Beantwoord

Internetsnelheid draadloos, verschil tussen laptop en smartphone

  • 28 June 2019
  • 7 reacties
  • 2374 keer bekeken

ik heb een experia v10 box en een abonnement voor 200 mb.
Mijn laptop haalt draadloos maar +/- 50 mb download .
Dit moet toch sneller kunnen mijn samsung telefoon haalt de 200 mb wel .

mvg Rene
icon

Beste antwoord door rene1961 28 June 2019, 22:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Dat hangt van veel factoren af. Eerste vraag zou moeten zijn welke WiFi standaard jouw laptop ondersteund. Als het een al wat oudere laptop is met een oude WiFi chipset dan zou dat zomaar de beperkende factor kunnen zijn.
Het feit dat jouw telefoon het wel goed doet wijst daar ook op.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Rene, welkom hier.

@Hsd geeft dit goed aan, waarvoor dank Hsd. :)

Het feit dat je mobiel wel de juiste snelheden haalt geeft in ieder geval aan dat het signaal goed is, daar ga ik in ieder geval van uit nu. Hoe oud is je laptop, en wat voor WiFi kaart/adapter zit daar precies in? Onder apparaatbeheer kun je dit achterhalen. Zegt jou dit iets? Anders kunnen we je op weg helpen als je hier aangeeft welke versie van Windows hebt, of een ander besturingssysteem.

Ik hoor graag van je.
heb je hier wat aan ?

Reputatie 6
Badge +8
De Atheros AR9485 is inderdaad al een oudere WiFi chipset die alleen de 2.4 GHz band gebruikt. De smartphone zal ongetwijfeld de snellere 5 GHz band gebruiken. Dat verklaart het dus.

Deze chipset moet in theorie wel een iets grotere snelheid kunnen halen. Je zou in de Experia Box moeten nakijken waar de channel width voor 2.4 GHz op ingesteld staat. De keuze is meestal 20 of 40 MHz en hij zou voor de hogere snelheid op 40 MHz moeten staan.

Ik heb zelf geen ExperiaBox meer, dus kan je niet precies vertellen waar je dat moet wijzigen.
Dank je voor de uitleg !
Hallo ik heb het gevonden bij de 2.4 GHz zit een vinkje tot max 450 download die heb ik aangevinkt en heb nu 110 tegen 50 mb download van vanmiddag.
Dank jullie voor het meedenken .

mvg Rene
Reputatie 7
Badge +24
Doet me vreugde Rene. 😃 Je weet me te vinden mocht het nodig zijn.