Beantwoord

internetsnelheid verhogen met husselpakket

  • 31 January 2021
  • 23 reacties
  • 997 keer bekeken

Badge

Ik heb al meerdere malen geprobeerd via mijnkpn.com mijn huidige KPN internetabonnement te upgraden van 100 Mb naar 200 Mb (husselpakket). Elke keer wordt de aanvraag op MIJNKPN geaccepteerd, maar er gebeurt verder helaas niks.

Als ik vervolgens bel met de KPN serviceafdeling, krijg ik telkens een ander excuus te horen (we moeten iets omzetten in de centrale, dat doen we volgende week, er moet een monteur langskomen, maar dan blijkt even later toch weer van niet, we zullen het met de technische afdeling opnemen, maar daarna hoor ik niets meer etc)

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 1 February 2021, 10:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Hallo @Pauleric heb je een glas- of een koper-abo?

Bij glas moet dat zo kunnen, maar bij koper moet er èn in de centrale (kast) wat aangepast worden en bij jou thuis en dat laatste doen ze nu juist niet i.v.m. corona, de monteurs worden nu hoofdzakelijk ingezet bij storingen en nieuwe aansluitingen.

 

Badge

Dank voor je snelle reactie JanD!

 

Ik heb inderdaad een koperleiding. Grappig dat ik van jou nu hoor wat ik al maandenlang probeer te achterhalen bij de KPN: er is dus zowel een aanpassing in de centrale nodig als bij mij thuis. En dat laatste kan ik dus niet zelf doen begrijp ik?

Wat raad je me nu aan te doen?

 

 

 

Dank voor je snelle reactie JanD!

 

Ik heb inderdaad een koperleiding. Grappig dat ik van jou nu hoor wat ik al maandenlang probeer te achterhalen bij de KPN: er is dus zowel een aanpassing in de centrale nodig als bij mij thuis. En dat laatste kan ik dus niet zelf doen begrijp ik?

Wat raad je me nu aan te doen?

 

Hallo@Pauleric , gewoon de hogere snelheid  i.c pairbonding bestellen, bij akkoord KPN dat monteurs weer thuis mogen komen, zie je ze vanzelf.

Succes.

 

 

Hallo @Pauleric , ik wil mijn reactie van gisteren even bijstellen.

KPN haalt de optie snelheidsverhoging waarbij pairbonding aan de orde weg op de diverse sites, dus die optie is dus tijdelijk niet aanwezig i.v.m. corona.

Als je de optie weer terugziet kun je de hogere snelheid weer aanvinken.

Excuses voor mijn verkeerde antwoord eerder.

 

Badge

 

Badge

Kan wel aangevinkt worden maar verder gebeurt er niets

Hallo @Pauleric , dan zit het vast op de monteurs die (nog) niet aan huis komen voor niet-noodzakelijke dingen i.v.m. corona en gaan de nieuwe aansluitingen en storingen voor, helaas voor jou.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Pauleric, wat jammer dat je hier al zo lang mee bezig bent, zonder resultaat :slight_frown:

Wat @JanD aangeeft klopt, op dit moment sturen we inderdaad geen monteurs op pad om pairbonding aansluitingen te realiseren, en zou dit ook niet bestelbaar moeten zijn. Uit jouw berichten maak ik echter op dat er al een bestelling loopt voor jou en dat je hier tegenstrijdige verhalen over te horen krijgt, ik snap dus goed dat je niet helemaal weet waar je precies aan toe bent.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee, wellicht kan iets iets concretere informatie voor je achterhalen!

Badge

Hi @Maja_ 

Dank voor je reactie en bereidwilligheid dit verder te onderzoeken. 

Ik heb mijn profiel ingevuld nu.

Laat me weten als je nog meer gegevens wil?

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Pauleric!

Wat ik zie, daar kijk ik een beetje raar van op :sweat_smile: Jullie oorspronkelijke bestelling die geplaatst is op 17-04-2020, staat er nog steeds in. Er is echter al niets meer met deze order gebeurd sinds augustus, dit lijkt dus te zijn vastgelopen ergens. Doordat deze order er nog in staat, zal het ook mis gaan met het opnieuw plaatsen van een bestelling.

Zelf kan ik deze order niet verwijderen maar ik zal hier even achteraan mailen! Als de order verwijderd is, laat ik het hier weten :slight_smile:

Badge

@Maja_ 

Dank voor je moeite Maja!

Er is misschien nog een andere mogelijkheid. Zouden we de originele bestelling kunnen laten staan en vragen deze ook echt uit te voeren zodra de monteurs weer op huisbezoek mogen ?

