Beantwoord

Internetsnelheid is vandaag gedaald tot 0.83 Mbit/s

  • 13 April 2021
  • 9 reacties
  • 86 keer bekeken

Reputatie 1

De internetsnelheid is vandaag superlaag! Verbindingen met streaming werden steeds verbroken. Uitgeest! rond de 1 en 2 Mbps. Was nog noooooit zo dramatisch!

 

icon

Beste antwoord door gwendolyn 14 April 2021, 12:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 1

Vandaag iets beter met 5,9 Mbps, al is het nog ruim onder de “normale” waarde van 10-12. Helaas vallen wij niet onder buitengebied…. 

Glasvezel niet op de lijst…..

Reputatie 7

Hoi @gwendolyn, die snelheden zijn niet heel hoog inderdaad. Als ik je goed begrijp is de snelheid normaal tussen de 10 en de 12, of zijn dat de maximaal haalbare waarden op jouw adres? Ik ben ook benieuwd hoe je de metingen doet, is dat via een bekabeld aangesloten apparaat of via Wifi? In het laatste geval kan je de Wifi Manager eens doen, die helpt je om het in te stellen en kan aan het einde andere opties bieden.

Reputatie 1

Beste Jasper ik meet via WiFi met de door kpn aanbevolen Speedtest. In 2018 hadden wij inderdaad de snelheden die ik noemde. De laatste tijd is dat gezakt tot grofweg 5 a 6 nu ik terugkijk. Bij de metingen maakt het niet uit of ik de WiFi van de experiabox gebruik of het routersysteem van onszelf wat er achter gekoppeld is door het hele huis.

de meting doe ik binnen 1 meter van de router met slechts een dunne gibomuur ertussen.

Reputatie 7

Heb je de Wifi Manager die ik noemde ook al kunnen proberen? Die helpt zoals gezegd met het instellen van het netwerk. En kan je het met een kabel testen als vergelijk? Ik weet alleen wat jij me vertelt, vandaar dat ik je vragen stel.

Beste Jasper ik meet via WiFi met de door kpn aanbevolen Speedtest. In 2018 hadden wij inderdaad de snelheden die ik noemde. De laatste tijd is dat gezakt tot grofweg 5 a 6 nu ik terugkijk.

Dat kán aan de EB liggen maar ook aan allerlei gewijzigde omstandigheden in jouw huis (b.v andere magnetron, dimmers, LED-lampen en noem maar op. vaak zaken waar je niet direct aan denkt wanneer je 't over Wi-Fi hebt) of die van je buren. Als jouw buren b.v. andere Wi-Fi routers hebben gekregen en nu op dezelfde kanalen zitten als jij dan heb je er al last van. Vandaar de WiFiManager, die kan de voor jouw situatie optimale kanalen instellen, ook al moet je daar nou ook weer geen wonderen van verw88. Bekabeld blijft altijd de voorkeur genieten. Bij mij thuis gaan alleen de slimfoons en de laptop van m'n vrouw (geen LAN-aansluiting) over Wi-Fi, de rest is bekabeld. 

Reputatie 1

Inmiddels de WiFi manager doorlopen en (stom van mij) vraag 1 was de tv ontvanger uit te zetten.dat scheelde. Nu kreeg ik weer de 13 mbps. Dan houdt ik nog steeds de vraag wat was er gisteren aan de hand want toen stond de ontvanger uit volgens mij, en bij een alles in 1 abonnement is het het al vereveland als het basisignaal Max 13 mbps is. Wanneer er dan 1 tv ontvanger aangaat wat de sterkte (meer dan) halveert is dat echt vervelend.

 

@Henk dank voor je tips en via een WiFi analyzer zijn de kanalen ingesteld en bereiken 83%. De belangrijkste laptop staat via een kabel en juist die viel gisteren steeds uit de verbinding.

 

ik zou zo graag glasvezel van kpn willen….. helaas is mijn huis op een centrale op 2,5 km afstand aangesloten terwijl een ander wijkdeel wat ouder is wel sneller heef gekregen.

Ons adres is formeel geen buitengebied dus via die optie versnelling krijgen gaat ook niet lukken vermoed ik.

ben verder heel tevreden Kpn klant! Zou zo graag die plus krijgen!

 

Ja, de tv-streams voor de ontvangers hebben prioriteit (3-4 Mb/s bij SD en 7-8 Mb/s bij HD). Daarna (indien aanwezig) de vaste telefoon (hooguit enkele 10-tallen kb/s) en dan pas internetverkeer naar slimfoons, computers e.d.

Glasvezel zou ik ook graag willen, maar ongeveer een jaar geleden is hier al BVVDSL gekomen (passieve straatkast met alleen koperleidingen vervangen door een actieve waarvoor de aanvoer naar de kast zelf over glasvezel gaat). Daardoor heb ik met 200/60 Mb/s absoluut geen klagen. Verder is men hier bezig met een particulier (wel door de gemeente gefaciliteerd) initiatief voor glasvezel voor alle dorpen en kpn is daarop één van de aanbieders. ‘t Zal nog wel tot eind volgend jaar duren, maar het begint er toch een beetje op te lijken. Ik hoop dat er voor jou ook snel wat gaat veranderen: kpn en het ABP gaan t/m 2025 veel dorpen voorzien van glasvezel.

Reputatie 1

Hoi Henk, dank voor je uitleg en bemoedigende woorden. Het hoeft voor ons niet per se glasvezel te worden, als de snelheid een stuk verhoogd kan worden naar bv 40 of de 60 die jij hebt ben ik al blij.😄

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen dat het, met de tv ontvanger uit, wel een (wifi)snelheid geeft waar beter mee te werken valt, Gwendolyn. Henk heeft ook al een aantal goede tips en wat uitleg gegeven. Daar kan ik nog aan toevoegen, als het gaat om streaming, dat dit vaak wat gevoeliger is voor de kwaliteit van een verbinding. Als je dan ook op hogere kwaliteit aan het streamen bent, dan kan het zijn dat ook je bekabelde verbinding net niet stabiel of snel genoeg is. Wat je dan nog zou kunnen doen is de kwaliteit van de stream wat verlagen. Hoe je dat doet hangt af van hoe en wat je precies streamt. Maar meestal zit het ergens onder een instellingenoptie.

We willen wel graag in zoveel mogelijk gebieden de snelheden verhogen. Idealiter met glasvezel, maar ook op koper als glas niet kan. We kunnen alleen geen voorspelling geven of en wanneer er in jouw postcodegebied upgrades van het netwerk gepland staan . Dat is helaas afwachten.