Beantwoord

internetsnelheid is te laag

  • 7 July 2021
  • 7 reacties
  • 175 keer bekeken

Met mijn internet instap ab. zou ik in principe een bekabelde snelheid van 40 a 50Mb moeten hebben, kom echter niet verder dan 17 a 18 Mb. Modem gereset etc. maar geen verandering, enig idee hoe ik dit bij KPN aan kan kaarten ?


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door HansaanZet 7 July 2021, 16:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

@ad ruiterman Als u de gegevens ( postcode + huisnr.)via deze site https://tele2-fpi-info.fourstack.nl invult, wat is dan op uw adres de maximaal haalbare snelheid ?

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

28 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

57 Mbit/s

@ad ruiterman En, heeft u een bonded koper aansluiting ? 

 

Nee, helaas niet

@ad ruiterman Ik zou er even een belletje naar de klantenservice ( 0800-0402 gratis) aan wagen, om de mogelijkheden voor pairbonding te bespreken. Wellicht moet wel uw abonnement aangepast worden en er zullen wat werkzaamheden plaats moeten vinden door een monteur van KPN.

Dank voor de attente reaktie, ik ga de klantenservice bellen

Reputatie 2
Badge

Maandje terug ook al gebeld omdat ik het  aantal tv's wilde uitbreiden én omdat mijn wifi erg traag was.

Voor de tv's moest ik maar aan digitenne denken (kassa!) en met wifi kastjes is dát iets verbeterd.

Ik betaal voor 50Mb, de jongeman zei dat 31Mb het hoogst haalbare is en nu lees ik (na de test van #HansAanZet) dat ik niet meer dan 16Mb mag verwachten. De Experia WiFi geeft niet meer dan 5Mb. Via de achterliggende TP-Link router heb ik wifi van 11Mb. Elders lees ik iets over een Experia update die gedaan zou zijn, niets van gemerkt. Hoe kan ik KPN bewegen om eens in de buurt te komen van de waarden waarvoor ik betaal en wat eigenlijk toch een minimum is: 50Mb ?

Even een weetje: mijn zoon woont 400meter verderop, zelfde postcodenummers, en kan daar rekenen op 211Mb, copper/unbonded. En toch, zegt  KPN, gaan wij geen moeite doen om op de glaskabel van CaiWay te komen. Het trieste is dat andere providers het niet veel beter zullen doen.

|Morgen weer eens bellen met 0900-0402, maar ik ben bang dat ik weer hetzelfde riedeltje te horen krijg.