Beantwoord

Internetsnelheid is weer bagger!

• 12 mei 2017
  • 49 reacties
  • 1107 keer bekeken

Toon eerste bericht

49 reacties

Reputatie 3
Badge +3
@wjb
Ik heb die ondersteuning zojuist uitgezet. Op dit moment had ik met die ondersteuning weer 21 Mb/sec down en 3 up.
We wachten het maar weer af.
Reputatie 3
Badge +3
@wjb
Nee, ik heb het uitgezet na je vorige post, 6 dagen geleden dus. Er is geen significant verschil. Het blijft zwabberen..... 😞
Reputatie 7
Badge +18
@wjb
Nee, ik heb het uitgezet na je vorige post, 6 dagen geleden dus. Er is geen significant verschil. Het blijft zwabberen..... :(
Dus als ik het goed begrijp, blijft jou verbinding steeds kuren geven? Wordt je er zo langzamerhand niet goed van?
Reputatie 7
Badge +11
@wjb
Nee, ik heb het uitgezet na je vorige post, 6 dagen geleden dus. Er is geen significant verschil. Het blijft zwabberen..... :(
Dus als ik het goed begrijp, blijft jou verbinding steeds kuren geven? Wordt je er zo langzamerhand niet goed van?

Dennis, met alle respect maar jouw reactie biedt totaal geen toegevoegde waarde aan dit topic, je herhaalt alleen het vervelende probleem dat @Adjudant ervaart, zeer storend.

Heb je toevallig meerdere laptops in huis? Kan je eens vanaf meerdere apparaten naar cmd in Windows gaan en ping 192.168.2.254 -t intoetsen en kijken naar de resultaten?
Merk je dit nu enkel op je laptop? Wellicht heb je de mogelijkheid om de netwerkkaart te vervangen? Ik heb vorig jaar z'n 400 netwerkkaarten moeten vervangen van HP ProBooks omdat deze netwerkkaarten totaal niet overweg konden met onze accesspoints. Het vervangen van Broadcom naar Intel heeft alle problemen opgelost.
Reputatie 7
Badge +18
[Dennis, met alle respect maar jouw reactie biedt totaal geen toegevoegde waarde aan dit topic, je herhaalt alleen het vervelende probleem dat @Adjudant ervaart, zeer storend.OFFTOPIC: @annedijkstra2, met alle respect, wil je gewoon forumleden helpen, en niet steeds kritiek op dingen hebben naar een forumlid. Dat deed je bij de Poll ook al, dat ie geen waarde heeft. We doen allemaal ons ding, en laten we het daarbij houden. 🙂
Reputatie 3
Badge +3
Beste mensen, ik zit echt niet te wachten op persoonlijke "vetes"!

Ik heb op mijn laptop een Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3160 en in de andere laptops (Toschiba en Dell) zitten weer andere. Op alle apparaten zwabbert de verbindingssnelheid. En m.n. in de avonduren.

Ik zit nota bene op nog geen kilometer afstand van de wijkcentrale vanwaar mijn aansluiting is uitgerold! 😞
Reputatie 7
Badge +30
Beste mensen, ik zit echt niet te wachten op persoonlijke "vetes"!

Ik heb op mijn laptop een Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3160 en in de andere laptops (Toschiba en Dell) zitten weer andere. Op alle apparaten zwabbert de verbindingssnelheid. En m.n. in de avonduren.

Ik zit nota bene op nog geen kilometer afstand van de wijkcentrale vanwaar mijn aansluiting is uitgerold! :(
Maar, het is dus alle laptops? Of alleen de MSI?

Vooral op basis van de eerste berichten dacht ik dat het alleen de MSI was, en dan zou het nog best wel eens aan de MSI's netwerkadapter kunnen liggen.
Misschien alsnog proberen om te kijken of je 2.4 en 5Ghz een andere naam kan geven om te kijken of het probleem op alleen 1 frequentie zich voordoet?

Maar als het om allerlei WiFi apparaten gaat dan ben ik erg benieuwd of die ook allemaal op dezelfde frequentie verbinden.
Reputatie 7
"Zwabbert" de verbindingssnelheid dan ook op een PC die met een netwerkkabel aangesloten is op de Experia Box?
Reputatie 3
Badge +3
@RobinFlikkema en @wjb
Dit zijn veel vragen en opdrachten in één keer: ik zal ze allemaal uitvoeren/nagaan.

