Vraag

Internetsnelheid via speedof.me, volgens de experiabox en volgens kpn.com

• 16 november 2018
  • 7 reacties
  • 166 keer bekeken

Reputatie 1
Ik woon in het buitengebied en heb internet van kpn. Speedof.me meet per wifi 58,15Mbps downloadsnelheid. De Experiabox beweert dat het 59873kbps zijn. Dat krijg ik via bonded koper. Indien ik nu op netco-fpi-info.fourstack.nl kijk, dan zie ik bij bonded koper 36Mbit/s staan.

Zou het kunnen dat kpn bij nieuwe aansluitingen knijpt?

Verder zij ik helaas niet mijn afstand tot de straatkast staan.

Wat ik graag zou willen weten is: indien mijn straatkast ooit geupgraded wordt, welke internetsnelheid zal dan te verwachten zijn?

Ik heb er net een aanbieding gehad voor glasvezel in het buitengebied en ze bieden downloadsnelheiden tussen 100Mbit/s en 600Mbit/s.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo @HansAnders, welkom terug! KPN knijpt nieuwe aansluitingen niet. Bij jou is het juist andersom: je zou maar 36 Mbit/s kunnen halen volgens ons, maar je krijgt er 20 'cadeau bij'. Alleen maar fijn dat je een hogere snelheid haalt dan wat wij zouden verwachten.

Via deze website kan je zien waar in jouw buurt de straatkasten staan. Voor wat betreft koper verbindingen, kan je nu maximaal 200 Mbit/s downloadsnelheid halen. Dat is dus ook al behoorlijk veel. 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Sowieso in gaan op Glasvezel in het Buitengebied mits dit niet al te duur is. Ten eerste krijg je hiermee zelf upgrade mogelijkheden, maar je helpt ook de rest van je buurt door mee te doen met het initiatief (of gaat het daar niet om?).

Robin
Reputatie 6
Badge +9
zoals Robin zegt altijd voor glasvezel gaan
altijd een stabiele verbinding vooral de upload is lekker hoog
en het is de toekomst
Reputatie 1
Ik dacht ook al om te proberen glasvezel te krijgen. Wordt mijn huis ook gelijk meer waard.

Ik had gehoopd dat iemand nog zal weten wat de volgende ontwikkeling na bonded VDSL wordt, en hoe zich dat op mijn woonadres in downloadsnelheid vertaald.

Zijn er überhaupt nieuwe ontwikkelingen voor langere afstanden en dan sneller als VDSL2 profile 17a vectoring?
Reputatie 7
Badge +28
Voor de langere afstanden hebben we op termijn ook nog niets waar je veel blijer van gaat worden, ben ik bang! Het verval blijft bij langere afstanden te groot op koper, dus neem het advies van de heren hierboven ter harte 😉
Reputatie 1
Ik heb mij voor glasvezel aangemeld. Indien voldoende mensen zich nog dit jaar aanmelden, dan heb ik medio 2020 glasvezel liggen.
Jammer dat kpn niet bij de bedrijven zit, die dan op mijn adres glasvezel kunnen aanbieden.
Reputatie 7
Badge +28
Ik hoop voor je dat er zich genoeg mensen aanmelden! Inderdaad jammer dat je dan niet meer van onze internetdiensten gebruik maakt, maar wellicht kunnen we in de toekomst weer zaken doen met elkaar.

Reageer