Beantwoord

Internetsnelheid abonnement wordt niet gehaald

  • 30 September 2019
  • 14 reacties
  • 721 keer bekeken

Internetsnelheid abonnement wordt niet gehaald, zelfs niet wanneer dit technisch mogelijk zou moeten zijn.
Ik zou volgens MijnKPN de 35 Mbps moeten halen, maar kom helaas niet over de helft

icon

Beste antwoord door Wilcopol 4 October 2019, 11:27

Bekijk origineel

14 reacties

Badge +19
Is dit bekabeld gemeten of via Wi-Fi? Welke experiabox heb je?
Bekabeld gemeten op een Experiabox V9.
Als ik inlog op de Experiabox geeft hij bij Attainable Rate (Up/Down)2160/17978 kbps
Reputatie 6
Badge +9
Attainable Rate (Up/Down)2160/17978 kbps
Dat komt overeen met de snelheid die je ook haalt.

Wat geeft Fourstack aan als haalbare snelheid op jouw adres?
Klopt, maar er wordt aangegeven dat ik 35 zou moeten kunnen halen en dat heb ik in het verleden ook wel behaald. Vandaar mijn vraag 🙂
Koper/DSL 36 Mbit/s geeft Fourstack aan.
Badge +19
Je zou nog kunnen proberen het kabeltje tussen de experiabox en het isra punt te vervangen. Maar er kan ook ergens een verbinding niet helemaal goed zitten in de centrale. Een medewerker gaat zeker reageren. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Dus niet hier invullen want dan ziet iedereen het en dat is niet de bedoeling.
Dank Joep, ik wacht even antwoord af.
Hallo @Wilcopol , die snelheid volgens fourstack, is dat niet de snelheid bij bonded koper?
En heb jij een bonded aansluiting? Dat wil zeggen een Y-kabel van IS/RA naar modem?
Hallo @Wilcopol , die snelheid volgens fourstack, is dat niet de snelheid bij bonded koper?
En heb jij een bonded aansluiting? Dat wil zeggen een Y-kabel van IS/RA naar modem?


Geen idee eerlijk gezegd. Geloof het niet.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Wilcopol Zoals Joep al vermoedde reageer ik zeker. Ik begrijp dat je een minder hoge snelheid haalt dan je op basis van Fourstack zou verwachten. Die snelheid haalde je in het verleden wel. Er kan van alles aan de hand zijn: het kan aan de apparatuur liggen, maar ook aan iets anders. Ik ga graag kijken wat ik kan vinden en daar heb ik wat gegevens voor nodig.

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Ha @Wilcopol Zoals Joep al vermoedde reageer ik zeker. Ik begrijp dat je een minder hoge snelheid haalt dan je op basis van Fourstack zou verwachten. Die snelheid haalde je in het verleden wel. Er kan van alles aan de hand zijn: het kan aan de apparatuur liggen, maar ook aan iets anders. Ik ga graag kijken wat ik kan vinden en daar heb ik wat gegevens voor nodig.

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Geüpdatet!
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Wilcopol Zoals net besproken: ook uit de metingen die ik hier heb gedaan blijkt dat je een lagere snelheid haalt dan je zou moeten. Daarom heb ik een afspraak met een storingsmonteur voor je ingepland. Ik hoop van harte dat hij of zij de oplossing snel zal vinden. Ik hoor het uiteraard graag.
Vandaag is de monteur al langs geweest (super snel geregeld dus). ISRA puntje omgezet naar pairbonding, dus is nu ook weer keurig en nieuw. En een andere modem. Haal weer een stukje sneller op vast en voor de Wifi zelfs nog een versterker aangesloten.
Helemaal top dus! Kom nu rond de 23mbps uit.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Wilcopol Dat zijn goede berichten. Fijn om te lezen en veel plezier er van!

Reageer