Beantwoord

Internetsnelheid laag en onduidelijkheid over upgrade

  • 25 April 2019
  • 8 reacties
  • 212 keer bekeken

Zat op postcode check te kijken en er stond dat er gewerkt werd aan verbetering van de internetsnelheid ze gingen met glasvezel naar de wijkkasten gebeld en ze zeiden dat alles klaar was in september klaar was en een paar dagen later was alles van de site af weer gebeld en nu wisten ze ineens nergens van stond niks in de planning is dat hoe kpn omgaat met haar klanten wel elk jaar de prijs omhoog maar verbeteringen homaar wat is 11 mbit in deze tijd ik zit in stenentijdperk gaat over postcode 2548 is nieuwbouw
icon

Beste antwoord door Bart_ 9 May 2019, 09:24

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +19
Misschien heeft de gemeente geen vergunning afgegeven om te graven. Zou zo maar kunnen.
Kijk eens hier; https://www.kpnnetwerk.nl/
Daar had ik gekeken lijkt me sterk zijn wel op andere plekken in denhaag bezig
Hoop dat de kpn ook op dit bericht wil reageren
Badge +19
Een medewerker reageert doorgaans binnen 48 uur. Overigens zit je hier bij de provider Kpn. Je kunt beter contact leggen met Kpn netwerk. Zij gaan over het netwerk.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Johndev Ik heb gekeken naar de situatie op jouw postcode en huisnummer. Wat Joep65 aangeeft klopt overigens: wij als moderators werken voor de provider KPN. Dat is iets anders dan de netwerkbeheerder KPN. Ik kan wel zien wat er momenteel op jouw adres mogelijk is. Dat is inderdaad een maximale snelheid van rond de 11 mbit en dat dit niet heel veel is begrijp ik uiteraard. De snelheid die we via een koperverbinding kunnen leveren wordt grotendeels bepaald door de afstand van jouw adres tot een wijkcentrale: hoe verder je daar vanaf zit, des te minder hoog zal je snelheid zijn.

Natuurlijk willen we onze klanten overal een goede en stabiele verbinding leveren. Soms is het echter moeilijk om dat voor elkaar te krijgen: we kunnen en mogen uiteraard niet zomaar centrales plaatsen of graafwerkzaamheden verrichten. Soms is er een upgrade van een bestaande verbinding mogelijk: daarover kun je op deze site informatie vinden. De informatie die hier staat is altijd onder voorbehoud: een upgrade of werkzaamheden kunnen worden uitgesteld om diverse redenen. Ik zie dat er op jouw adres vooralsnog helaas niets op de planning staat.

Ook zijn we bezig om ons glasvezelnetwerk te vergroten: dat staat weer los van ons 'oude' kopernetwerk. Hier kun je kijken of jouw adres binnen afzienbare termijn voor glasvezel in aanmerking komt. Nu geef je aan dat hier sprake van was? Ik zie op de site niets terug. Hoe heb je deze informatie gekregen?
Kreeg het eerst te horen van hulpdesk die had het ook gezien en had er zelfs een aantekening van gemaakt en via de beheerder werkzaamheden maar die wisten nu nergens meer van 😡
Reputatie 7
Badge +10
@Joep1965 Dit forum is voor alle KPN zaken, ook netwerk gerelateerd. Er is ook ander forum (behalve dan voor zakelijke klanten). Dat de moderators voor de provider KPN werken maakt niet zoveel uit. Ze hebben inmiddels goede connecties met de netwerkafdeling (waaronder mijzelf)

@Bart_ in het startbericht geeft hij aan dat het gaat over glasvezel naar de kast. Dat is dus een VDSL upgrade van de kabelverdeler. Ik heb geen toegang tot de adresgegevens en met alleen de postcodecijfers is het gebied te groot om te zien om welke kast het kan gaan. Mocht je mij de postcode en huisnummer kunnen sturen in een PB dan kan ik wel even kijken of het gaat om uitstel of afstel.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Johndev Het lijkt er op dat die upgrade er inderdaad aan zit te komen, begreep ik van @Ward_ Ik kan je niet vertellen wanneer het precies zal zijn, maar ik vermoed dat de werkzaamheden in het derde kwartaal van dit jaar zijn afgerond.

Reageer