Beantwoord

Internetsnelheid nieuw adres

  • 12 August 2019
  • 16 reacties
  • 354 keer bekeken

Eind dit jaar verhuizen wij richting Middelharnis. Op dit moment hebben wij vrijwel alles bij KPN, mobiele abonnementen, vaste telefonie, internet etc. Op ons huidige adres horen wij rond de 100 mbit download te ontvangen. In de praktijk ligt dit meestal rond de 80. Daar zijn wij redelijk tevreden over. Op het nieuwe adres zie Ik echter op verschillende sites en tests naar voren komen dat KPN maar 20 mbit download levert. Dit is echt absurd weinig aangezien wij die 80 die nu binnenkomt, ook wel echt gebruiken.

Wat kan hieraan gebeuren? Want Ziggo levert bijna 500 mbit via de kabel tegen vrijwel hetzelfde maandbedrag. We willen in principe niet weg bij KPN maar ik weiger hetzelfde te betalen terwijl onze snelheid voor driekwart gehalveerd wordt.

Wie kan ons duidelijkheid verschaffen?

Mvg
Danny
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 August 2019, 13:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @DK1985

zou je op deze site eens kunnen kijken wat haalbaar is op jou adres? (Printscreen plaatsen, zonder dat je postcode en Huisnr zichtbaar is.)
Naast de link die Dennis geeft kan deze ook nuttig zijn daar krijg je de mogelijkheid op de hoogte te blijven van verbeteringen.
https://www.kpnnetwerk.nl/

Ik ben wel verbaasd dat MiddelHarnis Ziggo gebied is ik had Delta of Caiway verwacht.
Voor Tholen zijn er al wel plannen vanuit KPN volgens een aantal nieuws bronnen.
Naast de link die Dennis geeft kan deze ook nuttig zijn daar krijg je de mogelijkheid op de hoogte te blijven van verbeteringen.
https://www.kpnnetwerk.nl/

Ik ben wel verbaasd dat MiddelHarnis Ziggo gebied is ik had Delta of Caiway verwacht.
Voor Tholen zijn er al wel plannen vanuit KPN volgens een aantal nieuws bronnen.

Hallo @Galdor68 , Middelharnis lig in de provincie Zuid-Holland en niet in Zeeland, waar Delta actief is.
Inderdaad de provincie grens ligt wat zuidelijker google maps moet iets dikkere lijnen trekken😜
Het lijkt erop dat dit deel is van het voormalige upc gebied.

Reputatie 6
Badge +8
Het lijkt er op dat, als je met deze bandbreedte niet uit de voeten kunt, je een andere provider zult moeten kiezen.
Ja dan gaat het ophouden met KPN. Verder altijd rbst tevreden mee geweest maar als ze hier niets aan verbeteren stappen we over. Jammer maar helaas.
Reputatie 7
Badge +22
Het is inderdaad jammer dat er maar 27 Mbit/s wordt geleverd,

@DK1985, wist je dat KPN nog steeds bezig is met de koperlijn te upgraden? Dat kun je vinden op deze site: KPN Netwerk

Ik zit ook op koper, en ik heb 222 Mbit/s, en heb een abonnement van 200 Mbit/s, en ik haal meestal 202 Mbit/s.

Als je de postcode op die site hebt ingetoetst, laat je dan even weten waar daar de uitslag van is? 👍🏼
Vreemd dat ik gisteren contact hebt gehad met de klantenservice en dat mij verteld wordt dat er geen upgrades ingepland staan. Op de site die jij doorgeeft spreekt men weer over het plaatsen van kastjes etc wat de snelheid ten goede moet komen.

Ik houd deze site wel in de gaten of er wat veranderd de komende maanden. Bedankt Dennis
Vreemd dat ik gisteren contact hebt gehad met de klantenservice en dat mij verteld wordt dat er geen upgrades ingepland staan. Op de site die jij doorgeeft spreekt men weer over het plaatsen van kastjes etc wat de snelheid ten goede moet komen.

