internetsnelheid

  • 22 November 2020
  • 5 reacties
  • 72 keer bekeken

Ik heb onlangs mijn internetsnelheid opgehoogd naar 500 / 500 maar meer geen snelheidsverbetering.

Deze blijft zo rond de 30 mpbs.

Iemand enig idee?


5 reacties

Dag @Sretgel , welkom op het forum.

 

Ik neem aan dat je die lage snelheid via Wi-Fi ervaart. Wi-Fi is helaas een nogal onbetrouwbaar medium, waar je vaak geen staat kunt trekken op de snelheid en/of kwaliteit; die is afhankelijk van zoveel verschillende factoren buiten de invloedssferen van een provider zoals KPN.

Kun je de snelheid ook eens meten via een desktop/laptop die met een LAN-kabel is aangesloten op de ExperiaBox? Wat meet je dan?

Heb ik gedaan, met een goede laptop:relaxed: , en daar is de snelheid ok, 500mbps.

Het probleem lag op zolder, het signaal wordt via dvs1200 kastjes naar de zolder gebracht en dat is verschrikkelijk instabiel en geeft verschrikkelijk veel verlies

Reputatie 4
Badge +1

Heb ik gedaan, met een goede laptop:relaxed: , en daar is de snelheid ok, 500mbps.

Het probleem lag op zolder, het signaal wordt via dvs1200 kastjes naar de zolder gebracht en dat is verschrikkelijk instabiel en geeft verschrikkelijk veel verlies

apparaten die een snelle verbinding nodig hebben altijd bekabeld….

En accespoints ook altijd bekabeld.

 

Ik heb zelf unify accespoints (4 stuks LR) met cloud key. Daarmee haal ik via wifi tussen de 300 en 400 mbit. Kan hoger als ik nog wat ga tweaken maar mijn game en werkpc heb ik gewoon bekabeld. Wifi is leuk voor telefoon's en tablets en met laptopje in de tuin.

Heb ik gedaan, met een goede laptop:relaxed: , en daar is de snelheid ok, 500mbps.

Het probleem lag op zolder, het signaal wordt via dvs1200 kastjes naar de zolder gebracht en dat is verschrikkelijk instabiel en geeft verschrikkelijk veel verlies

Tja, daarmee geef je eigenlijk zelf 't antwoord al: probeer een LAN-kabel naar de zolder aan te (laten) leggen. 

Reputatie 4
Badge +5

Hi @Sretgel , welkom op het Forum! Zoals @Henk2304 al aangeeft, gaat het hier om een wifi probleem. DVS is een handig systeem maar kan ook voor onstabiel internet zorgen. Het probleem kan namelijk ook in het stroomnetwerk liggen. Het beste om te doen; DVS adapters opnieuw koppelen en (als het mogelijk is) een ander stopcontact proberen voor zowel de verzend- als ontvang DVS. Verzend DVS is geplaatst bij de Experiabox en de ontvang DVS is geplaatst op de zolder in dit geval. Mocht dit het probleem niet verhelpen zijn de enige 2 oplossing; of een internetkabel, of versterkers aanschaffen. 

Reageer