Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

internetsnelheid te laag

Goedemiddag,

Wij zijn dit jaar verhuisd en een monteur heeft ons KPN abonnement overgezet en geïnstalleerd.
Al langer het idee dat de snelheid te wensen overlaat. Lag op 7 Mbit download. De servicetool gebruikt en daarna weer de test gedaan -zie bijlage-. Naar mijn idee nog veel te laag. Wat te doen?
Groet, Patrick

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door wjb 8 oktober 2017, 15:40

De Experia Box geeft niet alleen aan zo'n 50Mbps te kunnen halen maar actuel zelfs een snelheid van zo'n 54Mbps te halen.
Je moet die speedtest echt vanaf een bekabeld aangesloten computer uitvoeren om de snelheid van jouw Internet verbinding te meten?
De snelheid van de wifi zelf is van een heleboel factoren afhankelijk. Als je een Android telefoon of tablet hebt, installeer dan de app Wifi Analyzer eens en plaats hier eens een screenshot van grafische weergave van de wifi netwerken op de plek waar je eerder die 24,7Mbps meette.

Bekijk origineel

15 Reacties

Aanvullend: wij zouden 51 Mbps moeten kunnen krijgen.
Moet ik hier -afbeelding- iets mee misschien?
Kan ik nog iets anders -instellingen- doen dan de servicetool gebruiken?

Reputatie 6
Badge +26
Check even wat deze site zegt: https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Bedankt,
Al eerder gedaan, kan er uit opmaken dat de buurman 51 Mbps kan binnenhalen. Wat nog meer dan?
Reputatie 6
Badge +26
Hoi,

Ik neem aan dat die bij je eigen adres ook 51 aangeeft?

De Experiabox geeft ook aan zo'n 50 te kunnen halen. Hoe doe je die speedtest precies? Kan t zijn dat je die via WiFi doet en er veel interferentie is waardoor de WiFi snelheid niet tot de 50 komt maar bedraad wel?

Robin
Hoi Robin, bedankt dat je de tijd neemt.

Bij mijn adres ook ja. Ik doe het via WIFI inderdaad. Als er -blijkbaar- zoveel verlies is draadloos begrijp ik het in ieder geval wel. Bedraad loopt alleen de tv.
Of er veel interferentie is weet ik niet, omdat ik niet weet waar dat van zou kunnen ontstaan.
Reputatie 6
De Experia Box geeft niet alleen aan zo'n 50Mbps te kunnen halen maar actuel zelfs een snelheid van zo'n 54Mbps te halen.
Je moet die speedtest echt vanaf een bekabeld aangesloten computer uitvoeren om de snelheid van jouw Internet verbinding te meten?
De snelheid van de wifi zelf is van een heleboel factoren afhankelijk. Als je een Android telefoon of tablet hebt, installeer dan de app Wifi Analyzer eens en plaats hier eens een screenshot van grafische weergave van de wifi netwerken op de plek waar je eerder die 24,7Mbps meette.
Dank!

Okay, daar heb ik niet over nagedacht. Nu ook niet 1,2,3 te doen, morgen misschien.
Maar als een verlies van 25 Mbps van bedraad naar WIFI gebruikelijk is kan ik mijzelf beter de moeite besparen? Wellicht eens kijken naar een upgrade van het abonnement...
Als ik weet dat de instellingen en box goed staan is dat voor mij voldoende.
Gisteren stond het op 7 Mbps dus al een aardige improvement...
Reputatie 6
Ik zeg niet dat dat gebruikelijk is, maar dat er veel factoren zijn die invloed hebben. Wellicht zijn er een aantal oorzaken weg te nemen.

Als je dit bedoelt?
Ik ben de blauwe lijn
Ik ga morgen bedraad eens zien wat mogelijk is.

Bedankt voor nu!
Reputatie 6
Dat is echt veel te laag voor een goede wifi verbinding, waarden tussen -35dBm en -55dBm zijn goed.
Wat is de afstand tot de Experia Box en wat voor een muren zitten er tussen?
Meet dat ook eens op een meter afstand van de Experia Box met een zichtlijn tot aan het mobiele apparaat.
De box staat op de grond in de hoek van de kamer. Ik zit nu in een directe zichtlijn van de box op 3m. De PC staat op tafel op 8 m. Ook in een vrijwel rechte lijn, alleen onderbroken door een dressoir. Geen muren. Dan geeft de wifi analyzer - afbeelding

Reputatie 6
Vanaf scan 44 zal de snelheid waarschijnlijk redelijk geweest zijn echter voor een afstand van 3 meter en met een zichtlijn vind ik een veldsterkte van -45dBm niet echt om over naar huis te schrijven.
Tot scan 40 is de veldsterkte ronduit slecht.

Persoonlijk zou ik klantenservice bellen op 0800-0402 (24x7) en verzoeken die H220N te ruilen i.v.m. problemen met wifi.
De H220N is ook al een heel oud beestje en er zijn er steeds meer die een bruine verkleuring vertonen en een pieptoon laten horen.
De kans is groot dat ze jouw Experia Box zonder slag of stoot omruilen en dan heb je dinsdag of woensdag een nieuwe.
Zeer bedankt WjB, dat ga ik zeker doen en ik kan het nu ook onderbouwen.

Fijne avond,
Patrick
Reputatie 6
Bij ons is het veel drukker en toch zie je een wifi accesspoint de -30dBm aantippen.

Dat zijn waarden die je eigenlijk wilt halen.
Ik hoop ook dat ze je een V10 zullen sturen want met 5GHz wifi zal je probleemloos die 51Mbps halen.
De groene parabool op kanaal 4 is onze Experia Box V10 op ongeveer 8 meter afstand met twee muren ertussen en ook nog eens wat keukenapparatuur (roestvrijstaal).
De roze parabool op kanaal 11 is een wifi accesspoint in mijn tuinkamer op ongeveer 2,5 meter met zichtlijn.
Als ik in mijn woonkamer zit, dan komt onze V10 juist op zo'n -35dBm en het wifi accesspoint op zo'n -65dBm.
KPN gebeld, morgen een nieuw modem.
Hopelijk scheelt dat en weer een strakke verbinding!

Bedankt!

Reageer