ontwikkeld. Hopelijk hebben andere forumgebruikers nog tips!
Reputatie 3
Badge
Dat zou mooi zijn maar hoe kom ik daar achter Marina?
fijne dag en bedankt maar weer!
Reputatie 7
Badge +19
Dan plaatsen ze een reactie in dit topic 🙂
Reputatie 3
Badge
Ok.

Reageer