Vraag

Internetsnelheid max 10mbit via de koperlijn

  • 24 June 2022
  • 29 reacties
  • 264 keer bekeken

Na bezoek monteur zowaar een download snelheid van 20 mb met 4g ondersteuning dus het probleem opgelost. Nu 2 weken verder alweer een snelheid van Max 10 mb. Internet is hierdoor zeer traag tv kijken helaas lukt niet meer. Netflix en hbo alleen via iPad door eerst te downloaden wat gezien de snelheid lang duurt. 
er is mij verteld dat door schade aan een verdeel kast de lijnen aan elkaar gekoppeld zijn. De afstand naar het punt is 2,3 km geworden. 
We kunnen via koper 15 mb binnen krijgen maar helaas 7/8 lijkt het max. een jaar geleden was het nog 17 mb. 
Tot een jaar geleden haalden we met 4g ondersteuning nog een redelijke snelheid (soms wel 40 mb).

Maar nu met mijn mobiel en Speedtest kom ik op max 1 mb. Toevallig ook een kpn abonnement.
De 4g ondersteuning is hierdoor gewoon waardeloos. 
kpn zegt dat de gemeente bepaald, gemeente geeft aan dat het probleem bij kpn ligt. 
Het doorlussen zou geen snelheid verlies hebben volgens kpn maar hier ervaren we echt wel minder data via het koper. Ook bij de gemeente was aangegeven dat er geen data verlies zou optreden.  Nu wordt ons gezegd laat maar glasvezel aanleggen. De prijs die wij daarvoor moeten betalen is extreem veel, daar moet ik een paar maanden voor werken. 

ik weet niet meer wat ik kan doen om een beetje fatsoenlijk internet te krijgen, en begin ondertussen een beetje moe te worden van de kast naar de muur verwijzingen.  Het advies voor een andere provider die dezelfde koperen kabel gebruikt is ook geen oplossing. 
Het lijkt erop dat ik gedwongen wordt zelf tzt een zeer dure glasvezel aansluiting te laten aanleggen.

locatie is Dronten zuid/west
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is Ziggo bij u beschikbaar? Of kan het aangelegd worden? Misschien goedkoper dan glasvezel. 

Nee helaas is ziggo hier niet mogelijk. 

ook bij ziggo een stevig prijskaartje

Hoi @Water2018 . Welkom op het forum.

Wat vervelend dat die snelheid zo tegenvalt. Hoe is het mobiele bereik in jouw omgeving?  Maak je ook gebruik van een buitenantenne bij die 4g ondersteuning?

Hé Erwin 

sinds een paar maanden is ons 4G heel slecht ik haal op een goede dag soms wel 3 mb maar meestal blijft het hangen rond de 1 mb, voorheen hadden we veel profijt van de 4G ondersteuning maar helaas al mnd niet meer het geval. Hierbij is nu onze kopere kabel door gelust wat inhoud koper met Max 6/10 mb. 
tv kijken geen optie meer. Streaming diensten alleen nuttig bij downloaden op mobiel ipad live kijken tv op ipad geen optie meer. 
kortom zwaar gehandicapt geworden en teveel afhankelijk van internet. 
een buiten antenne schijnt niet te kunnen of heeft kpn niet. 

Badge +19

Hier een zeer tevreden sneller internet buitengebied gebruiker.  Met buitenantenne!! Hier meer informatie. 

Hier een zeer tevreden sneller internet buitengebied gebruiker.  Met buitenantenne!! Hier meer informatie. 

Versterkt deze het signaal dusdanig dat wanneer ik hier buiten zeg eens 2 mb meet het signaal dan weer versterkt 

probleem hier is dat er een mast is weggehaald hierdoor een grote afstand naar de kpn mast

Badge +19

Wat is de afstand?

Wat is de afstand?

Koper 2,3 kilometer 

4g mast ruim 2 kilometer 

Badge +19

O 2km kilometer is goed te doen. Is bij mij ook het geval.  Ik heb de buitenantenne op 3 meter hoog richting de mast staan en haal moeiteloos 50MB er bij. Het was wel even zoeken naar de goeie plaats maar dat was het waard.  Voor tv kijken hoef je het niet te doen want het 4g modem doet niets met de tvstream. 

O 2km kilometer is goed te doen. Is bij mij ook het geval.  Ik heb de buitenantenne op 3 meter hoog richting de mast staan en haal moeiteloos 50MB er bij. Het was wel even zoeken naar de goeie plaats maar dat was het waard.  Voor tv kijken hoef je het niet te doen want het 4g modem doet niets met de tvstream. 

Ben bang dat het bij ons iets anders verloopt wij wonen aan de rand van het dorp bebouwing en veel bomen. 
plus dat ons huis laag ligt, en enkel laags. Zo frustrerend dat het heeft gewerkt en nu zowel koper als 4G niet meer voldoende snelheid geeft. 

Badge +19

Nou dat heb ik dus ook...woon midden in de Biesbosch.  Alles gelijkvloers.  Ik ben met mn mobiele telefoon op het dak gaan staan. Heb de plek gezocht waar de snelheid het hoogst was. Daar heb ik die antenne op een paal gezet. Welke snelheid geen de site can kpn aan als je doet alsof je een bestelling doet? Welk type modem heb je?

Je kunt overwegen zo'n buitenantenne aan te schaffen en er mee te experimenteren. Het bonnetje goed bewaren. Als het niks blijkt te zijn kun je 'm weer inleveren.

Vaak is er goed rendement uit te halen door een beetje te experimenteren met hoogte en hoek, zoals @Joep1965 al aangeeft.

