Vraag

Internetsnelheid is de helft, totdat ik het modem reset

  • 4 May 2023
  • 21 reacties
  • 238 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik merk dat mijn internetsnelheid de helft is van wat het moet zijn, zowel wifi als bekabeld. Wanneer ik de modem reset werkt het internet een paar dagen weer goed, totdat ik hem weer moet resetten om de snelheden te krijgen waar ik voor betaal.

 

Mijn experiabox is geloof ik ongeveer 6-7 jaar oud ondertussen. het internetabbonement is voor 200mbps

 

Is mijn modem versleten?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7

Hoi @Jurdas, welkom bij ons op het forum. Je hebt je Experia Box al 6-7 jaar zeg je, welk model heb je precies?

Je beschrijft ook dat je dit draadloos en bekabeld merkt, is het bij beide een directe verbinding naar de Experia Box, of zitten er ook andere apparaten tussen? Denk daarbij aan Wifi versterkers, een switch, een draadloze verbindingsset in het stopcontact en dat soort dingen.

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer jij kunt vertellen, hoe meer wij mee kunnen denken.

Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat natuurlijk ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.

Hoi jasper, het gaat hier om een experiabox 10 en direct op de modem met de kabel merk ik hetzelfde probleem. Ik vind het vooral vreemd dat een reset hem elke keer weer een paar dagen prima laat lopen. Heb ondertussen een keertje gebeld en kreeg te horen dat er een verzoek voor een nieuwe box kon worden gedaan, maar omdat die technisch gezien niet helemaal stuk is, is het nog maar de vraag of ik die krijg.

Badge +19

Heb jij toevallig pairbonding dus twee lijnen??

Ben ik niet heel bekend mee, maar na mijn weten zit op op een enkele glassvezel verbinding.

Badge +19

O je hebt glasvezel.  Dat was me even ontgaan. 

Hallo @Jurdas ,

Wat zit er precies op het modem aangesloten?Denk aan DVS, switches, smarthome apparatuur etc.Het is mogelijk dat wat stoort op de verbinding.

Voor de zekerheid:

Het is écht een V10(ZTE H368A) en niet een V7 (ZTE ZXV10 H220N) ?Daar is soms verwarring over.Maar ik denk dat 6-7 jaar geleden de H220N ook al niet meer geleverd werd.

 

Wat je nog kan proberen is om het glasvezelkastje te herstarten.

@martijn197108 ja klopt het is de H368. Enige aangesloten kabel* is naar mijn access point op de 2e verdieping

Reputatie 7

Je zei in je eerste bericht dat je dit ook bekabeld merkte, hoe had je dat precies getest als er alleen een Wifi punt op de Experia Box V10 is aangesloten? Had je toen tijdelijk een ander apparaat aangesloten op die kabel of zat er toen een tweede kabel in?

Het is belangrijk om zeker te weten wat er precies langzamer wordt, als het bijvoorbeeld toch alleen via de Wifi is moeten we er op een andere manier naar kijken als het de hele verbinding is. 

Een modem kan inderdaad alleen worden vervangen als die echt defect blijkt te zijn, met de informatie die we nu hebben is dat nog niet te zeggen. Op je privéberichten zie ik geen gegevens staan, daardoor kan ik ook nog niet met je meekijken. Je kunt dat volledig invullen en een seintje geven, naast de andere antwoorden.

@Jasper,

 

Je zei in je eerste bericht dat je dit ook bekabeld merkte, hoe had je dat precies getest als er alleen een Wifi punt op de Experia Box V10 is aangesloten?

Door op dat moment een internet kabel tussen de modem en mijn laptop te hangen.

Op je privéberichten zie ik geen gegevens staan, daardoor kan ik ook nog niet met je meekijken.

Wat invullen precies?

 

Reputatie 7

Ik had de verkeerde link gebruikt zo te zien, ik bedoelde je forumprofiel. Die kan je invullen 🙂

Is aangevuld @Jasper , hopelijk kan je er wat mee

Reputatie 7

Dank je @Jurdas, vanaf deze kant zie ik een stabiele verbinding die 200 Mbit/s aanlevert. Op het moment dat de snelheid minder wordt, is dat op alle apparaten dan ook tegelijkertijd? 

Goedemorgen @Jasper ,

 

Op dit moment is de verbinding goed inderdaad, maar dat is omdat ik de modem laatst weer heb moeten resetten. Ik kan het laten weten als die moeilijk gaat doen, dat zal waarschijnlijk een van de komende paar dagen zijn. Als de internetverbinding traag wordt gebeurd dat op alle apparaten tegelijk, hoor het vaak van huisgenoten en dan ga ik kijken.

Reputatie 7

Dat is goed, dan kan het op dat moment nagekeken worden. Via het forum kan dat wel wat lastig zijn, het is niet de snelste optie om mee te kijken. Het kan makkelijker zijn om ons te bellen als het voorkomt (0800-0402), dan kan de hinder voor jullie korter zijn 🙂

Hoi @Jasper,

 

Het gebeurd elke keer savonds, lastig want dan kan ik niet bellen. Snelheid valt nu naar 50mbps als ie moeilijk gaat doen en dat is best vervelend laag met een huishouden van 4 man

Reputatie 6
Badge +5

misschien kan er vanuit de kpn moderators een meerdaagse signaalmeting gestart worden

Reputatie 7

Dat is het lastige, ik kan alleen een momentopname op dit moment bekijken, en dan ziet het er goed uit. Voor storingen zijn we 's avonds ook bereikbaar, je kunt ons dan dus ook telefonisch bereiken.

Ik vermoed dat ze op dat moment iets anders kunnen zien dan wat ik nu zie. Het kan zijn dat op basis daarvan een melding aangemaakt kan worden, maar dat kan op dat moment met zekerheid gezegd worden.

Reputatie 6
Badge +5

hmm dat doet ziggo dan beter die kan gewoon een meerdaagse signaalmeting starten :D , dan zit er niks anders op dan bellen

Als KPN savonds ook beschikbaar is voor bellen dan zal ik dat doen, ik dacht dat het tot 1700 zou zijn

Reputatie 6
Badge +5

als je het woord "storing" zegt zou je doorverbonden moeten worden

Reputatie 7

Voor reguliere vragen zijn we telefonisch alleen tijdens kantooruren bereikbaar inderdaad. maar voor storingen kan het daarna ook nog. In dit geval komt dat voor jou goed uit. Ik hoop dat op dat moment iets gezien kan worden wat het veroorzaakt.