Beantwoord

Internetsnelheid (glasvezel?) nieuw huis in Almelo

• 3 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 1405 keer bekeken

Badge
Ik lees iets over de wijk 'Indiër', goede zaak dat daar wel KPN glasvezel wordt geleverd. Ik merk dat men hier in Almelo niks met Caiway heeft maar hier wanneer ze snel internet willen niet onder uit kunnen.

Momenteel wonen wij op het Nijrees, alles van KPN van mobiel tot vast, van internet tot tv. Elk gezinslid maakt gebruik van KPN. Oja, en op vakantie maken we gebruik van de nieuwe Digitenne. Ah fijn,
ons nieuwe huis wordt gebouwd. (Almelo - Noordoost.) En hierbij lopen we dus tegen het probleem aan dat wij 10mb download en 1 mb upload snelheid bij KPN hebben. Dat kan toch eigenlijk niet waar zijn?

Dan is mijn vraag. Komt er, en zo ja wanneer glasvezel of ander sneller internet in Almelo NoordOost. Met dit soort snelheden zij wij genoodzaakt om over te stappen en dat is iets wat wij eigenlijk helemaal niet willen!

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door PeterG 4 oktober 2018, 10:52

In Almelo legt CaiWay de glasvezel (CIF) aan. Die vragen de hoofdprijs voor derden partijen, waardoor er voor die niets te verdienen valt. KPN zal daar, CaiWay gebied, niet op glasvezel gaan leveren.
Postcodecheck Reggefiber
Postcodecheck CIF
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
helaas ligt het niet aan kpn dat ze niet op de glasvezel komen in geheel almelo.
ik zit hierop de schelfhorst en heb een hoge snelheid op koper van 70mbit. die ik ook haal.
dat in tegenstelling tot caiway die niet zijn beloofde snelheid haalt. ps fiber caiway cogas...
alle drie onder een noemer.
ik weet niet of kpn een 4g dongle voor buitengebied kan aanbieden op de langzame locaties. dat zou een mooie oplossing zijn...
Reputatie 7
In Almelo legt CaiWay de glasvezel (CIF) aan. Die vragen de hoofdprijs voor derden partijen, waardoor er voor die niets te verdienen valt. KPN zal daar, CaiWay gebied, niet op glasvezel gaan leveren.
Postcodecheck Reggefiber
Postcodecheck CIF
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Martijn, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Helaas kunnen we inderdaad niet overal glasvezel leggen, en zijn op andere plekken soms andere bedrijven die het aanleggen en andere providers die hierover leveren. Als Reggefiber niet heeft gepland om op het adres van jouw nieuwe huis glasvezel aan te leggen. Zo niet, dan is het heel erg jammer maar zal het (zonder upgrade) binnenkort niet meer worden dan 10Mbit/s. Een overstap zullen wij dan ook zeker begrijpen, soms is dit niet te vermijden helaas 😞
Ik kwam er gisteren achter dat op de Havenkade KPN maar 10Mbs is en upload 0,8Mbs. Toen ik het abonnement voor mijn ouders afsloot bij KPN ben ik hier niet op gewezen. Drie opmerkingen over deze gang van zaken:
  1. Een waarschuwing van KPN dat zij niet kunnen voldoen aan de verwachting mbt snelheid
  2. Er moet toch ergens CaiWay verkeer over stukken van KPN netwerk gaan. Is het mogelijk om dit verkeer te knijpen om zo tot een oplossing te komen.
  3. Soms zit het mee met gemakkelijk aan te sluiten klanten en soms zit het wat tegen met extra kosten. KPN kan ook uitgaan van gemiddelde totale kosten, zodat elk KPN lid de gepromote snelheid krijgt van KPN.
Ik ga, als er niks aangepast wordt in zijn abonnementskosten, mijn abonnement (Eindhoven) opzeggen en zodra het kan het abonnement van mijn ouders.
Reputatie 7
  1. Mee eens dat er onvoldoende (of niet) op gewezen wordt
  2. Dat is niet zo. En als dat zo was; zouden Caiway en hun klanten hier zo blij mee zijn???
  3. Het is helaas nog niet mogelijk om overal de maximaal bij het abonnement vermelde snelheid te bieden. Het zijn dan ook tot-snelheden. Als het goed is krijgen je ouders nu € 5 per maand korting omdat de snelheid onder de 13 Mb/s ligt.
Reputatie 7
Badge +8
In Almelo legt CaiWay de glasvezel (CIF) aan. Die vragen de hoofdprijs voor derden partijen, waardoor er voor die niets te verdienen valt. KPN zal daar, CaiWay gebied, niet op glasvezel gaan leveren.Postcodecheck ReggefiberPostcodecheck CIF

