Vraag

Internetsnelheid abonnement

  • 24 February 2019
  • 10 reacties
  • 351 keer bekeken

Sinds deze week hebben we problemen met de twee televisies in huis. Gisteren is een monteur geweest die alles opnieuw heeft aangesloten maar geen verbetering. Ik vind het vreemd dat in mijn abonnement 50 Mbps wordt aangegeven en dat gisteren door de monteur maar 12 Mbps wordt doorgegeven. Dat is te weinig als ik beide tv's op HD wil laten draaien. De tv's zijn teruggezet op SD kwaliteit en draaien nu.
Wij vinden het van de zotte dat in deze tijd men hier niets aan kan doen en ik verwacht van KPN dat zij mij meer MBps geven binnen mijn eigen abonnement!!! Jarenlang hebben we hier geen enkel probleem mee gehad dus ik denk dat KPN steeds minder internet snelheid levert.
Gisteren heb ik zelf gekeken naar de internetsnelheid en die gaf 8,05 Mbps aan.
De klantenservice gaf aan dat er zeker 17Mbps doorgegeven dient te worden.
Volgens mij kan dit door de klantenservice zo geregeld worden zodat ik in ieder geval weer HD kan kijken.

Jullie begrijpen wel dat als dit niet opgelost wordt ik neig om over te stappen naar een andere provider.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Jouw abonnement is niet 50Mbit, je abonnement is tot 50Mbit en tijdens het bestellen krijg je ook te zien welke snelheid er mogelijk is op jouw adres.
Voorbeeld:


Ook kan je op fourstack kijken welke snelheid er mogelijk zou moeten zijn op jouw adres
Op fourstack kan je ook zien of er in de komende 2 maanden nog upgrades aan zitten te komen van KPN NetwerkNL en ook kan je je inschrijven voor de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL zodat je op de hoogte wordt gebracht van aankomende werkzaamhden.
Bedankt voor je reactie maar ik meet zelf max 8,05 Mb en als ik 16 Mb zou halen kan ik gewoon terug naar HD resolutie!!!
Een reset is niet mogelijk omdat de monteur dat tijdelijk niet mag doen!!!
Daar zijn wij de dupe van.....geef ons in ieder geval maar meer Mb's!!!!
Net nog een test gedaan. Maximaal mogelijk op ons adres is 17 Mb. De KPN test gaf aan 8,1 Mb. Waarom dit soort verschillen????
Reputatie 6
Badge +9
En doe je de speedtest bedraad, rechtstreeks op de Experiabox zonder TV aan?
Als je de speedtest doet mét TV aan, dan gaat er inderdaad zo'n 4Mbit van je sneheid af, dat zou het verschil kunnen verklaren uit je openings post (12Mbit -1TV (4Mbit) = +/- 8Mbit.

Staat die 17Mbit op fourstack trouwens bij Koper/DSL of Bonded Koper/DSL?
Als die 17Mbit bij Bonded Koper/DSL staat dan kan je gebruik maken van bonding maar dan heb je dat op dit moment misschien nog niet.

Als je trouwens in je forumprofiel je gegevens invult zoals je adres en klantnummer dan kan de webcare medewerker dit jouw gegevens en verbinding erbij pakken om één en ander na te kijken en te meten
Goedemorgen Dennis,

Inmiddels mijn gegevens in het forumprofiel aangevuld. In de fourstack staat nu 16Mbit bij Koper/DSL.
Bij meting via mijn laptop direct bedraad aan mijn experiabox meet ik 8,1 Mbit.
Met de beide tv's uit meet ik 11,3 Mbps.
Dat blijft nog steeds minder dan die 16 of 17 Mbit????
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Willem K, welkom! Ik heb er intern even naar gekeken en zie inderdaad dat 12 Mbit/s ongeveer het maximale is. Je snelheid is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de kwaliteit van de bekabeling en de afstand naar de kast waarmee je verbonden bent. Wij geven altijd en zo goed mogelijke indicatie, maar het komt soms voor dat de indicatie nog beter kan. Ik verwacht daarom dat 12 Mbit/s ook echt het maximaal haalbare op jouw adres is en dat daar op dit moment geen verandering in plaats gaat vinden helaas!

Verder klopt het helemaal wat Dennis zegt voor wat betreft de updates en hoe je op de hoogte blijft 🙂
Wie van jullie kan aangeven waarom ik al meer dan 10 jaar HD TV kan kijken op twee TV's en nooit problemen had en waarom nu de internet snelheid het probleem is? Het kan toch niet zo zijn dat KPN de internet snelheid verlaagt om mij aan een ander abonnement te helpen? Willen ze me soms helemaal kwijt?
Reputatie 7
Badge +30
Ik durf het echt niet te zeggen, maar ik wil eigenlijk nog eens een monteur jouw kant op sturen. Als je daarmee akkoord gaat, wil je dan een aantal data en tijdstippen doorgeven via een privébericht? Dan vraag ik 't voor je aan.
Ik voel niet zo veel voor nog een monteur. Hij heeft vorige keer niets kunnen doen en alleen onze draadloze ontvangers bij de televisies allemaal opnieuw aangesloten zonder beter resultaat. Hij mocht ook de DLM ? niet resetten ivm problemen.
Ik heb ook een melding dat ik binnen 1 dag teruggebeld zou worden door de klantenservice....nog niets gehoord.
We wachten het wel even af....
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie inderdaad dat er een klacht was ingediend, maar ik zie ook dat deze afgewezen is, omdat wij niets voor je kunnen betekenen op afstand. Waarom mijn collega je hier niet over heeft geïnformeerd, is mij een raadsel: excuses hiervoor.

Het enige wat ik je aan kan bieden, is een monteur. Ik kan echter ook goed begrijpen dat je daar geen zin in hebt. Mocht je dit toch willen, nu of op een later moment, dan weet je me te vinden.