I'll be back!
Reputatie 7
Badge +12
Ik heb op mijn laptop een Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3160 ...
Ah, die netwerkadapter komt mij bekend voor. Heb eerder exact hetzelfde probleem gehad met die adapter. Het probleem is dat Windows 10 (thanks you Windows) automatisch de driver weer downgrade. Dat verklaart ook waarom de snelheid weer even oké was toen je de driver had geüpdatet. Windows herkent de nieuwere driver niet, en knalt er zelf weer de oude "update" overheen. Haal de nieuwste driver van de Intel website, en zorg dat Windows niet meer aan die driver komt. Dan zit je -wat de adapter betreft- weer goed.
Reputatie 3
Badge +3
@hrh
Dank voor de suggestie! Ben zelf eigenlijk een UNIX/LINUX man en moet noodzakelijkerwijs werken met die Microsoft rommel: hoe zorg ik er voor "dat Windows niet meer aan die driver komt"??
Als het goed is zou mijn laptop dan van het probleem af zijn.
Reputatie 7
Badge +12
Een snelle Google bracht me op deze website. Ik kan het niet voor je checken, aangezien ik zelf MacOS gebruik. Via deze manier installeert Windows helemaal geen driverupdates meer. Dit zal je dan manual moeten doen. Ik weet niet of er een manier is specifiek die netwerkdriver tegen te houden. Windowsgebruikers op dit forum kunnen jou dat vast vertellen.
Reputatie 3
Badge +3
@hrh
Is al weer verouderd: de nieuwste uitrol van Windows 10 geeft andere schermen.
Reputatie 7
Badge +30
@hrh
Is al weer verouderd: de nieuwste uitrol van Windows 10 geeft andere schermen.
Valt mee, alleen de zoekfunctie zoekt nu iets anders waardoor je niet meer op Systeem/System kan zoeken. Die kan je wel openen als je rechtsklikt op "start".
Reputatie 7
Badge +28
Wel vreemd dat Windows de driverinstallatie ongedaan maakt. Maar wat een goede tip, daar was ik niet opgekomen. Kun je wel reproduceren dat alle problemen zijn opgelost met de nieuwste Intel driver?
Reputatie 7
Ik ben het met Joran eens dat het vreemd is dat Windows een driverinstallatie ondgedaan maakt.
Let er bij het downloaden van een driver op dat die WHQL (Windows Hardware Quality Labs) gecertificeerd is; dat staat er vaak wel bij. Als dat niet zo is zie je bij zo'n driver tijdens de installatie een waarschuwing dat je systeem instabiel zou kunnen worden met zo'n driver, maar je kunt de installatie gewoon doorzetten. Ik heb dat (voor grafische drivers) vaak gedaan. Vaak stellen fabrikanten een driver al beschikbaar voordat de certificatie is afgerond en kan het dus weinig kwaad.
Als je zo'n waarschuwing niet krijgt is de drivers WHQL gecertificeerd en zou je sowieso geen problemen moeten hebben.

Als drivers door Windows worden geüpdated gebeurt dat meestal door Windows Update en dan zou je dat moeten kunnen terugvinden in de geschiedenis van de updates.

Een andere reden van het terugdraaien van een driverupdate kan zijn dat je systeem instabiel is geworden (om wat voor reden dan ook) en dat de laatst bekende goed werkende configuratie is teruggezet. Als dat door die driver veroorzaakt wordt weet je dat je die niet meer moet gebruiken, als dat niet door die driver veroorzaakt wordt heb je waarschijnlijk een ander probleem; dat zou je in de logboeken (Event Log) moeten kunnen terugvinden.
Reputatie 7
Badge +12
verhaal over Windows
Het is inderdaad vreemd, maar het is toch echt wat er bij mij gebeurde met de AC 3160 adapter. Het zou goed kunnen dat ik de "driver misschien niet compitabel"-melding kreeg bij het installeren. Dit weet ik niet zeker meer.

Het was inderdaad Windows Update die de driver update doorvoerde, en dit was ook prima terug te vinden in de geschiedenis. Het was alleen niet wenselijk op dat moment. Bovendien was het systeem destijds niet instabiel. Integendeel, de internetsnelheid was juist weer wat die moest zijn.
Reputatie 3
Badge +3
Jongens, ik kap er mee. Alle goede raadgevingen ten spijt: het blijft bagger!
Ik ga onderzoeken of er een manier is om een betere verbinding te krijgen. Als dat niet via KPN kan, dan moet het maar via een andere weg.
Jammer. Na al die jaren trouwe klant te zijn om dan te moeten omzien naar andere aanbieders/providers.
Reputatie 7
Badge +12
Jongens, ik kap er mee. Alle goede raadgevingen ten spijt: het blijft bagger!
Ik ga onderzoeken of er een manier is om een betere verbinding te krijgen. Als dat niet via KPN kan, dan moet het maar via een andere weg.
Jammer. Na al die jaren trouwe klant te zijn om dan te moeten omzien naar andere aanbieders/providers.

Dit probleem doet zich toch voor op 1 laptop? Dan ligt het toch niet aan de verbinding vanuit KPN?
Reputatie 3
Badge +3
Nee hoor, op alle drie de laptops (MSI, Toshiba en Dell) zwabbert de verbindingssnelheid van traag tot zeer traag.
Reputatie 7
Badge +12
Oké, en is één van die apparaten ook bekabeld aangesloten op de experiabox? Want als dit allemaal alleen via WiFi is hou je bij de volgende provider precies hetzelfde probleem.
Reputatie 3
Badge +3
Gaan we het hele verhaal weer opnieuw door? 'k Heb er geen zin meer in. Natuurlijk zijn niet altijd alle drie laptops in bedrijf, maar dat maakt niets uit voor de zwabberende verbindingssnelheid.
Ik heb nu al een versterker aangeschaft en heb er genoeg geld aan besteed zo langzamerhand.
Ik waardeer je effort om mij te helpen, maar ik heb er genoeg van.

Deze topic kan wat mij betreft op slot! 😞
Reputatie 7
Badge +12
Jouw keuze natuurlijk, maar bij de volgende provider ga je precies hetzelfde probleem houden. Desalniettemin succes met overstappen.
Reputatie 7
Badge +28
Wat jammer om te lezen Adjudant 😞 Na de metingen op de vorige pagina dacht ik ook dat het alleen op die ene laptop mis ging. Misschien hebben we daardoor te lang in de verkeerde richting gedacht. Als je je toch nog bedenkt, laat het weten. Er moet een oplossing te vinden zijn. Het zou een stuk makkelijker zijn als het helemaal niet goed werkt, in plaats van dat het zo fluctueert. Nu ook de wifi-versterker niet helpt weet ik nog niet waar we de oplossing moeten zoeken.

Reageer