Nou dat heb ik dus ook...woon midden in de Biesbosch.  Alles gelijkvloers.  Ik ben met mn mobiele telefoon op het dak gaan staan. Heb de plek gezocht waar de snelheid het hoogst was. Daar heb ik die antenne op een paal gezet. Welke snelheid geen de site can kpn aan als je doet alsof je een bestelling doet? Welk type modem heb je?

Zo overal hier in de buurt lopen meten het hoogst haalbare is Max 4 mb, maar eerder uitzondering dan regelmaat. Meestal red ik net 1 mb. 
denk dat een antenne niet veel uithaalt. Monteur wederom geweest ook deze geeft aan dat wij hier in een hoek zitten met slecht bereik. 
en dat een antenne de oplossing niet is. 

Nou dat heb ik dus ook...woon midden in de Biesbosch.  Alles gelijkvloers.  Ik ben met mn mobiele telefoon op het dak gaan staan. Heb de plek gezocht waar de snelheid het hoogst was. Daar heb ik die antenne op een paal gezet. Welke snelheid geen de site can kpn aan als je doet alsof je een bestelling doet? Welk type modem heb je?

Zo overal hier in de buurt lopen meten het hoogst haalbare is Max 4 mb, maar eerder uitzondering dan regelmaat. Meestal red ik net 1 mb. 
denk dat een antenne niet veel uithaalt. Monteur wederom geweest ook deze geeft aan dat wij hier in een hoek zitten met slecht bereik. 
en dat een antenne de oplossing niet is. 

V10 modem

 

Je kunt overwegen zo'n buitenantenne aan te schaffen en er mee te experimenteren. Het bonnetje goed bewaren. Als het niks blijkt te zijn kun je 'm weer inleveren.

Vaak is er goed rendement uit te halen door een beetje te experimenteren met hoogte en hoek, zoals @Joep1965 al aangeeft.

Bereik is hier echt slecht met 4G. 

Heb je al eens de dekkingskaart bekeken?Je kan daarnaast met de antennekaart kijken aan welke kant de antenne staat.

Als het echt niks is, heeft tmobile misschien beter bereik.Zei hebben ook 4G buitengebied.Alleen zal je dan voor tv digitenne moeten afsluiten, dat is ook niet alles.En je zal als je vaste telefoon wilt VOIP only moeten afsluiten, wat erg duur zal worden denk ik.

Reputatie 7
Badge +9

@Water2018 heb je zowel je V10 Experiabox en je 4G modem al eens een reset gegeven. Heeft bij jij ook wel eens geholpen.

Heb je al eens de dekkingskaart bekeken?Je kan daarnaast met de antennekaart kijken aan welke kant de antenne staat.

Als het echt niks is, heeft tmobile misschien beter bereik.Zei hebben ook 4G buitengebied.Alleen zal je dan voor tv digitenne moeten afsluiten, dat is ook niet alles.En je zal als je vaste telefoon wilt VOIP only moeten afsluiten, wat erg duur zal worden denk ik.

Stukje aarde waar ik woon is een vergeten gebied qua 4g blijkt. Id ook T-Mobile heeft hier nu sinds een maand slecht bereik. Net iets meer als kpn maar nog niet wat het is. 
digitenne al geprobeerd maar eh durf het bijna niet te benoemen…..geen signaal🤔

Van kpn een extra bundel data gekregen. Overdag kijken wat voor film we willen zien en dan vervolgens een punt zoeken met goed bereik, en snel downloaden. 

@Water2018 heb je zowel je V10 Experiabox en je 4G modem al eens een reset gegeven. Heeft bij jij ook wel eens geholpen.

Zo vaak dat het al versleten is😉

Stukje aarde waar ik woon is een vergeten gebied qua 4g blijkt. Id ook T-Mobile heeft hier nu sinds een maand slecht bereik. Net iets meer als kpn maar nog niet wat het is. 
digitenne al geprobeerd maar eh durf het bijna niet te benoemen…..geen signaal🤔

Van kpn een extra bundel data gekregen. Overdag kijken wat voor film we willen zien en dan vervolgens een punt zoeken met goed bereik, en snel downloaden. 

Lastig, er bestaat ook nog satelliet tv en internet maar ik weet niet of je daar op zit te wachten..

Misschien dat een xoro digitenne ontvanger wel ontvangt, in welke plaats woon je?

En je hebt ook echt geen coax kabel in huis?Ook niet van kabelnoord/caiway of delta?

En je hebt ook echt geen coax kabel in huis?Ook niet van kabelnoord/caiway of delta?

Nee helaas echt afhankelijk van het koper en 4G. 
heb een aanvraag bij ziggo gedaan, maar die laten niks van zich horen. Ook hun moeten vanaf een verdeelkast een leiding naar onze woning aanleggen. 
ik ben bang dat ik dadelijk voor veel geld glasvezel moet laten aanleggen helaas. dat wil glasdraad wel maar dan moet iedereen meedoen., dan nog is de prijs fors, waarbij buren al hebben aangegeven dat niet te willen betalen. 
zo zitten we dus in een patstelling in deze moderne tijd waar je eigenlijk niet meer zonder internet kan. 
 

Je woont wel in ziggo gebied?

Je kan een aanvraag indienen voor een kabel aansluiting bij mijnaansluiting.nl , maar ziggo is ook niet echt feest, tenminste mijn eerste ervaring is ronduit slecht.Maar je snelheid zal wel echt heel veel beter worden.

Je woont wel in ziggo gebied?

Je kan een aanvraag indienen voor een kabel aansluiting bij mijnaansluiting.nl , maar ziggo is ook niet echt feest, tenminste mijn eerste ervaring is ronduit slecht.Maar je snelheid zal wel echt heel veel beter worden.

Hé bedankt voor het linkje. Ga ik aanvragen heel benieuwd of er dan wel een reactie komt van ziggo. Beter iets dan niets