Beantwoord

Internetsnelheid op mijn adres

  • 10 July 2020
  • 19 reacties
  • 193 keer bekeken

hoi kan iemand mij helpenĀ 

mijn internetsnelheid is heel laag als ik een speedtest doe met kabel rechtstreeks in het modem kom ik telkens rond de 8.8 Mbps down en 0.7 Mbps up uit en een ping van 22ms uit en de jitter is dan 1ms.

maar als ik op kpn.com kijk en mijn postcode en huisnummer gebruik moet ik volgens de KPN site 82 Mbit down en 23 Mbit upload kunnen krijgen hoe kan dat?

Gr Henk

icon

Beste antwoord door Susan_ 13 July 2020, 16:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Er lijkt iets dus niet goed te gaan. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?Ā https://xs4all-fpi-info.fourstack. nlĀ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen.Ā 

hoi ik neem aan dat je deze bedoelt? Ā TVĀ en PCĀ zijn met een kabel aangesloten.

Gr Henk

Badge +19

Dat zijn mooie snelheden die je moet kunnen halen. Wil je even meten op speedtest.net en daar een screenshot van plaatsen. Dat is namelijk de beste om snelheid te meten. Bekabeld meten als het kan. Zelf heb ik een soortgelijk probleem gehad en daar was de kabel tussen het isra en de experiabox de boosdoener. Als je die kan vervangen zou dat een oplossing kunnen zijn.

hoi Joep

blijf steeds rond deze snelheid zitten heb mijn CAT5 kabel verwisseld voor een nieuwe CAT6a kabel bij de vobis zei de verkoper dat dit de beste kabel was maar de nieuwe kabel maakt ook geen verschil.

Reputatie 7
Badge +24

De kabel die joep bedoelt is geen utp kabel, maar een 4 aderige telefoonkabel. Die zit in de DSL poort van je Experiabox. Welke Experiabox heeft u?

hoiĀ 

dit is het modem wat ik heb en hij zit met een 4 polige kabel in de hoofdaansluiting van KPN

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Een v10 dus. Kunt u van die 4 aderige kabelĀ en hoofdaansluiting ook een foto maken?

hoi Nick

Dit is mijn aansluiting die groene stekker gaat naar mijn modem in het bakje met de groene stekker zitten maar 2 draden aangesloten

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Ziet er netjes uit. Een KPN medewerker moet uw lijn naar eens doormeten. Deze reageert vanzelf. Heeft u uw profiel al ingevuld?

Hoi NickĀ 

dus KPN reageert vanzelf ik hoef hier niet mee naar de KPN winkel?

Gr Henk

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Henk1954, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Hier ben ik dan, ik wilĀ je graag verder helpen met jouw probleem. Fijn dat je al het een en ander met Nick hebt weten te achterhalen en je profiel al had aangevuld. Zo kon ik meteen kijken. Maar tot mijn verbazing kon ik geen vaste aansluiting vinden op jouw adres wat bij KPN loopt. Nu heb ik even snel nagevraagd, je hebt nog vaste diensten bij Telfort lopen. Dus ik moet je helaas vragen om met jouw vraag bij Telfort aan te kloppen, want die gegevens kan ik niet inzien.Ā  Zij hebben ook een Forum, die vind je hier. Telefonisch kan ook, maar dan heb je wel gesprekskosten. Bel met 0900 9596 en spreek je vraag in (hiervoor betaal je alleen de gebruikelijke belkosten).

Ik hoop dat het snel voor jou wordt opgelost!

Hoi SusanĀ 

Dacht omdat onze mobiele abo,s al omgezet zijn naar KPN dat ik hier moest zijn maar wanneer word mijn thuis abo omgezet naar KPN dan en kan?

Kan jij in de langzame vaste verbinding niet helpen?

Gr Henk

Reputatie 7
Badge +21

@Henk1954Ā later dit jaar staat het op de planning om ook de vaste abonnementen over te zetten. Helaas kan ik jouw abonnement en gegevens niet inzien, dus ook geen lijnmeting uitvoeren. Dus op dit moment moet je voor deze vraag nog bij onze Telfort collega's zijn! Heb je de vraag daar al gesteld?

hoi we zijn nu over van Telfort naar KPN maar helaas blijft de snelheid ook bekabeld steken onder de 10Mbit terwijl als ik op mijn KPN kijk er een snelheid van 88Mbit mogelijk moet zijn theoretisch maar dan mag daar toch wel 50Mbit van over blijven toch als ik de interactieve ontvanger aan zet gaat hij nog langzamer

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Henk1954, ik had al in je andere topic een reactie gestuurd. Een nieuwer topic. Zullen we daar verder gaan? Benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.Ā