Beantwoord

Internetsnelheid is langzamer dan beloofd

  • 20 January 2020
  • 14 reacties
  • 451 keer bekeken

Ik heb een contract met KPN. Ik had 3 keer een installateur, ik ging 4 keer naar het hoofdkantoor van KPN, toen ik in staat was om internet met me te verbinden, ondanks het feit dat ik in het contract die snelheid tot 50 Mbps schreef, mijn internet de werkelijke snelheid heeft zoals op de foto. Dit is erg beschamend voor KPN.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Lisa 24 January 2020, 13:38

Bekijk origineel

14 reacties

Hallo @Tomasz123 , bovenstaande heb je bekabeld gemeten op 1 pc met alle overige (draadloze) apparatuur uit?

 

@Tomasz123TOT 50mbps is het, maar dit lijkt op een hele lange of slechte telefoonlijn. Wat zijn de snelheden die je zou moeten halen als je op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search kijkt?

Ik heb deze snelheid op alle apparaten in huis. We kunnen niet eens televisie kijken en de dame van KPN zegt dat alles in orde is, want mijn contract met KPN is "tot 50Mb / s, niet 50Mb / s. Naar mijn mening moet ik minstens 50% van deze 50Mb / s hebben. Op mijn telefoon heb ik sneller Internet via het netwerk dan via de kabel. Morgen moet ik een andere, zogenaamd betere router kopen, maar naar mijn mening zal dit niets veranderen. Iedereen roemde deze KPN en ik was gewoon teleurgesteld in dit bedrijf. Ik verloor veel tijd met het behandelen van problemen met KPN, ik bevrijdde mezelf van het werk om naar hen te kunnen gaan, evenals om monteurs thuis te ontvangen (er waren iemand anders en elke keer 3 keer. Er waren veel problemen met het verbinden van apparaten, ondanks het feit dat er eerder internet was dat toebehoorde aan de vorige huurder van het huis, na het sluiten van zijn Internetproblemen zijn begonnen waar fitters niet mee om konden gaan en dit is nog steeds het geval. Persoonlijk ben ik de incompetentie beu.

Reputatie 7

En wat zegt fourstack dat haalbaar zou moeten zijn op jouw adres?

*Admin: foto verwijderd i.v.m. privacy

Inderdaad DSL met lage snelheid, maar ik zie dat sneller-internet-buitengebied beschikbaar is op jouw adres, dus dat zou je kunnen aanvragen, dan wordt het ongeveer max 30Mbps sneller.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Tomasz123 , Welkom! Van die internet snelheid zou ik ook niet vrolijk worden. Zou je voor mij je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje willen geven als dat is gebeurd?  Als de drager bij jou thuis een lage snelheid doorgeeft, dan kunnen we daar op dit moment niet zoveel aan doen. Als ‘Sneller Internet Buitengebied’ (SIB) mogelijk is op jou adres, dan lijkt mij dat een prima oplossing. Daarmee kunnen we je internetsnelheid met +/-30Mbps verhogen. Hopelijk kan ik in deze iets voor je betekenen. :smiley:

Reputatie 7
Badge +17

@Tomasz123 Bedankt voor het invullen van je gegevens. Tot mijn verbazing zie ik dat je het Sagemcom kastje al geïnstalleerd hebt. Is de snelheid die je boven laat zien, inclusief de aansluiting van het Buitengebied kastje? Dat zou namelijk wel gek zijn. 
Ik hoor graag van je! 

Ja. Ik heb vandaag gewoon zo'n snelheid. Gisteren moest ik een andere router kopen, maar ik had geen koerier met het pakket. Ik denk dat KPN me niet serieus neemt. Ik heb nog nooit zulke problemen gehad in dit onderwerp ... Het is onaangenaam en samen met de partner hebben we besloten dat we vanaf de volgende maand ontslag zullen nemen bij de diensten van KPN. Ik zal niet betalen voor iets dat zelfs in 10% niet wordt gerealiseerd. En blijkbaar hebben we de 21ste eeuw ...

Reputatie 7
Badge +17

 

Gisteren moest ik een andere router kopen, maar ik had geen koerier met het pakket. Ik denk dat KPN me niet serieus neemt.

 @Tomasz123 Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Moest je van ons een nieuwe router ‘kopen’? Als de Experiabox(EB)/ het 4G modem defect is of vervangen moet worden, voor wat voor reden dan ook, dan wordt dit gratis verschaft. Onze klanten hebben namelijk deze apparatuur in bruikleen. Je hebt dus een EB met 4G modem en haalt een (hele) lage snelheid. Waar heb je het 4G modem gepositioneerd? Dit modem vult de internetsnelheid van het modem aan met de 4G snelheid. Je kan het dus zien als een ‘soort antenne’ voor de Experiabox. 

Nee, ik bedoelde niet dat je een router van KPN zou kopen. Ik sprak aan de telefoon met een dame van KPN die lage snelheid meldde. Deze dame zei dat ze me een nieuwe en betere router zou sturen en dat ik die dinsdag zou krijgen. Zoiets gebeurde niet en ik denk dat het niet veel zal helpen. Ik begrijp het probleem met mijn internet niet, maar het is waarschijnlijk niet gerelateerd aan de hardware. De monteurs hebben verzekerd dat alles correct is aangesloten. De vorige huurder bij KPN had een pakket van 15 Mb / s en zijn internet was fysiek 10-13 Mb / s. Ik heb tot 50 Mb / s en biedt fysiek 3 Mb / s en niemand weet waarom. Het probleem duurt de tweede maand.

Reputatie 7
Badge +17

@Tomasz123 Ik heb even de lijn doorgemeten en en rolt iets uit waar ik al op hoopte, de lijn is onstabiel verklaart. Dit betekent dat er een storingsmonteur langs moet komen die de kabel door gaat meten en de eventuele kabelbreuk gaat repareren. Een storingsmonteur is anders dan een installatiemonteur. We spraken net over de telefoon en hebben de monteur ingepland voor morgen 25 januari tussen 0800-1000 uur. Ik ga er van uit dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. :smile:

Heel erg bedankt. Het probleem is opgelost. In feite loste de technicus het probleem in één minuut op en ben ik erg van streek. Nogmaals bedankt.

Reputatie 7
Badge +17

@Tomasz123 Bedankt voor de terugkoppeling en goed om te horen dat het nu wél is opgelost. Fijn voor de monteur dat het binnen 1 minuut opgelost was. Ik kan me de voorstellen dat dit frustrerend is. Laten we duimen dat het probleem niet nog eens voorkomt en je nu gewoon een stabiele internetverbinding hebt. 
Je weet ons te vinden als we in de toekomst nog iets voor je kunnen betekenen. :wink:

Reageer