Peter

KPN/Reggefiber legt ook gewoon in Almelo glasvezel aan in nieuwbouwprojecten, mits deze maar groot genoeg zijn volgens onze eigen interne criteria (die ik hier uiteraard niet kan delen). Mooi voorbeeld is inderdaad Almelo-Indië waar we gewoon een eigen PoP hebben staan en een eigen FttH netwerk.

Daarnaast wordt in Almelo (ook in Noordoost) dit jaar nog volop gewerkt aan de upgrade van de kabelverdelers waardoor er wel fatsoenlijke snelheden mogelijk gaan worden.

@Martijn M. Kan je aangeven waar jullie nieuwbouwwoning komt te staan? Liever geen adres in dit openbare forum, maar wellicht een projectnaam of alleen de straatnaam? Dan kan ik kijken of ik in ieder geval een beetje meer meer helderheid kan geven over glasvezelplannen of een upgrade van het kopernetwerk.
Badge
Hallo @Ward_

Dat is vak 12 van project Noord Oost. (in mijn geval de Leeghwaterlaan) maar er is in vak 12 veel meer behoefte.
Hoe snel kun je iets voor ons betekenen? Wij willen heeeeeeel graag bij kpn blijven maar 11mb gaat hem niet worden. Jaartje of paar jaar 4g buiten gebied staan we ook wel voor open maar daarvoor komen we niet in aanmerking. Ik moet met nu en 2 weekjes wel een abonnement afsluiten anders heb ik met de oplevering de spullen niet voor elkaar.

Groet,
Martijn
Reputatie 7
Badge +8
Martijn,

Ik had je graag beter nieuws willen geven maar een upgrade van de kabelverdeler voor deze woningen staat pas voor het derde kwartaal van dit jaar in de planning. En op zo'n termijn kan daar ook nog wel eens wat in veranderen (in negatieve zin).
En zelfs met die upgrade zie ik een afstand van ruim 900 meter naar de kabelverdeler hetgeen in de praktijk uitkomt op maximaal 60 Mbit (naar schatting).
Glasvezel wordt hier momenteel niet aangelegd. Dit omdat het bouwrijp maken van de woonwijk al langer geleden plaats vond zo te zien. En toen waren de criteria voor FttH bij nieuwbouwprojecten nog een stuk hoger dan nu.

Sorry voor dit nieuws.
Badge
Ik had een klein beetje hoop. Maar jammer.
4G ontvangst is daar dikke prima! Ik heb nog hoop dat ik een 4G router mag instaleren. Maar als ik uw collega's van de klantenservice mag geloven is die kans wel heeeeel klein. Dit omdat onze straat niet onder de noemer buiten gebied valt.

Zo jammer!
- 3x mobiel abonnement
- 1x kpn bellen, tv en internet.
- 1x kpn digitenne.

Die laatste twee komen hiermee te vervallen en voor de mobiele abonnementen vervalt de internet verdubbelaar. En de gratis Spotify.

Gezien de toekomstige situatie en extra kosten ben ik bang dat we de mobiele abonnementen sinds 10jaar? (destijds begonnen met hi) laten aflopen. En overstappen op een ander die de voordelen wel bied.

Ik zal het echt jammer vinden maar er lijkt vanuit kpn geen andere oplossing te komen.

Reageer