Beantwoord

internetsnelheid is slecht en mailen met KPN kan niet

  • 22 November 2020
  • 4 reacties
  • 98 keer bekeken

Een van de normaalste zaken wellicht meest gebruikte wijze in het wereldwijd communiceren is mail,
en juist dit medium heeft de KPN afgeschaft, schandalig, dan maar via de chat en openbare groepen, dan heb ik het transcript nog als middel om terug op te vallen en wellicht ervaren meer klanten deze zeer slechte service.

Want na jaren van soebatten over de kwaliteit van mijn internetsnelheid ben ik er nu wel klaar.
Alle lapmiddelen en acties kan ik inmiddels wel dromen en bellen is eigen gewoon geen optie meer, allemaal aardige en behulpzame medewerkers die telkens beloven dat het met het volgende lapmiddel opgelost is, maar helaas, de realiteit is anders.

Dit keer is zelfs SLECHTER geworden, na gistermiddag, de laptop 4* opnieuw hebben moeten opstarten om verbinding te krijgen was de teleurstelling compleet dat door de trage verbinding het onmogelijk is Netflix en NPO-start gisteravond te kijken wat gepland was.

Ondanks de laatste belofte van de dame die weer eens kastje (ontvanger) had laten vervangen dat daarna alles opgelost en alles als een “tierelier” zou werken komt nu de stoom uit mijn oren.

Sinds ik Glasvezel en draadloos KPN heb is het een RAMP, ik raad een ieder dan ook aan om goed na te denken welke provider je neemt, zelf ben ik van een ouderwets stempel dat je zoveel mogelijk van origine Nederlandse bedrijven en ondernemingen moet steunen. Ik heb dan ook alles van de KPN, mobiel, TV, internet. Het complete totale pakket, maar is dat nu nog wel zo slim?

Zoals jullie in mijn historie kunnen zien ben ik sinds de aansluiting al bezig om de beloofde 100 Mb (bij afsluiting was dat toen nog gegarandeerd) te krijgen, de laatste meting via de KPN speedmeter was 26 down- en 31 upload, schandalig gewoon. En laten we het maar niet hebben over de schommelingen in de continuïteit.
 

Met het oude modem was het nog te handelen, alhoewel, minstens 1 keer per week moest ik toen de meterkast (telkens een kleine verbouwing) in om te resetten. Maar uiteindelijk ben je ”klaag-moe“ en ga je gedwee mee in de teleurstelling en accepteer je eigenlijk iets waar je niet voor betaal.

Maar nu is de maat vol, ik kan niet eens meer in herhaling gebruik maken van de NPO-start en Netflix (waarvoor ik ook apart betaal) omdat de KPN niet goed de te verwachten diensten kan leveren. 

Daarbuiten heeft Covid er toe bijgedragen dat ik meer vanuit huis moet werken en dus daar is de Laptop onmisbaar, vergaderen via Teams doe ik inmiddels via een externe hot-spot (van een concurrent met slechts 25 mb, maar wel continu) om mijn eigen WiFi van zeer slechte kwaliteit is en met teveel schommelingen onwerkbaar blijkt.

Als je dan een mail wil sturen over de klacht kan dat alleen via post met een lading weken van reacties, dat al voorop gesteld. Dan blijft bellen over, maar dat helpt niet meer.
 

Wellicht dat door de Covid er meer gebruik wordt gemaakt van uw voorzieningen en daardoor de kwaliteit veel minder is, maar daar dat is na jaren echt geen excuus meer……..


Dus beste KPN WAT NU ???????????
 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart_ 26 November 2020, 14:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Op dit forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  De moderator reageert sowieso altijd maat duurt een paar dagen. Ik heb niet het idee dat u de kennis van ons forumleden wilt gebruiken. Mocht dat wel zo zijn dan horen we dat graag. 

Hallo @janKPNmoe , 2x een topic openen over hetzelfde onderwerp is niet zinvol en je wordt er niet sneller mee geholpen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @janKPNmoe Van harte welkom hier op het KPN Forum. Jammer om te lezen dat er een aantal zaken zijn waar je niet gelukkig mee bent. 

Om even een paar dingen duidelijk te maken. De klantenservice is inderdaad niet bereikbaar per mail. Je kunt wel contact opnemen via de telefoon, de chat via de website en de verschillende social media. Je kunt hier ook op het KPN Forum terecht. Het werkt wel ietsje anders: zoals Joep heel terecht aangeeft is het hier zo dat klanten elkaar helpen met tips en adviezen. Moderators, zoals ik, zorgen dat dit goed verloopt en dat alles informatie (waar anderen ook veel aan hebben) goed vindbaar is. 

Dan inhoudelijk. Je hebt een probleem met je internetverbinding. Als ik het goed lees heb je glasvezel en dat zou heel stabiel moeten zijn. Ik ga er vanuit dat het om wifi gaat, waar je problemen mee hebt. En wellicht kijk je ook draadloos tv, via een Draadloze Verbindingsset? Als dit probleem kun je dan zoveel mogelijk toelichting geven over wat er precies aan de hand is en hoe je zaken hebt aangesloten? Dan kan de community zo goed mogelijk adviseren. En lees ook zeker even ons algemene topic over wifi. Daar heb je vast ook veel aan. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @janKPNmoe Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Heb je iets aan de tips en adviezen gehad? Laat het gerust weten als je meer hulp nodig hebt.