Ik verneem graag, want het is uiteindelijk te mooi om te laten liggen : KPN wil meer Mb verkopen en ik wil ze hebben !

Reputatie 7
Badge +20

Als de order puur is vastgelopen op het niet leveren van de pairbonding en er niet iets anders aan de hand is, dan zou dat moeten kunnen, vraag ik voor je na!

Badge

@Maja_ 

Dank voor je hulp Maja

 

De monteur is vrijdag geweest. Alleen nog geen resultaat. Volgens de monteur moet nu de centrale de pair bonding activeren. Dat zou vandaag, maandag, gebeuren…. 

Duurt kennelijk langer dan we veronderstelden...

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dat valt nog weer even tegen dus :slight_frown:

Ik zag dat de oorspronkelijke order geleverd was en dacht eigenlijk dat alles daarmee in orde zou, maar dat blijkt dus absoluut niet zo te zijn. Morgen gaat er weer een monteur mee aan de slag, laat je weten of die de boel dan wel goed aan de praat krijg?

Reputatie 7
Badge +9

@Maja_,

 

Ik neem toch aan dat @Pauleric geen 200 Mbit gaat krijgen voorlopig? Want de optie om een tweede poort te activeren in de centrale is geblokkeerd door KPN. Dus dan kan de monteur toch nooit die tweede poort activeren?

 

Wij hebben hier als nieuwe klant meerdere keren navraag over gedaan en het antwoord bleef telkens “Nee, dit doen we niet vanwege Corona”. In onze situatie hoeft er namelijk niet eens een monteur op bezoek te komen. Wij hebben al twee lijnen in huis. Echter gebruiken we er nu 1 omdat KPN die tweede lijn (poort) niet kan activeren. Wij hebben jaren geleden zelfs 200 Mbit gehad bij KPN. Ik moet zeggen dat ik snap dat KPN geen monteurs hiervoor wil aansturen, echter is er niet goed overna gedacht in situaties waar pair bonding in huizen allang zit en er niemand binnen hoeft te komen. Dan is het eigenlijk letterlijk plug and play :)

Badge

Het is gelukt!

Vandaag weer een monteur geweest, maar nu loopt het: 200 Mb bekabeld en 180 Mb op de WiFi 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het is gelukt!

Vandaag weer een monteur geweest, maar nu loopt het: 200 Mb bekabeld en 180 Mb op de WiFi 

 

Dat is goed nieuws 😀 toch blijft het vreemd dat ze geen pair bonding aansluiten/activeren en vervolgens bij jou pairbonding aansluiten en activeren.

 

@Maja_,

 

Hoe zit dit nu precies? Want kennelijk kan KPN dus wel die tweede poort activeren. Ik zou graag die tweede poort geactiveerd zien hier :) nogmaals, een monteur is niet nodig in huis, want hier zit alles al. Dus gewoon plug en play in de wijkkast en onze Fritz!Box zal beide lijnen dan gebruiken.

Badge

@king006 

Geef het niet op King!
 

Het is dankzij mijn vasthoudendheid (en die van de monteurs en Maya) uiteindelijk geluk... Maar de wegen van de helpdesk bij de KPN zijn ondoorgrondelijk… daar moet je wel eerst doorheen ...

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Het is gelukt!

Vandaag weer een monteur geweest, maar nu loopt het: 200 Mb bekabeld en 180 Mb op de WiFi 

 

Heel goed nieuws! :smiley:

Dat is goed nieuws 😀 toch blijft het vreemd dat ze geen pair bonding aansluiten/activeren en vervolgens bij jou pairbonding aansluiten en activeren.

 

@Maja_,

 

Hoe zit dit nu precies? Want kennelijk kan KPN dus wel die tweede poort activeren. Ik zou graag die tweede poort geactiveerd zien hier 🙂 nogmaals, een monteur is niet nodig in huis, want hier zit alles al. Dus gewoon plug en play in de wijkkast en onze Fritz!Box zal beide lijnen dan gebruiken.

Hele goede vraag waar ik zelf ook niet direct een antwoord op heb. De oorspronkelijke order is al op 14 april geplaatst en tussen de 1e en 2e lockdown (toen we wél pairbonding aansloten) hebben we al het één en ander gedaan met deze aansluiting. Het liep echter niet lekker met deze bestelling waardoor dit maar door is blijven modderen en daarnaast zijn we in tussentijd overgestapt op een ander leveringssysteem wat deze order extra ‘lastig’ maakte. Ik denk dat we alle toeters en bellen uit de kast hebben getrokken buiten de normale werkwijze om, zodat we dit alsnog hebben kunnen leveren.

