Beantwoord

Internetsnelheid abonnement wordt niet gehaald, zelfs niet wanneer dit technisch mogelijk zou moeten zijn

• 27 december 2018
  • 4 reacties
  • 1166 keer bekeken

Vandaag heb ik een brief ontvangen waarin de KPN aangeeft dat de verbeteringen van het netwerk voltooid zijn, wanneer ik nu opzoek welke snelheid theoretisch leverbaar moet zijn op mijn adres is dit inderdaad van 14MBit down naar 200MBit down gegaan.

Echter meet ik nog steeds dezelfde 14MBit down (zowel bedraad (naar een gigabit netwerkkaart) als over WiFi)

Volgens de MijnKPN website heb ik op dit moment het abonnement Internet en het abonnement Bellen Thuis Instap, wat correct is.

Ik zou dus een 50 MBit down mogen verwachten. Waarom wordt dit niet geleverd? Op de website van de KPN staat dat ik een minimum van 75% mag verwachten, dat zou 37,5MBit down zijn.
icon

Beste antwoord door Bart_ 29 december 2018, 14:29

Dag Knaake! Het duurde net ietsje langer dat Ward aangaf, maar hier ben ik. Allereerst is het uiteraard mooi om te horen dat er een upgrade van het netwerk is gerealiseerd. Er zal inderdaad nog wel iets moeten gebeuren, voordat je hier van gebruik kunt maken. Ik zal een afspraak met een monteur moeten maken. Om die reden heb ik je een privébericht gestuurd. Wil je daar op reageren?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Dag Knaake! Het duurde net ietsje langer dat Ward aangaf, maar hier ben ik. Allereerst is het uiteraard mooi om te horen dat er een upgrade van het netwerk is gerealiseerd. Er zal inderdaad nog wel iets moeten gebeuren, voordat je hier van gebruik kunt maken. Ik zal een afspraak met een monteur moeten maken. Om die reden heb ik je een privébericht gestuurd. Wil je daar op reageren?
Reputatie 7
Badge +8
Meestal rond 1 werkdag voordat jouw topic aan de beurt is. Ik weet niet of er veel Webcare medewerkers vakantie hebben...
Wat je al wel vast kan doen is je adresgegevens invullen in je persoonlijke profielpagina hier op het forum. Die zijn alleen zichtbaar voor jou en voor Webcare. Dus ook niet voor mij.
Dat versnelt het al weer een stap voor hen.
Bedankt voor de snelle reactie. Op wat voor tijdsbestek kan ik hiervoor rekenen?
Reputatie 7
Badge +8
Dit komt omdat jij nog niet fysiek bent aangesloten op de apparatuur in de nieuwe straatkast die onlangs is geplaatst. Jouw verbinding loopt nu nog door de kast heen naar de apparatuur in de centrale en die afstand is een stuk langer (meer afstand is minder snelheid)
Voor KPN klanten wordt dit in principe later wel vanzelf in orde gemaakt. Maar als je wacht tot Webcare hier reageert kunnen zij dit ook voor je regelen.

Reageer