Internetsnelheid gaat 's avonds omlaag

• 4 november 2014
  • 6 reacties
  • 596 keer bekeken

Hallo lezer,

Sinds ongever 2 weken gaat mijn internetsnelheid na ongeveer 7 uur tot ongeveer 11 uur enorm omlaag. Ik zak van zo'n 30mbit/s, 40 ping  naar 5mbit/s, soms zelfs 2mbit/s met 170-250 ping

Bedraag val ik terug van 40mbit/s en 35 ping naar 6 mbit/s met 170-250 ping.

Met die ping is het lastig gamen, en ik snap niet waarom mijn snelheid zo omlaag gaat. Overdag werkt alles prima en haal ik mijn snelheden wel. 

Heb al geprobeert om de twitterservice van KPN te gebruiken maar die helpen je niet veel verder.

Alvast bedankt!

6 reacties

Reputatie 2
Badge
Ik hoor thuis ook allerlij klachten over de internetverbinding in de avond de laatste week, een paar maanden terug waren hier ook al problemen mee. Op het moment heb ik de normale snelheid.

Reputatie 2
Badge
Het kan een geval van overbelasting zijn, maar om dat te testen moet je toch aardig technisch onderlegt zijn om dit ook te melden bij KPN.

Wel moet je de verbinding bedraad hebben aangesloten! Zeer belangrijk!

Reputatie 3
Badge
KPN zal je in veel gevallen aanraden om met bedraad netwerk te internetten of gamen of het kanaal te wijzigen van bv 11 naar 13, 1 of 6. Ook wij hadden hier een jaar geleden, misschien nog wel een half jaar geleden, last van, maar het vreemde is dat het nu opeens weg is.

Zoals al gezegd bedraad is de verbinding ook onbruikbaar

Reputatie 3
Badge
Ik stel voor dat je een week lang je internetsnelheid bij gaat houden, door middel van metingen via bedraad internet (Screenshots). Per dag meer dan 4 metingen. in de ochtend 1, in de middag 1 en in de avond op meerdere tijdstippen 2 of meer. En dat een week lang. Dan heb je voor jezelf ook een duidelijk overzicht wat de drops zijn en of er een patroon in te bekennen is.

Op deze manier kun je KPN gemakkelijker te woord staan en heb je harde bewijzen. Ik hoop dat een webcare medewerker het oppakt, want zoals ik al zei ik heb dit ook gehad. Het is bijna onverklaarbaar..

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Tiimc,

Welkom op het forum! Ik vind de drops in snelheid en ping erg groot, ook bedraad. Zou je me je postcode, huisnummer en naam contractant kunnen sturen in privébericht? Dan pak ik het op.

Erik

Reageer