Internetsnelheid en de toekomst

• 20 september 2017
  • 8 reacties
  • 415 keer bekeken

Hallo. Ik vraag mij af: in mijn wijk is de te halen snelheid laag. 15MB download is de max, bij mij is dat 13MB. We zitten al op VDSL en heb een nieuw modem gekregen, maar dit is dus de max. Het enige alternatief is dus weggaan bij KPN en gebruik maken van het glasvezel dat al in de meterkast hangt.
Het lastige is alleen, dat de abbo kosten dan bijna x2 gaan als je Spotify, Eredivisie, Opnemen pakket,e ontvanger etc erbij wil.
Dus mijn vraag is: gaat KPN nog iets doen aan trage verbindingen zoals die bij ons op de Bodegraafsestraatweg in Gouda? Of is er ooit hoop op, dat KPN Glasvezel via het Rekam netwerk in Gouda aan gaat bieden? Of rest alleen het weggaan bij KPN...?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Op korte termijn gaat er daar (nog) niets gebeuren en ben je (helaas) beter uit bij REKAM

Robin
Boehoeeee! Ik ben dan vooral DUURDER uit bij Rekam ;)
van 55 per maand ga je al gauw naar 90 per maand met het goedkoopste Glasvezel abbonnement. Het begint wel op 45 p/m, maar dan moet interactieve TV (ontvanger 15 p/m, service 3,5 p/m), eredivisie live (10), spotify (10), extra ontvanger (5) etc. er nog bij. Balen dus!
Reputatie 4
Hai MacMartino, welkom op het Forum! Hmm, je zit in een lastige situatie lees ik 😞 Zoals Robin aangeeft gaat in jouw wijk inderdaad op korte termijn (nog) niets gebeuren helaas.

Succes en sterkte bij het maken van deze lastige beslissing!
Rekam heeft verleden week in Reeuwijk (Weide buurt) glasvezel aangebracht en heeft een open netwerk waar KPN ook gebruik van kan maken. Wanneer gaat KPN hier gebruik van maken, want ook in onze wijk heeft iedereen die KPN heeft max 20mb aan snelheid. Voor meerdere personen is dit gewoonweg traag. Ik heb contact met Rekam gehad en die stellen dat KPN geen gebruik wil maken van dit open netwerk.
Dit houdt in dat KPN deze service niet op deze wijze wil leveren aan o.a. mij als klant ? Wellicht kan KPN zijn voelsprieten uitsteken in Reeuwijk en gedeeltelijk Gouda en inventariseren om hoeveel potentieel glasvezel klanten dit kan gaan ?
Hopende op een reactief KPN.

mvg Ron van Weelden
Reputatie 7
Badge +15
Hallo Ron van Weelden, welkom op het KPN forum 🙂 Terechte vraag, ik snap goed dat je graag de internetsnelheid wilt verhogen en over wilt gaan op een toekomstbestendig netwerk, glasvezel voldoet daarin 🙂
Uiteraard willen we iedereen blijven bedienen op het beste netwerk. Ik heb je gegevens opgezocht om te achterhalen welke Service providers op jouw adres leverbaar zijn. Solcon kwam daar onder ander uit. Ze leveren internet, tv en bellen op het glasvezelnetwerk in jouw wijk. Solcon is vorig jaar overgenomen door ons, deze onderneming zal onder haar eigen merknaam zelfstandig in de markt blijven opereren.

Ik vermoed dat je liever had gezien dat wij je diensten leveren op het glasvezelnetwerk in jouw woning. Helaas, KPN levert (nog) geen diensten over het netwerk dat door Rekam wordt aangelegd. Wij zijn nu vooralsnog actief in de buurt met de zelfstandige dochteronderneming Solcon. Meer informatie vind je op de site: Solcon Glasvezel.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust 🙂
Hallo MacMartino

Ik heb wel glas van KPN en heb het max pakket 500mb maar dat wil niet zeggen dat je er zo veel beter van word.
Want het apparatuur van KPN kan dat niet aan.
Dus denk voor nu zou ik je modem verbeteren zodat je die kabel van het internet leeg trekt?
En verder hopen dat ze er snel wat aan doen.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo MacMartino

Ik heb wel glas van KPN en heb het max pakket 500mb maar dat wil niet zeggen dat je er zo veel beter van word.
Want het apparatuur van KPN kan dat niet aan.
Dus denk voor nu zou ik je modem verbeteren zodat je die kabel van het internet leeg trekt?
En verder hopen dat ze er snel wat aan doen.
Reputatie 6
Badge +9
nooit problemen mee gebruik hier 500/500 glas en haal snelheden meer als 500
kpn apparatuur is tot 1gbit bedoeld
dus ik weet niet waar jij die info vandaan hebt

Reageer