Beantwoord

Internetsnelheid op mijn adres

  • 9 March 2019
  • 6 reacties
  • 1252 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Volgens vergelijken.kpnnetwerk.nl ligt er bij mij in de straat een goed netwerk.
Ik krijg het volgende te zien als ik mijn postcode + huisnummer invul:
Op uw adres bieden we betrouwbaar internet tot 117 Mbit/s download- en 26 Mbit/s uploadsnelheid.

Vul ik mijn postcode + huisnummer in op fourstack dan krijg ik dit te zien:
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
57 Mbit/s
Status
Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden

Op kpn.com krijg ik zelfs dit:
Op jouw adres bieden we betrouwbaar internet. Tot 56 Mbit/s download- en 0 Mbit/s uploadsnelheid

We zijn vorig jaar overgestapt naar Ziggo omdat we de VDSL-verbinding niet helemaal stabiel vonden ondanks dat er meerdere monteurs zijn geweest en we er alles aan gedaan hebben. In de praktijk was de downloadsnelehid 62 Mbit/s en de uploadsnelheid 14 Mbit/s.

Maar, wat is nu waarheid? Komt er binnenkort een upgrade en heb ik dan 117 Mbit/s download? Of betekent dit dat er toch pairbonding mogelijk is? Ik weet dat KPN dat vorig jaar absoluut niet wilde doen. Heb alles geprobeerd ook via XS4ALL.

Het liefst heb ik weer glasvezel en ik hoop dat KPN dit nu snel oppakt in Emmen want er hoeven nog maar een paar wijken aangesloten te worden. Maar als 117 Mbit/s download mogelijk wordt, zou ik in juni nog wel weer willen overstappen naar KPN.

Graag een reactie van een KPN medewerker, dan stuur ik in een privébericht mijn postcode + huisnummer.
Ik vind het overigens niet goed dat de systemen van KPN zoveel verschillende informatie geven en ook onjuiste informatie zoals een uploadsnelheid van 0 Mbit/s.
icon

Beste antwoord door JanR1981 12 March 2019, 18:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Jan. Dit kan ik zo niet even snel aangeven, ik kijk het wel graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Reputatie 5
Badge +6
@Alex_P Ik heb het profiel aangevuld met postcode + huisnummer. Ik hoop wel dat mijn KPN ID nog geldig blijft want we zijn net overgestapt naar Simyo voor mobiel en hebben Ziggo dus voor tv + internet.
Als KPN Netwerk hier glasvezel gaat aanleggen, stappen we zeker weer over. Ook interessant ivm Simyo compleet.
100 Mbit/s via pairbonding zou evt. ook nog een optie zijn. We hebben een SONY 4K tv en kijken veel Ultra HD via Netflix. Bij KPN kan ik het abonnement met 4K ontvanger nu niet eens afnemen. Ziggo komt in juni met een 4K ontvanger. Dus dat maakt dat ik nog bij Ziggo zal blijven als KPN het netwerk hier niet verbetert. Vond de VDSL verbinding zoals gezegd niet helemaal optimaal werken.
Reputatie 5
Badge +6
@Alex_P Zie bovenstaande reactie. Ik heb postcode + huisnummer toegevoegd aan mijn profiel. Ging iets mis met het @Alex_P linkje bij mijn vorige reactie zo te zien.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Jan, nu wel goed doorgekomen. Ik kan bevestigen dat de maximale snelheid op dit adres rond 56 Mbit is, 55.948 om precies te zijn en circa 5 Mbps upload. Het is mij een raadsel waarom de andere website 117 aangeeft. Mag ik jou vriendelijk verzoeken om dit daar na te vragen? Ik heb daar geen inzage in. Ik zie dat ze vrij veel mogelijkheden bieden om contact op te nemen. Ik ga in de tussentijd navragen hier waarom er verschillende waardes worden gegeven.
Reputatie 5
Badge +6
@Alex_P Bedankt voor de info. Ik wacht gewoon af wanneer er een upgrade komt. Ik neem aan dat KPN wel glasvezel gaat aanleggen binnen nu en een aantal jaren. De VDSL verbinding is hier niet helemaal stabiel te krijgen. Het gaat ook over koperdraad van 60 jaar oud.
Dus voorlopig blijf ik bij Ziggo.
Reputatie 7
Badge +24
Ik geloof wel dat er uiteindelijk wel het merendeel op glasvezel zal worden aangesloten, op welke termijn durf ik niet te zeggen. Snap wel dat je in dit geval bij Ziggo blijft. Wie weet mogen we je ooit als klant verwelkomen. Uiteraard graag gedaan verder. 🙂