Beantwoord

Internetsnelheid in verhouding met de prijs

  • 22 June 2019
  • 10 reacties
  • 266 keer bekeken

Ik heb al jaren een internet verbinding op de camping via een telefoonaansluiting.
Intussen betaal ik vanaf 1 juli 39euro/maand voor deze aansluiting.
Ik vind dit eigenlijk wel aardig duur geworden voor wat ik er voor terug krijg.
De snelheid is slechts max 8Mbits/sec download en 1Mbits/sec upload, snelheden die niet meer van deze tijd zijn dus.
In een bericht van KPN van begin mei stond dat er een combinatie van 4G en vaste aansluiting zou komen waardoor mensen is het buitengebied een hogere snelheid konden krijgen.
Na diverse malen contact met KPN werd mij verteld dat het niet mogelijk was voor mij ondanks het invullen van een uitzonderingsformulier door een KPN medewerker.
Ik zou al enkele keren terug gebeld worden, laatste belofte van KPN was op 21-5-2019, tot op de dag van vandaag is dat niet gebeurt. Een schandelijke zaak dus vooral omdat eerder ook al gezegd werd dat er contact met mij zou worden opgenomen.
Het gecombineerde 4G met vaste aansluiting is denk ik een valse belofte om de klant zoet te houden.
Het betreft aansluiting op postcode * met toevoeging *

*Admin: gegevens in het Forum profiel gezet i.v.m. privacy.
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 23 June 2019, 12:42

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @rayensanzijnmijnkinderen. Welkom op het forum! Ik kan mij voorstellen dat je niet voldoende hebt aan 8 Mbit/s. Ik heb helaas zelf niet de mogelijkheid om je verder te helpen. Ik zie dat er een klacht is aangemaakt en dat KPN zou gaan onderzoeken of we een uitzondering konden maken op jouw adres voor Internet Buitengebied. Mijn collega's hebben geprobeerd om telefonisch contact met je op te nemen en een e-mail verstuurd. Ik heb het zojuist opnieuw doorgezet zodat er nogmaals contact met jou opgenomen wordt.
Er is geen mail verstuurd en ook geen poging tot bellen van KPN af, anders hadden onze nummer vermelders dat gesignaleerd. De enige keren dat er we contact was is door het zelf bellen onzerzijds, gerekend vanaf de 21-5-2019
Reputatie 7
Badge +21
Dat is vreemd, ik haal deze informatie uit onze systemen. Blijkbaar is het niet goed gegaan. Zoals ik al aangaf heb ik het verzoek om telefonisch contact op te nemen nogmaals doorgezet naar de juiste afdeling. Zij zullen zo snel mogelijk contact met jou opnemen.
T Mobile kan hier wel een 4G verbinding verzorgen dus ik denk er aan de KPN telefoonlijn te vervangen door een abonnement op een 4G aansluiting via T Mobile.
Reputatie 7
Badge +21
Als T Mobile een goede 4G verbinding kan verzorgen, dan begrijp ik dat je een abonnement via T Mobile wil afsluiten. Je kan het telefoontje van de klachtenafdeling van KPN nog even afwachten, wellicht is het ook mogelijk via KPN. Maar die keuze ligt natuurlijk helemaal bij jezelf.
Reputatie 7
Badge +21
Ik zie dat er inmiddels contact met jou is opgenomen vanuit de klachtenafdeling. Ben je hiermee geholpen? Mocht ik nog iets voor jou kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag van je!
Tevreden ben ik zeker nog niet. Er werd mij een bedrag van 5euro/maand korting aangeboden tot de snelheid hier wel omhoog kon. Ook werd er een bedrag van 13.50euro korting gegeven voor een periode van 6 maanden.
Daar stemde ik mee in tot ik het via de mail het overzicht kreeg.
In mei betaalde ik nog 35euro/maand, in juni werd dat dus door de algehele verhoging 39euro/mnd.
In het overzicht ging men plots uit van een abonnement van 42.50/mnd, daar ging 5 euro af en de toegezegde 13.50 waardoor er 24euro overbleef.
Ik voelde mij dus duidelijk in de maling genomen en terstond gebeld. Doordat er nu over een nieuw abonnement gesproken werd omdat mijn bestaande abonnement geen mogelijkheid had de 5 euro korting te geven was mijn abonnementsvorm omgezet. Iets dat niet vermeld was in het telefoongesprek waar men de kortingen in aanbood.
Ik heb nog 2 weken de tijd om het eventueel aan te passen en af te zeggen, ik ben er nog niet uit dus voor mij zelf.
Uiteindelijk zou ik dus in dat voorstel 37.50 gaan betalen voor nog steeds een snelheid van minder dan 8Mbits/sec wat slechts 1.50 minder is dan de 39 die ik per 1 juli er aan kwijt zou zijn.
Er werd wel toegezegd dat als de 4G ondersteuning hier van kracht wordt ik een mail krijg om dan met stoppen van de korting van 5 euro daar gebruik van kan gaan maken.
Reputatie 7
Badge +21
Wat jammer dat je nog niet tevreden bent. Ik zie in jouw dossier dat je hierover al contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Helaas kan ik er niets anders van maken. Ik hoop dat het in de toekomst mogelijk is om Sneller Internet Buitengebied aan te vragen. Mocht je het abonnement toch willen opzeggen, bel dan onze klantenservice (0800 0402)
Ondanks een uitzonderingsformulier vind KPN het niet nodig mij de 4G ondersteuning te geven onder het mom van dat de zendmast dan overbelast wordt.
Hoeveel uitzonderingen worden er dan uitgedeeld vraag ik mij af.
Reputatie 7
Badge +21
Er wordt een uitzonderingsformulier aangemaakt en doorgezet wanneer de postcodecheck aangeeft dat het niet mogelijk is om Sneller Internet Buitengebied te bestellen terwijl er voldoende capaciteit en/of 4G dekking is. Het formulier wordt intern doorgezet naar een achterliggende afdeling. Deze afdeling kijkt naar de capaciteit en dekking. Als één van beide niet voldoende aanwezig is, dan kan de postcodecheck helaas niet handmatig aangepast worden zodat het mogelijk is om alsnog een bestelling te plaatsen.

Reageer