Wij hebben hier als nieuwe klant meerdere keren navraag over gedaan en het antwoord bleef telkens “Nee, dit doen we niet vanwege Corona”. In onze situatie hoeft er namelijk niet eens een monteur op bezoek te komen. Wij hebben al twee lijnen in huis. Echter gebruiken we er nu 1 omdat KPN die tweede lijn (poort) niet kan activeren. Wij hebben jaren geleden zelfs 200 Mbit gehad bij KPN. Ik moet zeggen dat ik snap dat KPN geen monteurs hiervoor wil aansturen, echter is er niet goed overna gedacht in situaties waar pair bonding in huizen allang zit en er niemand binnen hoeft te komen. Dan is het eigenlijk letterlijk plug and play :)

Als de infrastructuur al gereed is, snap ik dat je hier een beetje vreemd tegenaan kijkt, je hebt al eerder 200Mb gehad met gebruik van beide aders?

 

Reputatie 7
Badge +9

@Maja_,

Wij hebben ongeveer 3 a 4 jaar geleden KPN gehad met als snelheid 200 mbit. Dit hebben we zelfs gehad vanaf de introductie en kregen het toen gratis vanwege de introductie 🙂 dat was uiteraard over twee aders welk tijdens het klant worden zijn aangepast van zo'n hele oude aansluiting naar dit kastje (foto van internet) https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/14432i1D152D1A1B0817E7.jpg 

Uiteraard hadden we toen dus ook een Y-kabel die in beide poorten zat en aan de andere kant in het modem. (Eerst V9 en later V10)

We zijn tussendoor klant geweest van Ziggo en zijn sinds begin februari weer KPN klant. Alleen dit keer met 1 enkele lijn omdat KPN vanwege corona geen tweede lijn activeert. Dat is logisch als iemand dat nog niet heeft, alleen hier is het dus letterlijk 'Plug and Play'.

 

We hebben nu een eigen Fritz!Box en deze zit gewoon met een Y-Kabel verbonden met bovenstaand kastje. Alleen nu dus 1 enkele lijn en dus geen mogelijkheid tot 200 Mbits. Dat zouden we wel graag willen, alleen zegt jullie systeem nu maximaal 108/33 als snelheid omdat die tweede lijn niet actief is. (Geblokkeerd dus)

 

Ik snap niet echt dat als KPN kan zien dat iemand jaren geleden 200 Mbits heeft gehad en dus twee aarders moet hebben gehad, dat dat dan niet wordt geactiveerd tijdens oplevering omdat een monteur binnen niet nodig is. De gehele infrastructuur is er.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het even nagevraagd @King006 en het blijkt dat het bestellen van pairbonding gewoon volledig dicht staat, ook bij nieuwe leveringen. Dus er zullen meer mensen zijn waarbij de infrastructuur al geschikt is voor pairbonding, maar die toch via 1 ader geleverd krijgen. Dat is zo gedaan omdat niet met zekerheid te zeggen is of er écht geen monteur nodig is op klantlocatie, het leveringssysteem heeft niet de mogelijkheid om hier op te filteren. Dat het bij de topicstarter wel is gelukt, zal enkel en alleen komen doordat het een al bestaande order betrof die in is gelegd op het moment dat het leveringssysteem hier nog niet voor dicht stond.

Aangezien de maatregelen langzaamaan weer versoepeld lijken te gaan worden de komende tijd, hoop ik dat het binnenkort weer mogelijk gaat zijn om pairbonding aan te vragen, we zijn daarin uiteraard wel afhankelijk van wat ze in Den Haag besluiten :wink:

Reputatie 7
Badge +9

@Maja_,

 

Dank voor het navragen. Er zit dan niets anders op dan af te wachten wanneer jullie het systeem weer gaan openzetten voor pair bonding :)

 

Laten we hopen dat dat snel gaat. Het jammere was nu bijvoorbeeld ook, dat je normaal gesproken 50 of 100 of 200 voor dezelfde prijs kon aanvragen de eerste 6 maanden. Dat was nu dus ook niet mogelijk. Dus zodra pair bonding weer kan, heeft niemand die bestaande actie kunnen krijgen.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm dat is inderdaad jammer :slight_frown: We hebben wel regelmatig wisselende acties en sommige acties worden verlengd, kan best zijn dat we tegen die tijd wel weer iets gunstigs in het aanbod hebben!