Ik houd deze site wel in de gaten of er wat veranderd de komende maanden. Bedankt Dennis

Hallo @DK1985 , mijn wijk wordt op het ogenblik ook opgewaardeerd naar snel internet, maximaal te behalen snelheid voor mij 95Mbps/bonded (alleen via KPN) 190 Mbps, oplevering oktober 2019.
De straatkast is al aangepast en de glasvezel lig al naar de straatkast, nu moeten alle aansluitingen in de kast en de centrale nog omgezet/aangepast worden.
Ik heb een gratis abo op de nieuwsbrief van kpnnetwerk.nl en wordt maandelijks op de hoogte gehouden van de vorderingen en laatst kreeg iedere bewoner van de wijk een brief van KPN.
Hoi Jan dat is goed nieuws! En jij woont ook in Middelharnis of omgeving? Ik hoop dat ze dit ook gaan doen in onze nieuwe straat dus zal het in de gaten houden. 2 december as gaan we over dus we hebben nog even.
Reputatie 7
Badge +22
mijn wijk wordt op het ogenblik ook opgewaardeerd naar snel internet, maximaal te behalen snelheid voor mij 95Mbps/bonded (alleen via KPN) 190 Mbps, oplevering oktober 2019.
De straatkast is al aangepast en de glasvezel lig al naar de straatkast, nu moeten alle aansluitingen in de kast en de centrale nog omgezet/aangepast worden.
Ik heb een gratis abo op de nieuwsbrief van kpnnetwerk.nl en wordt maandelijks op de hoogte gehouden van de vorderingen en laatst kreeg iedere bewoner van de wijk een brief van KPN.

@Jan-D zou echt mooi zijn als het in oktober wordt opgeleverd. En hopelijk wordt het ook in oktober opgeleverd, want op Fourstack wilt dit nog wel eens wijzigen.
Hallo @DK1985 , nee, helaas niet, ben wel vaak in Middelharnis geweest, mooie plaats.
In de jaren 80 van de vorige eeuw ging ik 2x per jaar naar Zeeland en Zuidhollandse eilanden om de bouw van de diverse keringen te volgen.
Zelf woon ik in Gelderland.
Hallo @Dennis Schreve , ik houd fourstack ook in de gaten en heb een abo op de nieuwsbrief van KPNNetwerk.nl.
Eerst zou de oplevering op 23 augustus plaatsvinden, toen werd het begin september en nu staat het weer gepland voor begin oktober.
We zien het wel, ik heb in ieder geval internet (11Mbps)☺️, was eerst 18Mbps.
Mijn internet staat in de zogenaamde noodloop/veilige modus, zodat ik in ieder geval een stabiele verbinding heb, zal wel te maken hebben met de overgang naar sneller internet en de aanpassingen die daarvoor nodig zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi DK, welkom op het forum! De andere gebruikers hebben je al voorzien van goede informatie. Je laat het screenshot al zien. Dan is dat ook wat we maximaal kunnen leveren bij jou op dit moment. Je ziet daar ook dat er de komende twee maanden geen upgrades gepland staan. Maar begrijp ik goed dat je wat anders ziet als je via de KPN NetwerkNL kijkt? Wat staat daar precies?

Het is mogelijk dat er wel een upgrade gaat komen, maar dat dit later gepland staat dan 2 maanden in de toekomst. Wij laten dit op Fourstack dan niet zien.

Je geeft aan eind van het jaar te verhuizen. Rekening houdend dat levering van diensten op een nieuw adres een week of 2-3 duurt meestal raad ik aan om ongeveer drie, vier weken voor je gaat verhuizen nogmaals te checken of er een upgrade komt. Zo aj, dan zou je de KPN diensten kunnen verhuizen. Zo niet, dan heb je de tijd nog om over te stappen naar een andere provider die wel meer snelheid kan leveren.
8 weken of meer is dan beter zeker als er van een overstap sprake is.